15 Reacties
MOD
2 maanden geleden
Hier eentje die niet snapt wat ze met een fles moet aanvangen, ze kauwt erop 😬 Heb ook al verschillende tips geprobeerd maar voorlopig nog niets gevonden dat werkt. Wij gaan waarschijnlijk nog preverbale logopedie proberen want op 8 oktober moet ze naar de crèche.
De flessen van Lansinoh zouden trouwens de beste zijn voor flesweigeraars. Die raden ze in mijn vroedvrouwenpraktijk aan, maar heb ik ook al als tip gehad van vriendinnen die een flesweigeraar hadden.
2 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Hier eentje die niet snapt wat ze met een fles moet aanvangen, ze kauwt ero ...
Ging inderdaad eens die fles proberen. Op hoop van zegen... Ik kan die zondag van m'n zus proberen voor ik ze aanschaf voor niets ...
Hopelijk vinden jullie snel een manier waarop het wel lukt! Ik duim mee.
2 maanden geleden
Ik geef mijn zoontje mam speentjes , en voor hem werken ze goed
MOD
2 maanden geleden
Reactie op FreYa31-5
Ging inderdaad eens die fles proberen. Op hoop van zegen... Ik kan die zond ...
Hopelijk jullie ook! In het slechtste geval neem ik nog wat langer verlof en stellen we de crèche (en mijn persoonlijk leven 🫠) nog wat uit tot ze vaste voeding krijgt of uit een beker kan drinken 😬
2 maanden geleden
Ik hoorde dat de ultieme tip is om een van je nachtvoedingen (of een droomvoeding) als oefenmoment te nemen, omdat ze dan slaperig zijn en die zuigreflex van net na de geboorte nog meer gebruiken dan overdag. 3 nachten telkens met een bodempje van 20ml oefenen en als dat 3x na elkaar gelukt is zou je ook overdag en met meer melk kunnen proberen... Succes!!
2 maanden geleden
Reactie op Laetitia_V
Ik hoorde dat de ultieme tip is om een van je nachtvoedingen (of een droomv ...
En daarna eigenlijk elke dag 1 flesje blijven geven want blijkbaar leren ze het dus ook weer af 🙄
MOD
2 maanden geleden
Reactie op Laetitia_V
Ik hoorde dat de ultieme tip is om een van je nachtvoedingen (of een droomv ...
Alleen verdwijnt die zuigreflex vanaf 12 weken. Heb al gemerkt bij mijn dochter dat ze inderdaad niet automatisch meer begint te zuigen als je je vinger in haar mond steekt 😅
2 maanden geleden
Reactie op FreYa31-5
Dat afleren had ik dus niet verwacht na zovele vlotte flesjes ... Dankjewe ...
Had ik ook! Ik dacht oké ze kan het, maar dan een maand later toch niet meer 😅 hier heeft ze het gelukkig wel snel weer onder de knie, dankzij veel geduld van mijn man
2 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Alleen verdwijnt die zuigreflex vanaf 12 weken. Heb al gemerkt bij mijn doc ...
Nee inderdaad, daarom lukt het slapend soms nog wel 😅 ik voelde mij zo stom dat ik dacht dat 1x oefenen op 6 weken genoeg was 😅
MOD
2 maanden geleden
Ik had hier een gelijkaardig probleem! Uiteindelijk lukt het na lang oefenen met volgende tips: we gebruiken de lansinoh natural wave speen, in het begin liet ik die weken in wat melk van mij + opwarmen vlak voor gebruik. Ik moet ook echt verse melk gebruiken, die uit ee vriezer moet hij niet hebben. Ik ben ook best niet aanwezig in de ruimte. Wij blijven nu dagelijks 1 flesje geven zodat hij het zeker niet meer afleert
MOD
2 maanden geleden
Reactie op Laetitia_V
Nee inderdaad, daarom lukt het slapend soms nog wel 😅 ik voelde mij zo sto ...
Bij mij hadden ze gezegd dat 2x per week voldoende ging zijn, dus wij hadden die week tussen gelaten omdat bv gewoon gemakkelijker is maar we hadden dus beter wel dagelijks even geoefend 🫠