12 Reacties

23 dagen geleden

Ik volg graag mee! Momenteel gebruik de producten van la roche posay voor de verzorging. 2 a 3x/week badje. Gezichtje met sheabutter afgewisseld met cicaplast baume B5.

23 dagen geleden

Wij hebben een paar dagen zelfgemaakte zalfjes van de apotheek gesmeerd maar toen we hiermee stopte kwamen de vlekjes terug. En voor de rest la roche. En cicaplast voor het gezicht.

23 dagen geleden

Wij gebruiken la roche lipikar balsem en bij hardnekkerige plekjes een lichte cortisone zalf. Ook altijd een badje met badolie voor de extreme droge huid en zonder parfum.

23 dagen geleden

Bij eczeem is het vooral belangrijk dat je zoekt naar de oorzaak anders blijft het terug keren. Wat wel al kan helpen om te verzachten; - opletten met wasmiddel en geen wasverzachter gebruiken. Zelf wasmiddel maken is het beste - geen producten met parfum en alcohol. Vooral natuurlijke producten worden aangeraden. - niet elke dag in bad. Indien in bad kan je eventueel moedermelk in bad doen als je borstvoeding geeft of een havermoutbadje. Wassen met Aleppozeep of propoliszeep. - propoliszalf of calendula zalf kunnen helend werken. sheabutter is verzorgend. - eventueel een probiotica gebruiken om de darmen te versterken. - hormonzalf proberen te vermijden. - indien al gestart met hapjes kan dat ook een trigger zijn en aangeven dat de darmen nog niet rijp genoeg zijn.

23 dagen geleden

Reactie op bNaomi

Bij eczeem is het vooral belangrijk dat je zoekt naar de oorzaak anders bli ...
Ja aan het wasmiddel had ik ookal gedacht dus dat ben ik direct beginnen switchen. Wij gebruiken Mustela. En gaat zeker maar 2x in de week in bad. Soms wel eens op warme dagen in de douche maar zonder zeep.

23 dagen geleden

Hier een baby’tje met een gevoelige huid, richting atopische huid met eczeem. Op aanraden van kinderarts ben ik gestopt met mustela en gestart met de wasolie van La Roche Posey en ook de Lipikar crème waar we 2x daags mee smeren. Voor onze zoon is dit een wondermiddel. 😅

23 dagen geleden

Reactie op J.97

Hier een baby’tje met een gevoelige huid, richting atopische huid met eczee ...
Ik kreeg al een staaltje mee van deze producten om af te wachten idd. En zie wel al verschil!

23 dagen geleden

Reactie op claartje96

Ik volg graag mee! Momenteel gebruik de producten van la roche posay voor d ...
Helpen die producten niet? Want dat raadde de huisarts ook aan

22 dagen geleden

Reactie op Barbara3333

Wij gebruiken la roche lipikar balsem en bij hardnekkerige plekjes een lich ...
Wij moeten dit nu ook doen van de huisarts

22 dagen geleden

Bij ons werkt goed wassen met atoderm bioderma doucheolie en dexteryl zalf

22 dagen geleden

Reactie op CristinaC

Bij ons werkt goed wassen met atoderm bioderma doucheolie en dexteryl zalf
Ook niet te veel wassen ..wij doen een bad om de 3-4 dagen en elke dag verfrissen met een washandje(warm water en doucheolie)

22 dagen geleden

Reactie op CristinaC

Ook niet te veel wassen ..wij doen een bad om de 3-4 dagen en elke dag ver ...
Ja wij ook maar 2 keer in de week in bad. Soms wel eens verfrissen in douche maar altijd insmeren nadien