Hoi,
Bij de bloedname voor de NIPT kregen we de vraag of mijn bloed opnieuw moest/mocht getest worden op CMV. Eerste bloedtest was toen ik net 4w was, en zou mogelijk dus niet correcte info geven over CMV.
Blijkbaar is men hier heel verdeeld over, zei onze gyneacoloog. Vaak wordt er slechts 1x aan het begin van de zwangerschap getest en dan niet meer.. Struisvogelpolitiek en hopen op't beste. Anderen testen verder in de zwangerschap opnieuw. Blijkt CMV dan plots toch positief, kan er een vruchtwaterpunctie en kortere opvolging volgen. Er loopt in UZ Leuven ook een studie hierover met mogelijke medicatie om de gevolgen van een CMV besmetting positief te beïnvloeden. Een studie, zonder risicohoudende medicatie, maar dus ook zonder zekerheden. En, zo zei de gynaecoloog, dan is je 'zorgeloze, vrolijke zwangerschap ook wel over...'
Deze vraag overviel ons enorm. Na overleg hebben CMV uiteindelijk toch maar opnieuw laten testen.
Nu vroeg ik me af hoe dat bij jullie zit?
Heeft nog iemand deze vraag gekregen?
Wie werd enkel aan het begin getest op CMV? Wie verder in de zwangerschap opnieuw?