9 Reacties

3 maanden geleden

Heb je haar bedje/park al wat meer gekanteld? Dit helpt ook en dan kan je ze op de rug leggen. Buik vind ik persoonlijk geen aanrader. Om in slaap te krijgen, doe ik vaak de truc van over neusje en voorhoofdje en ogen wrijven om ze slaperig te maken/kalmeren, in combinatie met tuut lichtjes aan te duwen/roteren in mondje.

3 maanden geleden

Reactie op prien

Heb je haar bedje/park al wat meer gekanteld? Dit helpt ook en dan kan je z ...
Hier doe ik het ook zo

3 maanden geleden

Reactie op prien

Heb je haar bedje/park al wat meer gekanteld? Dit helpt ook en dan kan je z ...
Wij hebben echt alles al geprobeerd maar niks werkt. Ze heeft al eens 4 dagen gewoon niet geslapen overdag en was echt niet aangenaam. Ze is oververmoeid 😩

3 maanden geleden

Gewoon lekker op haar buik laten slapen dan. Do whatever works for you. Onze zoon heeft ook een tijd op zijn buik geslapen omdat dat het enige was dat werkte. Beter iets dan niets.

3 maanden geleden

Hier ondertussen ook al een buikslaper ( 6weken). Hij had periode grote last van reflux en krampjes en viel dan telkens in slaap al wandelen in draagzakhouding (gezichtje tegen borst en arm in knieplooi en beentjes omhoog). Telkens wanneer hij sliep en we hem op de rug legden om te slapen werd hij terug wakker na 15min door zijn reflux. We ondervonden dus idd dat het hielp om hem te slapen leggen in dezelfde houding als hij lag te slapen bij ons. 'S nachts slaapt hij dus ook zo maar dan wel op een tamelijk lege borstvoedingskussen met een hoes over ( zelfgemaakt nestje), ik heb het zelf getest en je kan dus weldegelijk nog ademen als je met je gezicht erin ligt... Anders waren het hier echt slapeloze nachten of nachten waarbij hij op mijn borstkas sliep, even gevaarlijk in mijn opzicht...

3 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Hier ondertussen ook al een buikslaper ( 6weken). Hij had periode grote las ...
Oh ja en ook alle tips geprobeerd tegen reflux, bed kantelen, 45min rechtop houden etc

3 maanden geleden

Hier soms ook op de buik overdag! Voel je niet te schuldig, je houdt haar duidelijk goed in het oog en als enkel dat werkt voor jouw kindje...

3 maanden geleden

Dochtertje slaapt sinds 5 weken op haar buikje, ook ‘s nachts. Ze kan haar hoofdje wel al goed draaien en heffen. De eerste nacht vond ik super eng moet ik zeggen. Maar ze slaapt nu zoveel beter.

3 maanden geleden

Ik zou mijn baby nooit op de buik te slapen leggen. Voordat er onderzoek naar wiegendood werd gedaan, werd dit aangeraden omdat baby's dan dieper slapen, maar dat is net het probleem. Er is terug een opwaartse trend in het aantal gevallen van wiegendood na jarenlange daling. Meeste gevallen zijn baby's tussen 2 en 4 maanden. Iedereen maakt zijn eigen keuzes uiteraard en elke baby is anders, maar ik zou het risico niet lopen. Slaap evolueert heel snel bij baby's en vaak horen er moeilijke periodes bij, maar dit gaat voorbij. De slaapcyclus van een baby is 45 min. En dan worden ze een beetje wakker. Stilaan gaan ze verschillende slaapcycli aan elkaar rijgen tot langere periodes van slaap. Als ze ergens last van hebben of zich onveilig voelen worden ze bij de overgangen wakker. Voor je baby zijn de korte slaapjes geen probleem. Ook slapen in een draagdoek of op de arm is ok voor je baby. De ouders hebben hier uiteraard meer last van. Hulp inschakelen zodat je overdag wat kan slapen eventueel en een beurtrol afspreken met je partner ?