44 Reacties
één maand geleden
Ik ben net deze week gestart, de wenweek en de eerste echte maandag had ik het echt wel moeilijk. Mijn baby wou ‘s ochtends niet eten van de borst en dus moest ik meer melk kolven op school. (Ik geef les)
Het geeft mij wel zoveel meer rust dat ik ervoor gekozen heb dat ze naast mijn school op de crèche zit. Ik kan de extra gekolfde melk gwn ‘s middags gaan brengen. En ook gewoon het voelt veel beter, daardoor denk ik ook dat ik het nu wat beter kan loslaten. Ik werk graag met de kleinste kleuters die extra veel aandacht vragen waardoor de dag vaak snel voorbij is.
Maar snap wel jou gevoel, vorige week had ik het ook heel moeilijk!
één maand geleden
Ik ging normaal deze week starten (halftijds) maar ben vrijdag helemaal gecrasht. Ik heb toen beslist om nog een maand langer thuis te blijven en pas begin november te starten... Het is nu niet het moment. Ons zoontje komt moeilijk bij qua gewicht, de nachten zijn extreem zwaar en daar bovenop werd hij vorige week nog eens ziek en had hij valse kroep. Dat was voor mij de druppel die de emmer even deed overlopen...
Ik leefde ook steeds voor mijn werk (ik werk als leerkracht) maar besef ook meer en meer dat mijn prioriteiten nu elders liggen...
één maand geleden
Reactie op Tinee
Ik ging normaal deze week starten (halftijds) maar ben vrijdag helemaal gec ...
Oh niet leuk. Verstaanbaar dat je aan de rem hebt getrokken. Beter eerst alles wat op orde qua gezondheid om dan goed terug te starten. Veel beterschap en probeer voldoende nog te rusten
één maand geleden
Ik moet pas in december terug gaan werken. En ik kijk er zo hard naar uit, thuis zitten is leuk voor eventjes maar niet meer als een jaar.
Doordat ik kinderbegeleidster ben in een kinderdagverblijf, word ik thuis gezet van zodra dat ik ze vertel dat ik zwanger ben. Ik zit dus thuis sinds ik 8 weken zwanger was.
Ik heb dan aansluitend nog betaalde borstvoedingsverlof en verlof van werk die op moeten voor het einde vant jaar.
Mijn dochter start 21 oktober in de creche bij mij op de baan. Ik heb bewust gekozen ze niet mee te pakken naar mijn werk.
Ik heb dus nog even me-time voordat ik terug voltijds tussen de babies en peuters sta. En er staat een motto rijbewijs behalen op de planning🙃
Ik denk dat ik het vooral moeilijk ga vinden om het georganiseerd/gepland te krijgen. Opstaan (ik ben GEEN ochtendmens) mezelf klaarmaken, dochter klaarmaken, eten geven en zelf op tijd op men werk zien te geraken. 😅
één maand geleden
Ik werk in brussel wat voor mijn 1u10 rijden is. Ik begin om 7u sochtens en ben dan klaar om 3u. Ik kijk er ergens wel naar uut om terug de colega's te zien, maar ergens weet ik totaal niet hoe ik dat geregeld ga krijgen 😅 ook omdat mijn zoontje nog niet helemaal mee is met de fles en vaak maar een paar slokjes drinkt... binnen 2 weken begin ik terug. Ik werk gelukkig wel maar 2 dagen in de week in brussel. De dagen dat ik thuiswerk blijft mijn zoontje ook thuis omdat ik flexibel kan werken en zo kan werken wanneer hij slaapt 😊
één maand geleden
Ik start pas midden november, maar ik zie er tegenop. Ik zou gerust fulltime kunnen thuisblijven met haar. Ik werk wel 4 dagen thuis per week, maar hier is dat geen optie met de baby. Zij doet maar 4 dutjes van een half uur a een uur overdag.
één maand geleden
Ik start terug met werken begin november en kijk er met een dubbel gevoel naar.
Het werk opzichzelf zie ik zitten, ik doe mijn job graag en ik mis mijn collega's en het mezelf uitdagen in mijn werk.
Maar waar ik zooooo hard tegenop zie, is de combinatie van fulltime werken en een huishouden runnen.. nu ben ik hele dagen thuis en is het huis soms nog niet volgens 'mijn normen', dat zorgt voor chaos in mijn hoofd..
Het feit dat ik ons zoontje moet achterlaten en dat iemand anders hem meer zal zien dan ikzelf, doet mij ook zeer veel pijn..
