10 Reacties

één maand geleden

Hier vandaag eerste keer gaan wennen en ondanks dat hij thuis weigert te slapen overdag zonder hem in slaap te wiegen was hij in de crèche blijkbaar meteen in slaap🙈 geen tips helaas maar ik snap het bange moederhartgevoel. Ik hoop maar dat de mensen in de crèche erger gewend zijn e weten hoe hiermee om te gaan 🤞

één maand geleden

Hier hetzelfde probleem! Wij hebben gisteren een eerste wenmoment gehad van 3h en vrijdag gaat ze nog eens 3h. Ze was blijkbaar wel gewoon rustig en heeft een klein dutje gedaan van zo'n 30 minuten (zelf in slaap gevallen). Normaal start ze op 8 oktober in de crèche (3d/week). Ik had al eens geïnformeerd of we de startdatum eventueel kunnen verlaten als het tegen dan nog steeds niet is gelukt om haar aan de fles te krijgen, maar dat was niet mogelijk. Wij hebben nu samen met een preverbale logopedist een plan opgesteld als laatste pogingen om haar toch nog aan de fles te krijgen. En als dat niet werkt probeer ik te regelen dat ik permanent telewerk doe en bv ga geven in de crèche (wij wonen heel dichtbij), zodat het toch voor iedereen aangenaam blijft. Ze hebben in mijn crèche wel eens eerder een flesweigeraar gehad en toen hebben ze heel intensief gezocht naar een manier waarop die baby toch een fles wilde. Ik zou zeker ook eens met de crèche bespreken welke oplossingen zij kunnen bieden.

één maand geleden

Ik werk in een creche dus mijn zoontje gaat met mij mee. Thuis wou hij ook enkel in mijn armen slapen, dus ik was heel bang dat ik enkel met hem bezig kon zijn. Maar het gaat eigenlijk super goed. De eerste dag op de creche is hij in slaap gevallen in een schommeltje en zo in zijn bedje kunnen leggen. Hij slaapt ook vele vaster op de creche door het constante "lawaai". Nu wieg ik hem elke keer 5minuten in slaap en kan ik hem wegleggen. 🙂

één maand geleden

En hoe ging het voor jullie zelf als mama’s? Wat is jullie gevoel nu deze stap te moeten zetten?

één maand geleden

Zijn er hier baby’tjes die beginnen wenen als ze een ander kindje horen wenen? Wa doe je daaraan of lost zichzelf dat op in de crèche? Heb schrik dat ze het daar totaal niet leuk gaat vinden.

één maand geleden

Ons zoontje gaat sinds begin september 2 dagen per week naar de crèche. Hij is de jongste. Er is nog 1 kindje een maand ouder en de rest is minstens 6 maanden. Op dinsdag is het er erg druk, dan zijn er 12 baby's voor 2 begeleiders. Ik merk dat hij dan ook wel wat overdonderd thuis komt. Op vrijdag is het er rustiger. Als hij thuis komt moet hij altijd weer even wennen en ontprikkelen, maar eigenlijk gaat dit heel goed. Hij doet zijn dutjes en drinkt zijn flesje flink op, maar dat laatste was eigenlijk nooit een probleem hier.

één maand geleden

Reactie op Auxine

Zijn er hier baby’tjes die beginnen wenen als ze een ander kindje horen wen ...
Onze zoon went volgende week twee voormiddagen. Heb ook schrik voor geluid andere kinderen. Er was eens een ouder kindje bij ons op bezoek en die riep heel veel en het was super zielig om hem constant te zien wakker schieten. In de creche slaapt hij ook in de open ruimte voor veiligheid maar zal dus veel lawaai zijn. We ll see..

één maand geleden

Reactie op LunaVDS

En hoe ging het voor jullie zelf als mama’s? Wat is jullie gevoel nu deze s ...
Mijn zoontje is vrijdag voor het eerst gaan wennen. Ik heb heel de voormiddag geweend tot ik hem terug ben gaan halen. Maandag ging het al zonder traantjes maar ik heb het nog steeds heel moeilijk.

één maand geleden

Mijn zoontje slaapt thuis nooit zelf in. Ik moet hem steeds in slaap wiegen. Overdag weigert hij in een bedje te slapen. Hij is ondertussen al 3 dagen (telkens 2-3uurtjes) gaan wennen. Daar valt hij vanzelf in slaap in een wippertje en zelfs in een bedje. De verzorgsters hebben mij wel gerustgesteld dat ze hem nooit zullen laten wenen en over zijn limiet zouden laten gaan. Desnoods knuffelen ze hem in slaap en leggen ze hem dan pas weg. Bespreek vooral al je zorgen en vragen met de crèche! Zij zijn dit gewoon.

één maand geleden

Ons meisje is 2 september gestart in de crèche. 3 dagen in de week. De week voordien enkele uurtjes gaan wennen. Dat wennen ging nog oké, maar vanaf ik weer begon te werken, had ik het echt heel moeilijk. Je bedenkt inderdaad de ergste scenario's en wil t liefst van al zelf voor je baby zorgen. Dat deed me het meeste pijn. Ik trek me op aan het feit dat er in de crèche andere kindjes zijn die ze leert kennen, dat er activiteiten gedaan worden, dat er veel educatief speelgoed is... Allemaal dingen die ik thuis niet kan bieden. Ik krijg ook veel fotootjes en filmpjes en dat helpt ook enorm. Ik krijg ook na elke dag een mailtje waarop staat hoeveel ze gedronken heeft, of er iets speciaal is gebeurd en dat geeft me ook rust. Ik werd er onrustig van als ik niet wist of ze voldoende at. Ze houden in een crèche echt wel rekening met het ritme van je kindje qua voeding en slapen. Daar mag je echt zeker van zijn. ❤️ die grotere kindjes kunnen al wat langer wachten en begrijpen dat ook. Hoe jonger ze zijn, hoe sneller ze wennen aan de omgeving en alles wat daarbij komt kijken. Komt helemaal goed, mama! En praat er voldoende over als je het moeilijk hebt. Met zowel de crèche als jouw partner. Dat lucht op voor jou en dan kunnen zij hier rekening mee houden. Succes en veel moed! 🫂