29 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Misschien is het een goed idee om hierover te praten met je gynaecoloog/vro ...
Mijn gynaecologe is op de hoogte van mijn kwaaltjes, ze zegt dat dit typisch is voor de zwangerschapsperiode… toch lees ik dat bijna niemand pijn heeft in de bovenbuik, dus ik maak me zorgen, ookal zou dit niet nodig moeten zijn. :/ vooral bij hoesten, niezen, meer naar de avond toe kan ik het niet uithouden van de pijn, precies of mijn buik gaat scheuren bovenaan..
MOD
6 maanden geleden
Reactie op Britt Baeten
Mijn gynaecologe is op de hoogte van mijn kwaaltjes, ze zegt dat dit typisc ...
Kwaaltjes hebben we inderdaad allemaal, maar ik denk dat een vroedvrouw je wel emotioneel kan ondersteunen en je helpen met je schuldgevoelens of angsten.
Waar heb je trouwens pijn? Is het je huid die pijn doet of echt inwendig?
6 maanden geleden
Reactie op Britt Baeten
Mijn gynaecologe is op de hoogte van mijn kwaaltjes, ze zegt dat dit typisc ...
Dat klinkt heftig... Heb je daar al eens voor gebeld naar materniteit? Ze zeggen toch altijd dat pijn in de bovenbuik een reden is om meteen te bellen he? Misschien begrijpt je gyn niet helemaal goed dat het zóveel pijn doet.
Of zit jouw kindje heel hard te drukken op jouw ribben of zo? Daar kan ik niet over meespreken, die van mij zit al de hele zwangerschap laag.
6 maanden geleden
Het emotioneel en bang zijn is heel herkenbaar. Ik slaap ook slecht, ben steeds rond 4u wakker en lig dan ongeveer een 2-tal uren te piekeren. Bij mij is het geen paniek voor wat er kan mislopen, maar wel voor het feit dat ik precies nog lang niet klaar ben met zwanger zijn. Sinds gisteren weet ik dat het een geplande keizersnede zal worden, dus "moet" ik wel ergens aftellen terwijl ik dit eigenlijk niet wil 🙈
6 maanden geleden
Klinkt heel normaal. Het is niet alleen hormonaal maar ook het feit dat er een nieuwe fase aankomt in jouw leven. Heel normaal dat dit angsten, stress met zich meebrengt. Vermoeidheid kan ook een impact hebben op emoties. Ik merk dit bij mijzelf. Je slaapt slecht, je bent moe en dat doet er geen deugd aan. Weet gewoon dat je niet alleen bent. Ik heb vorige week 3 dagen na elkaar geweend... thuis en dan nog eens op het werk bij mijn baas 🥴 maar is allemaal normaal. Komt allemaal goed❤️
6 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Kwaaltjes hebben we inderdaad allemaal, maar ik denk dat een vroedvrouw je ...
Het is een lijn van boven mijn navel tot onder mijn borsten. Zelfs het aanraken doet pijn. Hoesten, niezen, diep uitademen is een hel! Dafalgan werkt niet… het is mijn huid, maar ook inwendig dat ik de steken voel…
6 maanden geleden
Reactie op MarieT
Dat klinkt heftig... Heb je daar al eens voor gebeld naar materniteit? Ze z ...
Ja, vorige week langsgeweest en alles was goed van bloed- en urineonderzoeken… maar ondertussen zijn we een week verder en doet het nog steeds zoveel pijn.
6 maanden geleden
Reactie op Tinee
Het emotioneel en bang zijn is heel herkenbaar. Ik slaap ook slecht, ben st ...
Ik ben om de 2u wakker, het is zo vervelend! Bij mij is het ook een geplande keizersnede, maar dit wist ik al van in het begin. Ik maak me geen zorgen over de keizersnede, het kan niet rap genoeg komen… 🥴
6 maanden geleden
Reactie op Britt Baeten
Ja, vorige week langsgeweest en alles was goed van bloed- en urineonderzoek ...
Ik zou bellen naar materniteit of je eens mag langsgaan. Leg hun zeker die pijn uit en dat jou grote zorgen maakt. En zit er niet mee in om meerdere keren hen te contacteren. Liever een pregzilla maar weten dat alles ok is...
6 maanden geleden
Reactie op prien
Klinkt heel normaal. Het is niet alleen hormonaal maar ook het feit dat er ...
