27 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Margogo94
Helemaal niet egoïstisch hoor. Blije mama = blije baby!
Ik weet het, maar voel me wel al schuldig tov m'n babietje, omdat m'n dochter wel 2 maanden bv heeft gehad (met veel kolven en extra flesvoeding omdat ik niet genoeg melk had) maar ze is op 8 weken in het zh beland met een agressieve hersentumor. Ik ben toen direct gestopt met bv omdat dit niet ging. Dokters liepen constant in en uit, Esmée was uitgeput, sliep slecht, al dat gepruts en leidingen aan haar, chemo...) en ja nu denk ik dus dat mijn ventje hetzelfde gaat meemaken, dus ik ervaar nu al zoveel stress rond de bevalling en de weken erna... 💔
MOD
6 maanden geleden
Reactie op ShannaE
Ik weet het, maar voel me wel al schuldig tov m'n babietje, omdat m'n docht ...
Oh jee, wat heftig... 😔 Dan snap ik dat je er op voorhand al stress van krijgt! Gewoon doen wat voor jullie situatie het beste werkt. Zolang de baby maar eten krijgt komt het goed ❤️
6 maanden geleden
Reactie op SparklesandSmiles
Dat je nu al melk lekt, wil niets zeggen over je borstvoedingsavontuur na d ...
Klopt.. ik heb ook nog niets en ben 36 weken zwanger..
6 maanden geleden
Hey, voor een positief borstvoedingsverhaal is het heel belangrijk om de eerste weken 8-12 voedingen per dag te hebben. Op die manier kan de bv goed op gang komen. Ik lees vaak dat mensen willen kolven omdat dit makkelijker lijkt en zo de voedingen kunnen verdelen. Maar in de realiteit is dit net dubbel werk: kolven, de kolf afwassen, flesje geven, de fles afwassen… is veel meer werk dan de voeding ‘live’ geven. De eerste weken zal je ook minimaal om de 3 uur moeten kolven of voeden dus het is nog niet aangeraden om dan een voeding over te slaan en gekolfde melk te geven. Je kan natuurlijk wel al eens kolven en je partner een flesje laten geven na bvb 4-5 weken. Maar eigenlijk moet je om je productie goed op gang te houden toch kolven het moment dat je baby een flesje krijgt van iemand anders.
Veel succes alvast! 😊
5 maanden geleden
Mijn baby is ondertussen 6 weken. Door koemelkallergie ben ik na 3,5weken borstvoeding beginnen afkolven terwijl onze zoon speciale flesvoeding kreeg. Dit met de gedachte om dan (eens de koemelk eiwitten uit mijn systeem zijn) terug borstvoeding te geven. Dit is niet gelukt, hij krijgt nu enkel flessenvoeding. Ik kan je vertellen dat afkolven echt pittig is, rechtstreeks bv geven vond ik veel gemakkelijker. Ik zou zeker 2weken afwachten, hij moet echt eerst goed je borsten leren kennen 😛. Afkolven kan altijd, je hoeft je echt niet te haasten. Die eerste weken zijn al zo heftig, dat kolven kan je echt wel missen! Eens op je gemak, zou ik proberen eens afkolven. Ik heb trouwens na 3,5week dus de avent flessen gegeven en daar dronk hij direct goed van. Succes en go with the flow!