11 Reacties
MOD
6 maanden geleden
Reactie op bNaomi
Dit ongeveer maar dan zitten op de bal en zo leunen op bed. Mijn man die da ...
Top, fijn om te weten!
Ik wil ook graag zonder epidurale proberen en was ook aan het denken aan de bal, bad, massage, etc. Ik heb op zich een hoge pijngrens maar het is mijn 1e kindje dus ik weet niet goed wat te verwachten qua pijnniveau 😂 Maar fijn om te weten dat die dingen dus wel degelijk helpen bij andere vrouwen 😁
6 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Top, fijn om te weten!
Ik wil ook graag zonder epidurale proberen en was o ...
Ja je kan echt wel wat doen om de pijn wat meer te verdragen maar er komt een punt dat je wilt stoppen omdat je het niet meer aankan maar dan weet je dat je er bijna bent 😁.
Zou op voorhand ook niet vasthouden aan bepaalde houdingen en op het moment luisteren naar wat je lichaam wilt maar wel fijn om te weten wat de opties zijn.
De warmte van een bad of douche doet inderdaad ook heel goed.
Ik ben in bad begonnen, dan moest ik wandelen dus weeën staand opgevangen en dan op de bal
6 maanden geleden
Hoe staan jullie partners hierover? Ik heb hier al twee keer het deksel op mijn neus gehad met de uitspraak "als je geen epidurale pakt, dan ga ik ook geen medelijden hebben als je pijn hebt. Dan kies je er zelf voor". Ik voel me op dat vlak dan zo weinig gesteund en geeft me wel stress om richting bevalling te gaan.
Ik weet wel dat als puntje bij paaltje komt dat hij er wel zal zijn voor mij, maar het stelt me niet zo gerust, ik weet dat het door mijn hoofd ga spoken als ik pijn heb, en ik dus mijn ga wegsteken of niet meer ga communiceren met mijn partner, gewoon om niet weer de discussie te moeten voeren.
6 maanden geleden
Reactie op ellie-v
Hoe staan jullie partners hierover? Ik heb hier al twee keer het deksel op ...
Hier 34w en 4de zwangerschap.
Enkel bij de eerste een epidurale gehad en dat zorgde voor vele problemen.
Babytje zijn haartslag daalde zienderogen. En was in stress, net als ik zelf.
Sindsdien 2x bevallen zonder!
Ik durf het gewoon niet meer.
MOD
6 maanden geleden
Reactie op bNaomi
Ja je kan echt wel wat doen om de pijn wat meer te verdragen maar er komt e ...
Ik heb nu gewoon een idee van welke houding ik waarschijnlijk fijn zou vinden, maar ik ga inderdaad gewoon kijken op het moment zelf wat goed voelt.
Bij ons in de cursus hebben ze aangeraden om niet meteen te beginnen in bad, maar om te wachten tot de weeën wat heftiger worden.
MOD
6 maanden geleden
Reactie op ellie-v
Daar heeft mijn vriend niet echt een mening over. Ik ben degene die moet bevallen dus ik moet kiezen op welke manier ik dat wil doen 🤷🏻♀️ Wel jammer dat je vriend je daar niet in steunt 😔
6 maanden geleden
Reactie op ellie-v
Wat jammer dat hij zo’n uitspraak doet. Mijn partner steunt me in mijn keuzes maar hij kan kan ook niet anders. Ik moet het doen, niet hij.
Het is jouw lichaam, jouw bevalling en jij moet je er goed bij voelen. Op dat moment zeker niet inhouden of wegsteken want dat kan net zorgen dat het minder vlot zal gaan.
Probeer het gesprek nog eens aan te gaan en aan te geven dat er bij epidurale ook dingen fout kunnen gaan en je eventueel niet de houding zou kunnen aannemen die je zou willen. Hopelijk krijg je toch de steun die je verdient