37 Reacties

één maand geleden

Heb hetzelfde probleem.. gaat naar de creche en drinkt daar 2 flesjes en nu weigert die soms mijn borst wat lijdt tot enorme frustraties..

MOD

één maand geleden

Reactie op selinac101

Heb hetzelfde probleem.. gaat naar de creche en drinkt daar 2 flesjes en nu ...
Ja ik had echt nooit gedacht hier zo emotioneel over te zijn, ik voel me echt gebroken, terwijl ik gewoon dankbaar zou moeten zijn dat het zo lang goed gegaan is en dat ik nog kan kolven…

één maand geleden

Ik weet bij mijn schoonzus was dat ook, bij haar hong het enorm samen met de 4maanden sprong. Ze is blijven aanbieden, iedere keer opnieuw. Nu is haar zoontje 20 weken en neemt weer zonder problemen de borst, zelfs het liefste de borst. Bij mij zelf is het omgekeerde waar: de fles is een probleem 😅

één maand geleden

Is hier ook aan de gang jammer genoeg. Sinds ik drie weken geleden aan het werk ben gegaan krijgt hij veel meer flesjes dan de borst.. overdat wil hij helemaal niet meer drinken. Het is precies alsof hij schrikt als er melk uit komt en dan moet hij heel hard huilen. Snachts drinkt hij gelukkig nog wel goed aan de borst daar ben ik heel blij om. Maar kan echt wel janken als hij niet bij mij wil drinken.. hopelijk is dit niet einde borstvoeding.

één maand geleden

Reactie op MaxiiMiiNii

Ik weet bij mijn schoonzus was dat ook, bij haar hong het enorm samen met d ...
Ohh dan hoop ik heel erg dat het gewoon een fase is. Ik heb wel het idee dat die van mij in een sprong zit.. de slaapregressie is real hier 😴😴 Matteo is nu 3.5 maand dus zou wel goed kunnen..

één maand geleden

Reactie op elisero

Ohh dan hoop ik heel erg dat het gewoon een fase is. Ik heb wel het idee da ...
Zowiezo heel veel sterkte! ❤️

één maand geleden

Reactie op MaxiiMiiNii

Zowiezo heel veel sterkte! ❤️
Thanks ❤️ en jullie ook met de fles niet aanpakken.. heeft je baby eerder wel goed uit een fles gedronken? Misschien helpt het om een andere fles te proberen, sommigen pakte die van mij ook niet. Ik heb nu de lansinoh natural wave flessen van mijn lactatiekundige aangeraden gekregen, hier drinkt ie heel goed uit.

MOD

één maand geleden

Reactie op elisero

Thanks ❤️ en jullie ook met de fles niet aanpakken.. heeft je baby eerder w ...
Dat is hier ook de enige fles/speen waar Maurice uit wil drinken ☺️

één maand geleden

Reactie op elisero

Thanks ❤️ en jullie ook met de fles niet aanpakken.. heeft je baby eerder w ...
Nee heeft tot nu toe altijd al problemen gehad met de fles. En dankjewel voor de tip, gaan we eens proberen! 😊

één maand geleden

Hier hetzelfde, al heeft het inderdaad wel te maken met de sprong denk ik. Nu 16weken.. ik merk wel, als ik zelf de toeschietreflex probeer op te wekken voordat ik de borst aanbiedt dat hij wel gewoon drinkt. Het geduld is gewoon nu op zen slechtst bij babies van die leeftijd, ze willen dat de melk meteen komt en als je ze lang genoeg laat zuigen tot de melk er is dan drinken ze wel gewoon van de borst.. tis een beetje doorzetten als je het echt wil blijven geven, maar zeker niet verloren!

