83 Reacties
één jaar geleden
Naam: Eva
Datum: 17/6
Ik begin eraan als BAM en ben nu 11 weken zwanger van mijn eerste kindje via IVF/ICSI. Geen partner dus, maar wel een anonieme donor. Wel spannend allemaal 😊
Oh ja, en hier ook een crazy Catlady met 3 exemplaren in huis. Ik vraag me nu al af hoe ik alles van de baby zoveel mogelijk kattenhaar-vrij zal houden 🙈
één jaar geleden
Reactie op BAM39
Naam: Eva
Datum: 17/6
Ik begin eraan als BAM en ben nu 11 weken zwanger van ...
Wij gaan onze kat niet in de kamer toelaten van ons baby boeleke. En ook gaan we als de wieg/park in de living staat meteen onze kat afleren van er niet in te springen. 😊
één jaar geleden
Reactie op Casa Feliz
Wij gaan onze kat niet in de kamer toelaten van ons baby boeleke. En ook ga ...
Idd, ik was ook al van plan om de kamer verboden terrein te maken. En hopelijk lukt het me ook hen af te leren niet in het park te springen, ook als ik niet in de buurt ben (want ze blijven altijd binnen).
Ook wel heel benieuwd hoe zij op zo’n baby’tje in huis gaan reageren!
één jaar geleden
Reactie op BAM39
Idd, ik was ook al van plan om de kamer verboden terrein te maken. En hopel ...
Als Kattengedragstherapeut wil ik je graag wel wat tips geven zodat ze leren dat er een nieuw wezen in huis komt.
Bvb de producten die je gaat gebruiken ze binnen 2 maanden al aan jezelf te smeren.
Ook de eerste pampers al mee naar huis laten nemen en ergers in huis leggen dat ze er mogen aan ruiken.
Hun park en wieg klaarzetten en dat met zilverpapier inleggen dat ze nu al verschieten en dat ze er niet meer in kunnen.
Een kat ligt graag bij een baby voor de melk. Maar een baby heeft de kracht niet om een kat weg te duwen als die op hun hoofdje gaan liggen.
Katten kunnen ergens in grote stress komen. Want een huilend kind komt overeen met een krijsende kat. Dus opletten geblazen. Mocht je vragen hebben mag je nadien ook altijd iets sturen.
één jaar geleden
Reactie op Casa Feliz
Als Kattengedragstherapeut wil ik je graag wel wat tips geven zodat ze lere ...
Wat een goeie tips al!!! Dat zijn dingen waar ik zelf nog niet aan had gedacht. Ik ga dat dus zéker doen, zodat ze geleidelijk aan kunnen wennen.
En idd, de schrik voor een kat die op het kindje gaat liggen is er wel. Daarom ga ik ze ook nooit alleen laten met de baby. Ik moet er altijd bij zijn.
Zouden zo’n diffusers met o.a. valeriaan helpen voor de katten, denk je, om minder stress te ervaren bij een nieuw kindje in huis?
één jaar geleden
Alles alles alles geprobeerd om mijn poezenkinderen uit de box te krijgen. 2 eigenwijze bitches waren het, niks hielp.
Ik heb dus uiteindelijk van die vellen van een kledingroller (om haren van kleding te krijgen) in de box gelegd. Ze hebben er misschien beide 2x in gesprongen dat zo’n stickervel aan hun hong wat hardstikke vervelend was (No cats were harmed during the process of removing the stickers) maaaar het heeft wel geholpen! Ze zijn er niet meer in gekropen.
Tot die kleine er dus was en ze zo nieuwsgierig waren. Maar eerlijk, het is ook zo schattig om te zien. Ik liet het uiteindelijk gewoon toe. Ja, ik was altijd in de buurt.
één jaar geleden
Reactie op BAM39
Wat een goeie tips al!!! Dat zijn dingen waar ik zelf nog niet aan had geda ...
Het werkt tegen elkaar.
Je zegt met de dispenser dat alles veilig is. Maar een huilende baby komt overeen met een kat die wil vechten. Dus dat werkt tegenstrijdig. Het gewoon even negeren. En pas je kat buiten laten als je baby gekalmeerd is.
Of aanhalen als de baby gekalmeerd is. Als je ziet dat je kat in grote stress is, negeer hem dan. Anders ga je de stress belonen.
één jaar geleden
Reactie op Casa Feliz
Het werkt tegen elkaar.
