Hallo iedereen. Volgens de berekening van mijn laatste menstruatie ben ik vandaag 6 weken +6 ver. Ik had gisteren mijn eerste echo. Het is mijn eerste zwangerschap en ik ben 33jaar. Ik was een beetje onzeker over alles dus ik plande een vroege echo in. Wetende dat het misschien te vroeg kon zijn om het hartje te horen kloppen maar ik wilde vooral weten of alles goed ingedaald was. We verblijven momenteel in Spanje dus ben ik hier naar een gynaecoloog gegaan. Hij nam een inwendige echo en daarop zag ik enkel een zwarte leegte. 🥲 Hij zei dat ik waarschijnlijk binnenkort een miskraam zal krijgen en dat ik binnen een week terug op controle moet gaan voor alle zekerheid. Na een telefoontje met mijn gynaecoloog in België zeiden ze dat het ook mogelijk was dat er niets aan de hand is. Zij stellen voor om indien mentaal mogelijk twee weken te wachten om zeker te zijn. Ik wil zo graag rustig en kalm blijven maar het is moeilijk. Ik wil deze baby heel graag. Ik voel nu ook overal kleine krampjes en weet niet of ze echt zijn of gewoon omdat ik denk te weten dat het een miskraam is. Toen mijn mama zwanger was van mij had zij ook een gelijkaardige situatie en ik ben er ook. Zijn er veel mensen die in de wachttijd niets gevoeld hebben van krampen of bloedverlies en die toch nog een miskraam hadden bij hun volgende controle?