5 Reacties

één jaar geleden

Ik enkel in het begin van de zwangerschap. Iemand die ik ken is tijdens haar vorige zwangerschap goed ziek geweest. Ze hebben toen opnieuw bloed getrokken en daaruit bleek dat ze CMV heeft opgelopen. Maar niet iedereen wordt erg ziek als ze dat oplopen. Ik heb ook al een zoontje dus ik maak me wel meer zorgen, maar mijn dokter zei dat je het echt niet kunt vermijden. Je zou het al kunnen oplopen door een winkelkar te nemen die iemand met CMV heeft vast gehad…

één jaar geleden

Ik heb hier enkele weken geleden ook een topic over gestart. Wij hebben toch beslist om opnieuw op CMV te testen owv 3 redenen: - ik werk dagelijks met kinderen - ik was de afgelopen periode zwaar verkouden - er is sinds kort medicatie beschikbaar tegen CMV Onze test was gelukkig negatief.

één jaar geleden

Bij mij werd gisteren 16w ook terug bloed afgenomen om hierop te testen. Bij het begin van de zwangerschap ookal eens.

één jaar geleden

Ik getest aan 6 weken op CMV en bij het afnemen van de nipt afgelopen donderdag heeft ze ook een bloedstaal extra laten afnemen om mijn bloed algemeen nog eens te testen. Ze zei dit is de laatste keer dat we testen op CMV omdat besmetting vooral in de eerste 3 maand gevaarlijk is (ontwikkeling van vitale organen). Bij Besmetting nadien zijn er geen bewijzen voor of het nog gevaarlijk is, en we willen dus ook de mama’s niet nodeloos ongerust maken zei ze.

één jaar geleden

Reactie op LiSaMin

Ik getest aan 6 weken op CMV en bij het afnemen van de nipt afgelopen donde ...
Trouwens na 1 dag kreeg ik het resultaat op CMV al terug en is negatief 👍🏻