3 Reacties

7 maanden geleden

Ik heb een keizersnede gehad en kreeg zo’n band in het ziekenhuis voor extra steun. Vond dat echt heel fijn, gaf me een soort van veilig gevoel. Dat ik daardoor sneller een platte buik kreeg, betwijfel ik. Moest het deze keer een natuurlijke bevalling worden zou ik dit niet perse gebruiken, je lichaam went echt aan die band en je moet daarna ook weer het gebruik stilaan afbouwen. Voor die paar weken vind ik het dus niet de moeite; tenzij je een keizersnede hebt dan is het wel gewoon noodzakelijk.

7 maanden geleden

Na de bevalling is het bekken verweekt en zijn de buikspieren uitgerekt. Door het dragen van een sluitband worden de rechte buikspieren en -pezen naar elkaar toe gehaald, oftewel gesloten. De nog uitgerekte en gevoelige buik wordt op die wijze beschermd en het verweekte bekken gesteund.

7 maanden geleden

Ik had bij m'n eerste zo'n corrigerend ondergoed gekocht. Paste er totaal niet in, mijn gewoon ondergoed was corrigerend genoeg 😅. Later toen de kilo's er weer af waren nog wel een keer gedragen, maar hou er dus rekening mee dat het corrigerend ondergoed ruim genoeg is. 🍀