Dag allemaal,
Sinds een 8-tal weken is het hier elke nacht "hetzelfde liedje". Ons zoontje van 5 maanden vraagt 2 a 3 voedingen en wordt regelmatig wakker tussendoor.
Begin september had ik de voeding rond 3u 's nachts kunnen "afbouwen" naar enkel een tutje geven. Maar ons zoontje was toen op 2 weken tijd niks bijgekomen waardoor ik deze voeding opnieuw moest geven van de vroedvrouw.
Sinds toen zit ik dus weer op een extra voeding 's nachts, maar ik heb niet het gevoel dat hij echt honger heeft maar eerder "uit gewoonte" op bepaalde uren wakker wordt en wil komen drinken.
Aangezien het echt een gewoonte wordt, wil ik hier graag weer vanaf. Maar hoe?
De dutjes overdag gaan sinds kort wat beter en ik had gehoopt dat dit 's nachts werd verder gezet, helaas niet.... We hebben al geprobeerd met een flesje gekolfde melk ipv live drinken, geen effect. Ook een fles kunstvoeding 's avonds helpt niet. Hij blijft wakker worden op zijn "standaard uren"(00u, 3u, 5u), ongeacht hoe lang de vorige voeding geleden is. We krijgen hem dan niet gesust met een tutje of rondwandelen, hij wil gewoon eventjes drinken en slaapt dan weer verder. Hij drinkt in verhouding veel minder dan overdag (overdag drinkt hij 15a 20 minuten per borst tot ze leeg is, 's nachts heeft hij genoeg met 1 borst per keer en dan is ze niet leeg). Overdag geef ik zeker elke 3u een voeding zodat hij niet 's nachts moet inhalen ofzo...
Ik dacht dat hij nood had aan nabijheid maar ook als hij de hele nacht bij mij in bed slaapt, blijft dit zo.
Iemand tips om deze vicieuze cirkel te doorbreken? De nachten zijn erg slopend, zeker in combinatie met gaan werken.
Voor alle duidelijkheid. Als ons zoontje honger heeft, heb ik er geen moeite mee om hem eten te geven. Maar volgens mij wordt hij dus niet wakker van de honger...
Aan alle mama's met de perfect doorslapende baby, prijs jullie gelukkig. Ik ben zo jaloers... Op 5 maanden tijd heeft hij nog maar 2x langer dan 5u aan een stuk geslapen.