26 Reacties
2 maanden geleden
Meestal bij mij en als hij diep slaapt leg ik hem in zijn parkje in de living. Maar de laatste week is dat nog niet gelukt 🙈
2 maanden geleden
Hier was het eerst de wipper of op iemand maar dan deels aan slaaptraining gedaan en ze slaapt nu wel op onze kamer in de co sleeper of het grote bed met babyphone aan. 🤭
Merk wel dat ze hierdoor dieper slaapt, 1/1,5 uur en anders was ze sneller wakker. Zou gewoon doen waar je uzelf het beste bij voelt! ☺️
2 maanden geleden
Baby slaapt nog overal 🤷♀️ soms leg ik m boven in bedje met de babyfoon omdat de zus hem anders niet gerust laat.. 🍀
2 maanden geleden
Reactie op ShannaE
Hoe heb je dat aangepakt?
De eerste dag ging ik erbij liggen boven en eigenlijk vanaf dag twee lukte het best goed. Moet wel zeggen dat mijn dochter liever in het grote bed ligt als in haar co sleeper, misschien is de matras te dun en daarmee maar dat is natuurlijk ook niet ideaal voor later… We zijn nu aan zee en in haar tentje slaapt, dus in daglicht + lawaai kan ze ook slapen. Dit zal afhangen van kind tot kind denk ik, niet bij iedereen zal het zo gemakkelijk gaan. Het was voor mij wel het proberen waart 🤭
2 maanden geleden
Reactie op ems1996
De eerste dag ging ik erbij liggen boven en eigenlijk vanaf dag twee lukte ...
* in haar tentje slaapt ze ook goed.
We doen max 1,5 uur wakker en max 1,5 uur slapen, en zo proberen we dat doorheen de dag bij te houden. Dit omdat ze 4 uur aan een stuk wakker kon blijven en dus oververmoeid was en een tijd vaker chagrijnig was.
2 maanden geleden
Reactie op ems1996
* in haar tentje slaapt ze ook goed.
We doen max 1,5 uur wakker en max 1,5 ...
Ga je ze dan echt inslaap wiegen? Ik heb dit ook al een aantal keer geprobeert. Nu is dat soms met grote kijkers en lijkt het hopeloos om in slaap te krijgen.
2 maanden geleden
Onze dochter sliep overdag ook niet. Blijkbaar een baby met FOMO volgens de vroedvrouw. Waardoor ze in de avond helemaal over haar limiet was en niet te sussen. Vanalles geprobeerd om haar toch te laten slapen door de dag (op mij, in de wipper, in het park, draagzak) niets hielp. Sinds een week geef ik haar voeding van 13u boven in ons bed en leg haar daarna daar ook neer samen met white noise op. En binnen de 2 minuten is ze vertrokken. Ik blijf erbij tot ze slaapt. Ze slaapt vaak 1,5u/2u. We merken echt een verschil. We gaan nu stillaan proberen om zo 2dutten in te plannen.
2 maanden geleden
Reactie op kimberly03
Ga je ze dan echt inslaap wiegen? Ik heb dit ook al een aantal keer geprobe ...
Nee ik moet ze niet meer in slaap wiegen, misschien heeft mijn meisje meer slaap nodig. Want je merkt wel dat ze moe is en dan leg ik haar in bed. Duurt 5/10 min voordat ze in slaap is. Heel af en toe verzet ze zich ertegen. Zet wel steeds ruis aan en ze heeft een tutje of haar handen haha die ze gebruikt om in slaap te vallen 😅
2 maanden geleden
Reactie op ems1996
Nee ik moet ze niet meer in slaap wiegen, misschien heeft mijn meisje meer ...
Oke dat klinkt makkelijk 😁 als ik mijn babytje (10 weken) zo in bed zou leggen gaat die gegarandeerd huilen 🙈 ik zou het graag doen zoals u want moet op 4,5 maand naar de opvang en daar gaan ze ook geen tijd hebben om te wiegen 😅
MOD
2 maanden geleden
Reactie op Auxine
Weet iemand hoe ze het kindje in de opvang te slapen leggen? Onze dochter v ...
Dat vraag je best eens aan je opvang. Wij moesten een infofiche invullen over de manieren waarop je kind eet/slaapt/getroost wordt, en daarin stond dat ze de kindjes enkel op hun rug te slapen leggen. Er mogen ook geen knuffels of dekens bij. Zij volgen dus echt de aanbevelingen voor veilig slapen.
2 maanden geleden
Reactie op Auxine
Weet iemand hoe ze het kindje in de opvang te slapen leggen? Onze dochter v ...
Wij mogen volgens de regels van opgroeien en k&g het kind niet op de buik te slapen leggen.
Als het kind -6m is slaapt het ook in de speelruimte in een bed onder toezicht omdat dan de kans op wiegendood het grootst is.
Als het kind +6m gaat het dan ook naar de slaapruimte en ook daar leggen we die kinderen op hun rugje in bed, kids die graag op de buik slapen draaien zichzelf dan ook en we mogen ze ook zo laten slapen dan…
warme groet een kinderbegeleider in kdv
2 maanden geleden
Reactie op Thatiana
Wij mogen volgens de regels van opgroeien en k&g het kind niet op de bu ...
Als het ons verteld wordt zoeken wij ook naar andere manieren zodat het kind wel dutjes zou doen en melden die dan ook als we die gevonden, zodat die thuis ook gehanteerd kunnen worden. Allesinds zo doen wij dat opt werk.