13 Reacties

20 dagen geleden

Ja hoor. Je kan dit weten met de formule: gewicht van je kindje x 150, delen door het aantal voedingen (geleerd van mijn vroedvrouw). Dus als hij bv 6kg weegt, mag je 180 geven voor 5 voedingen

20 dagen geleden

Reactie op Nelle2024

Ja hoor. Je kan dit weten met de formule: gewicht van je kindje x 150, dele ...
Hij weegt momenteel 6,7 ongeveer. Komt overdag tussen de 3,5-4 uur voor een flesje. Alleen merken we al een aantal nachten dat hij rond 3u wakker word en moeilijk terug in slaap geraakt. Dus zijn wij aan het twijfelen om zijn laatste flesje op te hogen maar hebben schrik hem te veel te geven

20 dagen geleden

Ons dochter is 5 maand en weegt rond de 6kg. Wij gaven ook 5x 150+5. Maar hebben sinds kort haar laatste voeding rond 19u30 verhoogt naar 180+6 soms drinkt ze die uit en soms niet. Ik denk dat een baby zelf wel zal aangeven dat ze genoeg hebben. Ik hoorde altijd dat er de eerste 6 maanden altijd iets moest overblijven in de fles

20 dagen geleden

Reactie op ElineMathis

Hij weegt momenteel 6,7 ongeveer. Komt overdag tussen de 3,5-4 uur voor een ...
Je mag het zeker geven hoor, daar moet je niet mee inzitten. Je kan het eens proberen en als hij het niet moet hebben, zal je het wel merken 馃槈 Mijn dochter is ook 19 weken en drinkt al af en toe een fles van 180.

20 dagen geleden

Reactie op ElineMathis

Hij weegt momenteel 6,7 ongeveer. Komt overdag tussen de 3,5-4 uur voor een ...
Kan ook slaapregressie zijn. Maar als z'n flesje altijd op is zou ik 30cc meer proberen, onze Lyo is 20w en zit al aan 240 en 8 schepjes. Weegt wel 9kg

20 dagen geleden

Reactie op Nelle2024

Je mag het zeker geven hoor, daar moet je niet mee inzitten. Je kan het een ...
Ga het zo dadelijk eens proberen, vind het soms zo moeilijk 馃槄

20 dagen geleden

Reactie op ShannaE

Kan ook slaapregressie zijn. Maar als z'n flesje altijd op is zou ik 30cc m ...
Zijn flesjes zijn altijd op, sinds een paar dagen merkt mijn vriend dat hij tussen 2 en 3 wakker is(ik slaap al een paar nachten op een andere kamer door hoesten) daarom dat ik aan het twijfelen ben om op te hogen

20 dagen geleden

Reactie op ElineMathis

Zijn flesjes zijn altijd op, sinds een paar dagen merkt mijn vriend dat hij ...
Proberen zou ik zeggen 馃檭 succes!

20 dagen geleden

Reactie op ElineMathis

Ga het zo dadelijk eens proberen, vind het soms zo moeilijk 馃槄
Succes! Komt goed :)

20 dagen geleden

Hier 20 weken en drinkt borst. Krijgt ook gekolfd en drinkt dan 180cc en krijgt soms ook kunstvoeding, doordat mijn productie soms minder is door de nieuwe zwangerschap en ze drinkt ook 180+6.

20 dagen geleden

Reactie op Thatiana

Hier 20 weken en drinkt borst. Krijgt ook gekolfd en drinkt dan 180cc en kr ...
Liever te veel dan te weinig denk ik dan馃檲. Ze laat soms ook wat over van de kunstvoeding

19 dagen geleden

Reactie op ElineMathis

Zijn flesjes zijn altijd op, sinds een paar dagen merkt mijn vriend dat hij ...
De tip die ik kreeg van de vroedvrouw wakker je merkt dat de flesjes altijd of bijna altijd volledig op zijn verhoog je best de flesjes.

18 dagen geleden

Reactie op Nelle2024

Ja hoor. Je kan dit weten met de formule: gewicht van je kindje x 150, dele ...
Hebben wij ook geleerd van de kraamzorg, komt niet helemaal overeen met wat op de doos staat, maar werkt wel relatief goed als richtlijn. Wij geven 's avonds voor het slapengaan ook een grotere fles dan overdag (210 ipv 180) en als hij de nacht heeft doorgeslapen dan ook 's morgens 210. De rest zijn flesjes van 180. Drinkt ie altijd allemaal op, zou waarschijnlijk nog meer drinken maar moeten we wat zelf begrenzen want hij zou zich overeten.