Pff het doet wat met ons lichaam… ergens ben ik “opgelucht” dat ik niet alleen ben met die gevoelens. Het is mijn eerste kindje, ook helemaal onverwachts… dus het is een enorme verandering. Veel moed! 💕
6 maanden geleden
Reactie op prien
Ik zou bellen naar materniteit of je eens mag langsgaan. Leg hun zeker die ...
Ja, zal ik misschien best doen. Ik heb nogmaals een mailtje gestuurd naar de gynaecologe en beschreven dat het echt een helse pijn is. In een week kan er veel veranderen natuurlijk, dus vandaar mijn bezorgdheid. 😕
6 maanden geleden
Hier hetzelfde. Gestart sinds 34 weken de hevige stekende pijn in de bovenbuik en nu bijna 37w en nog steeds hetzelfde. Ik heb ook in vorige zwangerschap vergiftiging gehad dus de angst hiervoor is er wel. Echter ik heb verschillende controles, onderzoeken gehad bij gynaeco, osteopaat, dokter maar blijkbaar alles medisch ok en niets aan te doen. Baby ligt gewoon te duwen tegen middenrif.
Courage hoor! Je bent zeker niet alleen, tzijn echt wel de laatste loodjes nu :-) bevalling wordt piece of cake als je nu zoveel pijn al kan/moet verbijten! 😘 nog eventjes!
MOD
6 maanden geleden
Reactie op Britt Baeten
Het is een lijn van boven mijn navel tot onder mijn borsten. Zelfs het aanr ...
Klinkt wel als iets wat meerdere vrouwen hebben nu, hier is onlangs ook een topic over aangemaakt (https://community.24baby.be/forum/geboorteclub-juni-2024/gevoelige-en-branderige-huid-YooRww0).
Ik heb het zelf ook, alleen loopt het bij mij horizontaal onder mijn borsten. Alsof ik verbrand ben daar 😅 Is inderdaad gevoelig als ik eraan kom, of als er kleren over schuren. En ook elke keer als de baby beweegt of stampt daar (wat dus constant is) doet het eventjes pijn. Daarnaast is het ook altijd wat oncomfortabel bij het slapen, als ik me omdraai bijvoorbeeld. Als de baby dan nog in mijn ribben begint te stampen is het helemaal feest 🫠
6 maanden geleden
Reactie op charlzie
Hier hetzelfde. Gestart sinds 34 weken de hevige stekende pijn in de bovenb ...
Daarvoor ben ik ook bang, maar volgens de onderzoeken geen symptomen van zwangerschapsvergiftiging. Ik zit ondertussen wel al aan mijn 8e blaasontsteking, maar daar heb ik geen last van… of ja, ik ben het al gewoon ondertussen… Ik heb een geplande keizersnede, dus dat is mij “gespaard”
6 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Klinkt wel als iets wat meerdere vrouwen hebben nu, hier is onlangs ook een ...
Oei, vervelend! Ik weet niet goed of het echt mijn huid is of eerder iets binnenin… Als de baby beweegt is ze wel hevig, heel mijn buik beweegt en ik word er zelfs misselijk van… geen idee wat ze allemaal uitsteekt daarbinnen, maar ze maakt het me niet makkelijk zo 🙈
MOD
6 maanden geleden
Reactie op Britt Baeten
Oei, vervelend! Ik weet niet goed of het echt mijn huid is of eerder iets b ...
Ja, het lijkt een beetje aan 2 kanten te zitten. Alsof ik aan de binnenkant een gigantische blauwe plek heb en aan de buitenkant verbrand ben. En dus ook wel eens gekneusde rib.
Hier ook een redelijk heftig kind. In het begin voelde mijn vriend de baby nooit wanneer ze bewoog. Nu moet hij zelfs niet voelen want we kunnen het gewoon zien langs buiten 😂
Maar ik klaag niet, baby'tje doet het goed en die paar ongemakken neem ik er dus maar graag bij. Ik ben al blij dat ik niets ernstigs heb zoals bekkeninstabiliteit of zwangerschapsvergiftiging. 🤞
De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze, nog eventjes volhouden dus! 💪🏻
(Ik zie trouwens dat je 1 dag na mij bent uitgerekend, ik ben vandaag 34+6 😊 Staat je keizersnede gepland op 22 juni dan?)