één maand geleden
Ik start pas met werken in januari. Ik kijk er niet naar uit om terug te beginnen. Ik zit al thuis sinds het begin van de zwangerschap (oktober 2023) aangezien ik als begeleidster voor mensen met een beperking werk, worden we meteen thuis gezet. Daarbij betaald borstvoedingsverlof en mijn gewoon verlof, dan nog een maand ouderschapsverlof maakt dat ik pas moet gaan werken als onze dochter 7maand is. Ze kan pas in januari naar de onthaalmoeder. Omdat ze een maand tevroeg is geboren moest ik dus een maand ouderschapsverlof nemen, anders was dit niet nodig.
één maand geleden
Ik moet pas in januari terug gaan werken (groot tekort in de regio hier en zelfs pas een plekje in de crèche vanaf februari!) en start 4/5e. Maar ik zie op tegen de combinatie van alles pfff…
Ik merk nu dat de papa het ook al moeilijk vindt. De paar uurtjes dat ons zoontje nog wakker is na het werk moet er nog vanalles gebeuren (avondeten, huishouden etc.) en wil je ook nog wat quality time met hem.
Sowieso heb ik het wat moeilijk met ons zorgmodel om iemand te betalen om voor hem te zorgen zodat ik ook kan gaan werken en geld verdienen…
MOD
één maand geleden
Ik start ook weer met werken op 7 oktober. Ik had altijd gedacht dat ik na 3 maanden dat thuiszitten wel beu zou zijn, maar eerlijk, ik zou het echt niet erg vinden om nog tot het einde van het jaar thuis te blijven...
Lexi weigert ook nog de fles, maar jammer genoeg kunnen we de startdatum bij de crèche niet verzetten. Ze zal dus sowieso op 8 oktober naar de crèche gaan. En daar heb ik het moeilijker mee. Gelukkig is de crèche echt superdicht bij ons thuis en kan ik meestal wel telewerken. Dus zolang ze niet van de fles drinkt, ga ik proberen regelen met mijn werk en de crèche dat ik haar daar borstvoeding kan komen geven.
Ik heb voor mezelf ook al beslist dat ik bij een volgende kind toch liever 6 maanden thuis blijf 🙈
één maand geleden
Reactie op Margogo94
Ik start ook weer met werken op 7 oktober. Ik had altijd gedacht dat ik na ...
Mijn zoontje start ook 8 oktober als eerste dag. Nu volgende week twee keer wennen en hopelijk vanaf 8 oktober een vlotte start. Ikzelf werk maar de week van 16/10 en dat was op aanraden van collega mama s om week creche vroeger te statten. "Dan heb je ook nog paar dagen om dingen in orde te brengen, me-time.... Nu die week ga ik hem wel tegen 16u gaan halen
één maand geleden
Ik kan me zowat vinden in alle reacties hier.🥺 ik heb ook op het laatste een maand ouderschapsverlof bijgevraagd. Had anders volgende week moeten starten 🤯 en nu begin ik al spijt te krijgen dat ik niet gewoon de 4 maanden heb bijgenomen. Ik ga deze in de loop van volgende jaar nog wel nemen de overige 3. Ik heb ook de beslissing genomen om 4/5de te werken.
Veel succes mama’s! ❤️
één maand geleden
Reactie op ShannaE
Ik heb ook zoveel spijt dat ik niet meer ouderschapsverlof heb genomen. 😔
🥺🫶🏻
één maand geleden
Reactie op prien
Zo leuk dat je over de middag kan gaan zien :) ik kan ook twee dagen in de ...
Ik ga wel niet om haar te zien want idd dat maakt het lastiger, ook voor haar. Ik breng gewoon mijn gekolfde melk binnen.
Maar moest ik kunnen had ik wel langer willen thuis blijven maar durfde geen ouderschapsverlof aan te vragen, aangezien je als kleuterjuf direct thuis zit..
één maand geleden
Reactie op ems1996
Ik ga wel niet om haar te zien want idd dat maakt het lastiger, ook voor ha ...
Ooh.. zo jammer dat je dat niet durfde.. ik heb het er soms ook moeilijk mee maar mijn zus leert mij wel om met bepaalde dingen in het leven aan mezelf te denken. Ze zijn maar 1 keer zo klein.. daarna komt dat nooit meer terug.🥺 dus soms mag/moet je echt voor jezelf (en je baby/kinderen) kiezen 🙏🏻
één maand geleden
Reactie op Valeriee94
Ooh.. zo jammer dat je dat niet durfde.. ik heb het er soms ook moeilijk me ...
Het is een moeilijke keuze... Ikzelf opteer om mijn ouderschapsverlof te gebruiken op een latere leeftijd. Vb woensdagnamiddag vanaf kleuterklas. Zodoende herinnert hij zich dit ms meer.