13 Reacties

5 maanden geleden

Ik ben 2x bevallen met mijn eigen gyneacoloog ☺️

5 maanden geleden

Ik moet ook nog bevallen maar hoorde dat de kans inderdaad klein is om je eigen gynaecoloog te hebben.. tenzij het een inleiding is of bv geplande keizersnede of dergelijke.. opzich heb je de gynaecoloog vaak pas op aller het einde & vaak zijn die als het snel verloopt op halfuurtje weg.. dat is wat ik begrepen had..

5 maanden geleden

Als mijn gynaecoloog aanwezig is in het ziekenhuis wordt zij opgeroepen. Moest ik bv in het weekend of ‘s nachts bevallen is het de gynaecoloog die aanwezig is op dat moment.

5 maanden geleden

Ik had geluk dat mijn gynaecoloog net van wacht was die nacht. Vrijdag een geplande keizersnede, dus normaal gezien heb ik nu ook mijn eigen gynaecoloog. Moet een raar gevoel zijn dat een andere gynaecoloog al het werk doet. Je hebt daar zo geen band mee hé 😊

5 maanden geleden

Ik zei bij de laatste controle nog tegen mijn gynaecologe ”Ik hoop det jij mijn bevalling kan doen.” Ze zei dat ze op zondag niet aanwezig was. Guess welke dag ik bevallen ben. Jep… die zondag. Ik hoopte dan liefst op een vrouwelijke gynaecologe maar nee hoor, it was a man. Ik heb me er wel snel bij neergelegd uiteindelijk en besefte ook wel dat die ‘oudere’ gynaecoloog ook wel véél ervaring had moest het fout gaan. Uiteindelijk heeft de vroedvrouw mijn volledige bevalling gedaan omdat ze hem te laat opgebeld hadden en stond hij er de laatste minuut op toe te kijken. Hij heeft me gehecht en de placenta verwijderd.

5 maanden geleden

Ik had het geluk om op een dag te bevallen dat mijn gynaecologe aanwezig was in het ziekenhuis. Maar eigenlijk heeft de assistente gynaecologie de bevalling gedaan en stond mijn gyn er bij te kijken. De assistente kende ik, na 2 weken opgenomen te zijn, ook wel. Al bij al heb ik een heel positief gevoel eraan over gehouden!

5 maanden geleden

Doordat ik werd ingeleid, had mijn eigen gynaecologe ervoor gezorgd dat de bevalling zou kunnen vallen op de dag dat zij dag/nacht/dag werkte. Dus die was 2 dagen lang in het ziekenhuis en sliep daar wanneer ze kon. Ik heb dus echt een droombevalling gehad, want was enkel met 1 super lieve vroedvrouw en achteraf mijn gynaecologe (meer volk buiten mijn partner nog was er niet bij) en dat heeft mij rechtgetrokken want voor de persweeen heb ik echt even serieus af gezien. Ik heb dit wel allemaal nagevraagd want wou ook liever geen man en blijkbaar zou je dat wel kunnen aangeven. 😳

5 maanden geleden

Ik ben helaas bevallen met de gynaecoloog waar ik absoluut niet wou mee bevallen. Mijn eigen gynaecoloog was een weekje met verlof, dus een dagje vroeger of later had weinig verschil gemaakt…

5 maanden geleden

Bij beide niet bevallen met eigen gynaecoloog bij de eerste kon het mij weinig schelen was al lang blij dat iemand er was who cares wie. Bij 2de gynaecoloog waar ik weg ben gegaan en ik had het er moeilijker mee ze hield supervisie en stuurde de assistent ze was zeer professioneel er werd dan ook geen woord teveel of te weinig gezegd.

MOD

5 maanden geleden

Ik heb dit gisteren aan mijn eigen gynaecoloog gevraagd. Enkel wanneer ik zou bevallen als zij van wacht is zou het met haar zijn, is ongeveer 1/6 kans. Maar op zich vind ik het niet zo erg om bij iemand anders te bevallen

5 maanden geleden

Ik heb een geweldige gynaecoloog die er telkens alles aan doet om aanwezig te zijn op je bevalling - enkel indien ze zelf op verlof is, komt ze niet af. Het nadeel is dan dat als je op consultatie gaat in de privépraktijk, je vaak lang wacht of zelfs je afspraak verzet wordt omdat ze naar een bevalling moet, maar dit heb ik er graag voor over. Ben in april bevallen en ze was aanwezig ❤️

5 maanden geleden

Ik ben 12/6 bevallen. En was in arbeid van 11/6. mijn gynaecoloog kwam geregeld kijken hoe het was met mij. Moest ik ‘s nachts bevallen zijn, die nacht had ze de bevalling niet gedaan omdat ze niet van wacht stond en op bijles was. Gelukkig ben ik dus ‘s anderdaags in de vm bevallen en heeft mijn gynaecoloog de bevalling gedaan. Top vrouw dat ze is, ik ga voor de volgende ook terug bij haar.☺️

5 maanden geleden

Ik ben uiteindelijk niet bevallen met mijn gynaecoloog. Na twee opeenvolgende monitordagen werd beslist door andere gynaecoloog om in te leiden. Dag van inleiding ging zo traag vooruit dat een andere gynaecoloog van wacht kwam. Over de tijdspanne van 38 uren (aankomst voor inleiding-bevalling) heb ik maar 2 x gynaecoloog gezien op die 2 momenten. Werd wel op de hoogte gehouden via telefoon. Het was aanpassen maar met dat ik zo uitput was, was eender welke gynaecoloog op dat moment voor mij ok. Ze heeft wel hard haar best gedaan voor een complexe bevalling en ben wel tevreden over haar. Mijn eigen gynaecologe heb ik nog niet gezien/gehoord... Vind het soms wat allemaal apart en sowieso grote thumbs up voor de vroedvrouwen want die slepen u voort en door alles 👍👍👍