12 Reacties
23 dagen geleden
Ik volg graag mee! Momenteel gebruik de producten van la roche posay voor de verzorging. 2 a 3x/week badje. Gezichtje met sheabutter afgewisseld met cicaplast baume B5.
23 dagen geleden
Wij gebruiken la roche lipikar balsem en bij hardnekkerige plekjes een lichte cortisone zalf. Ook altijd een badje met badolie voor de extreme droge huid en zonder parfum.
23 dagen geleden
Bij eczeem is het vooral belangrijk dat je zoekt naar de oorzaak anders blijft het terug keren.
Wat wel al kan helpen om te verzachten;
- opletten met wasmiddel en geen wasverzachter gebruiken. Zelf wasmiddel maken is het beste
- geen producten met parfum en alcohol. Vooral natuurlijke producten worden aangeraden.
- niet elke dag in bad. Indien in bad kan je eventueel moedermelk in bad doen als je borstvoeding geeft of een havermoutbadje. Wassen met Aleppozeep of propoliszeep.
- propoliszalf of calendula zalf kunnen helend werken. sheabutter is verzorgend.
- eventueel een probiotica gebruiken om de darmen te versterken.
- hormonzalf proberen te vermijden.
- indien al gestart met hapjes kan dat ook een trigger zijn en aangeven dat de darmen nog niet rijp genoeg zijn.
23 dagen geleden
Reactie op bNaomi
Bij eczeem is het vooral belangrijk dat je zoekt naar de oorzaak anders bli ...
Ja aan het wasmiddel had ik ookal gedacht dus dat ben ik direct beginnen switchen. Wij gebruiken Mustela. En gaat zeker maar 2x in de week in bad. Soms wel eens op warme dagen in de douche maar zonder zeep.