37 Reacties
één maand geleden
Mijn vader heeft vandaag de kleine kunnen doen drinken. Ma heeft zoals ik vermoede last van zijn tandvlees. Na tien minuten heen en weer sabbelen nam hij ineens de speen terug aan en heeft toen ineens een flesje van 140 uitgedronken. (Eigenlijk in twee keer had het flesje opgesplitst zodat ik geen heel flesje moest weg gooien als het niet lukte)Ik had me in de kamer ernaast verstopt bang dat wanneer hij mij ziet hij automatisch de borst wou hebben. Ma bleef in de buurt mocht het met met meti en papi niet lukken om flesje te geven. Gelukkig blijven mijn ouders hier rustig onder zij hebben al ervaring met twee slecht etende kinderen (ik en mijn zusje) zodra hij aanhapte seinde mijn vader nr mijn moeder om ook tweede helft van flesje warm te maken. Heeft nood aan absolute rust nu bij terug aanvaarden van flesje. Hij moet leren dat hij ondanks de pijn aan zijn tandvlees hij mag verder drinken en dat dit geen signaal is dat hij niet mag drinken. Was fijn om te zien hoe mijn ouders de draad op pikte en zo op elkaar ingespeeld waren/zijn. Nu heb ik toch nog hoop dat ik het hem terug geleerd krijg flesje te drinken tegen dat hij nr de crèche gaat in november.
één maand geleden
Hebben we hier ook gehad. Blijven volhouden en binnen een week nam hij weer perfect de borst. Nu combineert hij beide zonder problemen.
MOD
één maand geleden
Reactie op Biatha
Bij de grootouders drinkt hij wel😅 bij mij zal het nog even duren.
Pff, wij hadden een plan gekregen van de logopedist dat we dit weekend hebben geprobeerd. Het werkte; zaterdag en zondag van de fles gedronken. Ik opgelucht want vanaf volgende dinsdag gaat ze naar de crèche. Maandag nog eens een fles geprobeerd en ze weigerde alweer 🙃
MOD
één maand geleden
Reactie op Biatha
O nee, zo frustrerend🙈 had je de fles zelf kunnen geven toen ?
Ja, heel frustrerend. Ik dacht dat het eindelijk na al die weken in orde was. 2 dagen valse hoop, ja 😅
Ja, zowel bij mij als bij mijn vriend wilde ze drinken. En sinds zondag is het niet meer gelukt 😭
MOD
één maand geleden
Reactie op NDL
Pffff, iemand via LLL raadde cup feeding aan, als hij hier weer begint te w ...
Ja, ik had al zo'n camocup. Dat was niet echt een groot succes, maar ze was ook maar 2 maanden oud toen we het geprobeerd hebben. Misschien moet ik dat nog eens een kans geven en eventueel ook kijken voor een ander bekertje 👀
één maand geleden
Reactie op Margogo94
Pff, wij hadden een plan gekregen van de logopedist dat we dit weekend hebb ...
Was de logo en doorverwijzing van de kinderarts? En wat was zoal zijn advies?
MOD
één maand geleden
Reactie op kimberly03
Was de logo en doorverwijzing van de kinderarts? En wat was zoal zijn advie ...
Was op aanraden van de vroedvrouw, zonder doorverwijzing - ik heb zelf gebeld. Ik denk dat het voor preverbale logopedie niet hoeft met een doorverwijzing.
Het was met 3 plannen:
Plan A is een manier zoeken die werkt (fles, afleiding, etc). Dat zijn eigenlijk gewoon de tips die je online kan vinden. Maar dat hadden we allemaal al geprobeerd 🙃
Plan B is 2 voedingen per dag overslaan. Dus fles aanbieden en als ze niet wilt kreeg ze niets tot de volgende voeding. Als ze dan weer niet wilde kreeg ze wel de borst. Die manier heeft gewerkt voor ons (maar ze is het dus alweer afgeleerd 🫠)
Plan C is echt uithongeren denk ik, dan sla je meerdere voedingen over. Maar dat wilde ik sowieso niet eens proberen...
één maand geleden
Reactie op Margogo94
Was op aanraden van de vroedvrouw, zonder doorverwijzing - ik heb zelf gebe ...
Amai klinkt wel heftig. Als wij een voeding zouden overslaan is het hier heel de tijd crisis volgens mij 🙈 hoe verliep dat bij jullie?
MOD
één maand geleden
Reactie op kimberly03
Amai klinkt wel heftig. Als wij een voeding zouden overslaan is het hier he ...
Wij hebben een alerte baby die gemakkelijk is afgeleid. Dat kwam dus nu wel handig van pas want ze vergeet gewoon dat ze honger heeft ... Maar het was dus maar een half succes aangezien het van korte duur was 🙃