15 Reacties
6 maanden geleden
Zelf kreeg ik als meter bij de geboorte van de ene een pot doopsuiker, van de andere een pot pralines.
Wij geven aan de meter een tapasplank met de gravering "hapjes smaken zoveel beter bij de liefste meter" en de naam van de baby. We gaan deze dan vol lekkers leggen.
Voor de Peter die zot is van Nutella voorzien we een mand gevuld met allerlei lekkers van Nutella (choco, koekjes...).
6 maanden geleden
Ze krijgen ook als "cadeau" dat ze als tweede en derde naam komen in de officiële naam. Ik vond dat zelf heel een eer als meter zijnde bij de geboorte van mijn metekind. Zelf nu als ik officiële documenten moet tekenen en mijn overleden Peter en Meter zie staan bij mijn naam ❤️ je draagt ze toch altijd nog mee in jouw leven.
6 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Niets, wist niet dat dat een ding was. Ze hebben allebei bij het vragen al ...
Precies dit. Ik wist dus ook niet dat dat hoorde ofzo. Ze kregen iets bij de vraag, maar nu ging ik lik niets meer geven eigenlijk…
6 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Niets, wist niet dat dat een ding was. Ze hebben allebei bij het vragen al ...
Is niet perse een ding maat bij de geboorte van onze eerste dochter hadden wij als doopsuiker flesjes cava en kaarsen en we gaven daarvan de grote versie aan de meters. We willen nu bij de geboorte van onze zoon ook graag iets 'extra' geven aan de meters
6 maanden geleden
Reactie op SparklesandSmiles
Precies dit. Ik wist dus ook niet dat dat hoorde ofzo. Ze kregen iets bij d ...
Hier ook niet. Lijkt ons een traditie te zijn van bij de doop waar de meter en peter iets krijgen. Waarom zouden ze iets extra moeten krijgen bij de geboorte? Zij moeten net een cadeau geven dan 😂