Je zegt met de dispenser dat alles veilig is. Maa ...
Ze zegt toch niet dat met een dispenser alles veilig is? Ze vraagt of dit helpt om stress te verminderen bij een nieuw (niet perse huilend) kind in huis. 😁
Zelf wel even een vraag en niet baby gerelateerd. Je zegt dat als je kat in grote stress is om hem te negeren.
Onze kat rent bij stress? vaak naar de stoel. Haar veilig plekje.
Voorbeeld: ze heeft het niet op de glazenwasser en gromt als zij hem ziet. Ze rent dan naar haar stoel en blijft daar zitten tot hij weg is of ze gaat dan daar slapen.
Ik probeerde haar altijd (vanop afstand) gerust te stellen en haar aan te halen. Best niet doen dan en haar gewoon laten doen?
één jaar geleden
Reactie op Sikka
Ze zegt toch niet dat met een dispenser alles veilig is? Ze vraagt of dit h ...
Ja idd. Als een kat zich veilig voelt komt ze af (dan is ze toonbaar). Een kat die stress heeft steekt zich weg. Onder een tafel op een stoel of hoge kast wat ik zou aanraden als ze geen verstoppertje heeft in de buurt, is tijdelijk een doos maken. Met 1 ingang en met kleine piep gaatjes. Je kan er eventueel proppen krantenpapier insteken. De kat voelt zich veilig want niemand ziet haar niet. Maar ze kan dan wel van dichtbij alles meemaken waardoor ze dingen leert. Haar gewoon laten doen. Eens ze terug toonbaar komt, dan poezebeest pas aanhalen. 😊 veel succes.
één jaar geleden
Naam: Iris
Leeftijd: 32 jaar
Uitgerekende datum: 17 juni
Getrouwd met mijn man Steven en nu in blijde verwachting van ons eerste kindje. Na 4 jaar in een fertiliteitstraject hebben we eindelijk met ifv een positief resultaat. We hebben al een katje Baziel en een hond Magnus rondlopen, beide ongeveer 5-6 maanden oud. Het wordt een hele uitdaging voor ons😄
één jaar geleden
Naam: Nora
Leeftijd: 37
Uitgerekende datum: 15 juni 2024
First Time mom dus heel spannend!
Getrouwd met de allerliefste man!
Woon in Brasschaat en als er dames van ong. mijn leeftijd met gelijkaardige situatie in de buurt wonen… Zeg gerust hallo 👋🏼 Mss kunnen we samen op zwangerschapscursus 🤭
MOD
één jaar geleden
Naam: Margo
Leeftijd: 29 jaar
Partner: Niels (28 jaar)
Uitgerekende datum: 21 juni 2024
Kinderen: Dit is ons eerste kindje 🥰
Fun fact: Ik dacht dat ik moeilijk zwanger zou geraken omdat ik uitblijvende menstruatie heb (3x per jaar, dus een cyclus van 120 dagen), maar het is op dag 3 al gelukt 🙈
8 maanden geleden
Ik dacht dat ik mezelf hier al had voorgesteld maar blijkt niet zo te zijn!
Naam: Hanne, panneke voor de vrienden, 27 jaar
Uitgerekend op: 3 juni 2024
Ziekenhuis: Klina, Brasschaat
Ik woon met mijn man Daniel (30) en onze kat Florence (Brits Langhaar, 3,5) in Maria Ter Heide. We zijn nu 1,5 jaar getrouwd en bijna 9 jaar samen.
We verwachten ons eerste kindje, een zoontje!
De eerste 5 maanden heb ik echt afgezien van mijn zwangerschap. Misselijkheid en overgeven waren echt pittig. Nu kan ik al even genieten van het zwanger zijn 😍
7 maanden geleden
Naam:laura
Leeftijd;20
Je uitgerekend datum: 7 juni 2024
Mijn partner heeft me laten vallen doen ik vertel dat Ik zwanger was
7 maanden geleden
Reactie op Lauratjexoxox
Naam:laura
Leeftijd;20
Je uitgerekend datum: 7 juni 2024
Mijn partner hee ...
Oef dat valt zwaar. hoop dat je veel steun hebt van je familie en of vrienden. Dan kom je er wel. Kindje heeft misschien niet de beste papa maar wel een mama die desondanks ervoor gaat en haar kindje voorop zet. Hoop dat je ook hier steun en tips vindt.