één maand geleden

Reactie op MaxiiMiiNii

Nee heeft tot nu toe altijd al problemen gehad met de fles. En dankjewel vo ...
Wij hadden ook problemen met de fles, maar hebben samen met een preverbale logopedist een plan opgesteld dat we dit weekend hebben uitgevoerd, en ze heeft zaterdag en zondag dus wel van de fles gedronken! Wij moeten nu elke dag minstens 1 flesje geven. Ik heb nu altijd een beetje schrik dat ze niet meer wil, want ze is nog altijd geen grote fan 🙈 (Meeste dat ze al heeft gedronken uit een fles is 50 ml)

MOD

één maand geleden

Reactie op charlzie

Hier hetzelfde, al heeft het inderdaad wel te maken met de sprong denk ik. ...
Dankjewel! Denk inderdaad dat sprong 4 hier begonnen is, hoewel ik ook twijfel over 2 tandjes vooraan, maar hij heeft geen verhoging momenteel

één maand geleden

Lijkt me inderdaad niet fijn... Blijven aanbieden, en wie weet wil hij dan op een keer wel opnieuw? Hier werd 's avonds altijd in slaap gevoed, maar sinds een tijdje is dat hier ook drama met veel krijsen en weigeren, dus wiegen we nu gewoon in slaap en wordt ze na een tijd wakker omdat ze toch wil drinken 🙈

één maand geleden

Ik had afgelopen week hetzelfde probleem met mijn zoontje van 14 weken! Echt straf dat dat zo gelijk loopt eigenlijk! Hij hapte wel aan maar na 2 a 3 minuutjes drinken begon hij hard te wenen en wilde absoluut niet meer verder drinken. Ook niet aan de andere borst... En een afgekolfd flesje nam hij wel! Ik maakte me echt zorgen dat hij niet genoeg binnen kreeg maar sinds gisteren is het terug beter 😊 Een sprongetje waarschijnlijk dus en hij bleek plots fel gegroeid op een week tijd. Ik weet dat het moeilijk is op het moment zelf maar kijk het een paar daagjes aan en hopelijk drinkt hij dan weer van de borst. Ik was ook erg ongerust en al vanalles aan het denken van een te snelle toeschietreflex, te weinig productie, spruw,... Maar soms hebben ze er blijkbaar even gewoon geen zin in 🤷

één maand geleden

Zoontje 14 weken hier is het andersom sinds 2 tal dagen weigert hij opeens de fles terwijl hij daarvoor wel zowel fles als borst aan nam weet niet of het door de fase in ontwikkeling is of omdat hij een tand heeft die aan het doorkomen is. Hoop dat ik hem de fles terug geleerd krijg hij gaat in november nr de crèche.

één maand geleden

Reactie op El_Rem

Ik had afgelopen week hetzelfde probleem met mijn zoontje van 14 weken! Ech ...
Misschien nog ter aanvulling; ik heb maar één keer een flesje gegeven als test toen. Ik ben de borst blijven aanbieden ook al dronk hij maar kort.

één maand geleden

Reactie op Biatha

Zoontje 14 weken hier is het andersom sinds 2 tal dagen weigert hij opeens ...
Hier het zelfde verhaal 😔

één maand geleden

Kan soms liggen aan dat de fles gemakkelijker drinkt dan de borst en ook een veel grotere hoeveelheid vaak kan ingenomen worden. Wat kan helpen is om een lager cijfer van speen te gebruiken die trager stroomt zodat het meer op borstvoeding lijkt en geen extreem grote hoeveelheden. Meer info kan je bij LLL vinden denk ik over therapeutisch flesvoeden.

MOD

één maand geleden

Reactie op Kkknnn

Kan soms liggen aan dat de fles gemakkelijker drinkt dan de borst en ook ee ...
Dan doen we allemaal al, ik volg de LLL regels ook 😅 vandaag is het uiteindelijk gelukt door al wandelend te voeden #riprug

één maand geleden

Reactie op NDL

Dan doen we allemaal al, ik volg de LLL regels ook 😅 vandaag is het uitein ...
Hehe amai. Veel succes nog!