6 Reacties

4 maanden geleden

Ik heb geen ervaring met stoppen met borstvoeding, maar je bericht is zo aangrijpend! ❤️ Ik zou je aanraden om eens naar de website van LLL (https://lalecheleague.be/). Dit zijn vrijwilligers om borstvoedende mama's te helpen en ondersteunen. Je ku t hun contacteren via instagram, e-mail, w-app,... Zelf zou ik je aanraden hun eens te contacteren met jou verhaal. Heel veel sterkte! ❤️

4 maanden geleden

Ik zou idd ook je vraag bij LLL stellen, weet wel als je hen privé (E-mail, whatsapp) contacteert, dit betalend is. Je hebt ook de fb groep borstvoeding vraag ‘n lactatiekundige IBCLC waar je je vraag kan stellen. Die wordt enkel beantwoord door lactatiekundigen. Ik vond het stoppen van borstvoeding geven emotioneel. Ik was er wel een beetje klaar mee, had last van nursing agitation en mijn melk was op door een nieuwe zwangerschap. (ze was toen 2,5 jaar) Het blijft een prachtig iets dus daar afscheid van nemen is een moeilijk momentje.

4 maanden geleden

Ik kan mij voorstellen dat dit een zeer moeilijke beslissing is, ik zou het er ook moeilijk mee hebben 🙁 mijn zoon huilde ook zo veel, ik dacht toen ook dat het krampen waren en ben toen ook gestopt met borstvoeding… uiteinde bleek hij gewoon een huilbaby want overschakelen op kunstvoeding heeft niks opgelost. Hij heeft heel veel geweend tot hij een jaar of drie was…. Soms ligt het ook gewoon nergens aan en wenen ze heel veel. Het is heel moeilijk om te bepalen wat de oorzaak is. Wel is het zo dat vanaf 8 weken de krampen automatisch beginnen te verminderen dus misschien toch nog 2 weken proberen volhouden?

4 maanden geleden

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb me voorgenomen om voorlopig toch full-time te kolven. Nu ik een beetje in het ritme zit, valt het toch beter mee dan oorspronkelijk gedacht. Ik wil kijken wat deze kunstvoeding doet met ons mannetje, maar de deur naar borstvoeding blijft zo toch nog op een kier 😊

2 maanden geleden

Hoe is dit nog afgelopen Tine?

2 maanden geleden

Reactie op Sikka

Hoe is dit nog afgelopen Tine?
Ik ben na een 3-tal weken kunstvoeding terug voeding per voeding mogen proberen over te stappen op borstvoeding. Ondertussen geef ik al een kleine 2 weken uitsluitend borstvoeding en dit gaat prima nu. Zo blij dat ik ben blijven kolven!