Aan de mama's die flesvoeding geven, hoe oud is jullie kindje en hoeveel drinkt hij/zij? Onze Lyo vraagt vandaag om de 2u een fles. Hij is wel op 6 dagen 1.5cm gegroeid en volgt volgens de kinderarts perfect zijn curve, maar wil hem nu ook niet teveel geven 😔
Hier vrijdag 4 weken ze krijgt flesvoeding 90 en borstvoeding flesjes van 100cc mr gister de hele dag gevraagd dus wij denken ook aan verhogen naar 120cc einde vd week. Vandaag lijkt ze wel weer tevreden met de 90cc en 100cc.
Hier is ze nu 3 weekjes en drinkt doorheen de dag om de 3u 90ml+ 3 schepjes en in de avond (laatste dagfles) drinkt ze 130ml+ 4 schepjes en dan 4u later in de nacht terug 90ml
Sinds gisteren is ons zoontje 7 weken: hij drinkt momenteel 5 à 6 voedingen per dag van elk 135cc (120 water + 4 schepjes).
Standaard laat hij 3u tussen voedingen, 's nachts laat hij een pak langer ertussen. 😀
Volgens onze verpleegkundige van kind en gezin + vroedvrouw kan je niet te veel geven: kinderen kunnen hun 'genoeg' zelf aangeven, er zijn maar weinig baby's die dit niet kunnen (en ik denk dan altijd: die van ons zal dan maar eens een van die weinige baby's zijn 😂)
Hier 5.5 weken en eet om de 2.5-3.5 uren 120... Durft soms meer eten (150) ...
Echt? Eigenlijk mogen we blij zijn met goeie eters he. Ik twijfel soms tussen krampjes of honger. Maar als ik z'n tut geef dan is hij zo teleurgesteld dat er niets uitkomt.. dus ik vermoed honger 🤷♀️
Echt? Eigenlijk mogen we blij zijn met goeie eters he. Ik twijfel soms tuss ...
Wel ik probeer hem echt te trekken naar die "om de 3 Uren"minimum en vind die afweging tussen krampen en honger ook moeilijk. Maar als we alles gecheckt hebben: boertje/protjes/pamper /tuutje... En hij zuigt op mijn kneukels dan weet ik dat het honger is. Nu kan hij soms tot 840 per dag binnen hebben 🙈
9weken en 5 dagen , 6 á 7 voedingen van 105ml en 3,5schepje. En afwisseling fles borstvoeding 120ml (maar dan vraagt hij sneller dan 4 uur achter voeding)
Donderdag is ons zoontje 6 weken en drinkt overdag om de 4-5u (soms vroeger) flesjes van 150ml + 5 schepjes en ‘s nachts 2 flesjes van 120ml + 4 schepjes