6 Reacties
4 maanden geleden
Een vriendin van mij heeft dit. Er is blijkbaar wel wat verschil waar het zich bevindt... Zij vertelde mij dat ze wel nog kinderen kan krijgen omdat het extern de baarmoeder is maar het zit wel in de organen er rond en is heel pijnlijk/impactvol. Ze doen er nog veel studies rond want nog veel onduidelijkheid. Ik denk dat het impact heeft op het krijgen van kinderen heeft, als het rond jouw eierstokken/baarmoeder zit.
4 maanden geleden
Ik zelf heb endometriosis. Er is een verhoogd risico dat je dit kan hebben maar kan ook zijn van niet. Ze kunnen dit zien met een bepaalde echo maar meestal wordt een laprascopie gedaan. Je kan adenomyose hebben, inwendige endo en gewone endo. Meestal heb je zware klachten van pijn maar sommige voelen uiteindelijk niks van en vallen uit de lucht als ze de diagnose krijgen. Zwanger worden kan moeilijkheden met zich meebrengen maar dit hangt wat af van welke graad je hebt en waar het juist zit ook.. ik heb een jaar een half erover gedaan en zat in het ivf trajcet hiervoor maar uiteindelijk toch natuurlijk zwanger geraakt!
4 maanden geleden
Reactie op ZoëV
Ik zelf heb endometriosis. Er is een verhoogd risico dat je dit kan hebben ...
Ons mama heeft veel pijn tijdens menstruatie en veel bloed verlies. Ik zelf heb enkel rugklachten tijdens menstruatie, las ergens dat je met endo buikpijn heb.
Is dat iets wat je van in het begin hebt of kan dit ineens opkomen die endo?
4 maanden geleden
Reactie op Thatiana
Ons mama heeft veel pijn tijdens menstruatie en veel bloed verlies. Ik zelf ...
Ik heb een helse pijn voor, tijdens en na menstruatie. Soms komen de klachten ook gewoon zo ineens op. Elke dag is anders voor mij.. bloedverlies is ook immens met vele klonters. K heb rugpijn, schouderpijn, buikpijn, overgeven, koorts, pijn en last bij stoelgang,... maar dit is bij elke persoon anders. Sommige hebben stadium 4 endo maar hebben niks van pijn of last. Sommige hebben stadium 1 en vergaan van de pijn.. is echt persoon tegen persoon.