9 Reacties

één maand geleden

Ik volg. Exact 'hetzelfde liedje ́ hier op 5 maand en ik start vandaag terug met werken. Langste blokje is 3u. 🫣 In elk geval doet het deugd dit te lezen, want soms lijkt het alsof alle andere babies wel doorslapen. Bij onze dochter wel nog 1 rariteit - haar neusje is 's nachts verstopt (en niet overdag) en soms krijg ik ze rustig door ze op haar zij te draaien omdat ze dan beter kan ademen.

één maand geleden

Hier ook 3 à 4 voedingen per nacht na een periode met 1 of 2. Kindjes worden niet altijd wakker voor honger inderdaad, maar bepaalde periodes zoeken ze gewoon meer naar verbinding 's nachts dan andere. Of ze gaan echt door een groeispurtje ofzo. Op deze leeftijd kan je echt nog geen 'slechte gewoontes' aanleren. Dus hoe lastig het is, zeker niet met inzitten en bieden wat hij nodig heeft denk ik. Met te gaan forceren gaat het denk ik de andere kant op gaan.

één maand geleden

Hier ook al een aantal weken veel drinken 's nachts. Bij ons vermoedelijk wel om in te halen, want overdag drinkt ze niet zo vaak (geen fan van de fles + afgeleid). Maar omdat ik borstvoeding geef heb ik er niet veel last van, ik kan al slapend voeden. Dus ondanks veel wakker worden is de kwaliteit van mijn slaap wel nog oké. De eerste nachten was dat inderdaad even vervelend maar nu ben ik eraan gewend. Het zal wel niet voor eeuwig zo blijven 🤷🏻‍♀️ Geen tips dus, maar je bent zeker niet de enige in deze situatie 😅

één maand geleden

Misschien nog even info toevoegen; na de voeding rond 3u gaat het slapen moeilijk. Hij valt zoals gewoonlijk in slaap aan mijn borst maar na een kwartier /halfuurtje wordt hij wakker. Eerst is hij vrolijk, babbelt hij wat... Dan gaat het over in "lastig" worden en moeten we hem bezig houden. Tot dit niet meer vol te houden is en we bijvoorbeeld na een uur het opgeven door hem opnieuw de borst te geven. Dan drinkt hij opnieuw en slaapt hij verder.

één maand geleden

Reactie op Tinee

Misschien nog even info toevoegen; na de voeding rond 3u gaat het slapen mo ...
Heb ik ook een tijdje gehad rond 4u 's nachts altijd een uur wakker. Gaat ook over. Hopelijk snel voor jou 🤞

één maand geleden

Ik geef idd ook borstvoeding, maar al slapend voeden lukt hier niet meer :( We vinden geen gemakkelijke houding, dus ik zit nu meestal rechtop in bed met een voedingskussen waarop hij ligt. "Fijn" om te horen dat ik niet alleen ben 😜

één maand geleden

Hier ook zo. Is meestal waker rond 23 uur, 2 uur & 4u30. Om 23 & 2 u valt ze vlot terug in slaap na een flesje, om 4u30 gaat dit niet en blijft ze wenen, tot ik haar bij mij in bed neem. Tot enkele dagen geleden kwam ze bijne ieder uur wakker, door haar wat warmer te kleden zitten er nu wat uren tussen, maar ook nog niet zoals we het zouden willen.

één maand geleden

Hier ook zo, ons zoontje sliep redelijk goed maar wordt tegenwoordig echt heel veel wakker. We hebben zijn co-sleeper vervangen door een gewoon babybedje en het was iets beter deze nacht nu hij zelf wat meer plek heeft om te bewegen. Ik geef hem ook steeds melk (bv) in de hoop dat dat de snelste weg naar slaap is 🤪

25 dagen geleden

Wij ook in hetzelfde schuitje met flesvoeding 😅