7 Reacties

3 maanden geleden

Ik zou graag tot 6 maand proberen bv geven, misschien zelfs tot een jaar. Onze dochter is nu 6 weken oud, en ik kolf al zo'n anderhalve week om een voorraad op te bouwen en om haar aan de fles te laten wennen - dat moet volgens de vroedvrouw ten laatste tussen 6 en 8 weken oud om fles weigeren te voorkomen - maar ze is niet zo'n fan van de fles 🫠 Ik ga in oktober weer werken en dan gaat ze 3 dagen naar de creche, 1 dag komt mijn moeder bij ons thuis babysitten, een andere dag gaat ze naar mijn schoonouders. Ik moet dus ook redelijk wat kolven. Ik werk wel vaak van thuis, dus ik zie nog wel hoe kolven op het werk me bevalt. Als ik voor die 6 maand er echt geen zin meer in heb zal ik waarschijnlijk vroeger stoppen ook Vooral doen waar jij je goed bij voelt!

3 maanden geleden

Hoi, ik kan nog geen antwoord geven op je vraag, maar wil even zeggen dat ik je helemaal begrijp, wat je zegt is zo herkenbaar. Zit een beetje met hetzelfde dilemma, ik volg dus even mee. Misschien is een combinatie wel mogelijk? In de ochtend en avond borstvoeding, de rest kunstvoeding. Dat zou ik dan wel even met een lactatiekundige bespreken denk ik, om zeker te zijn dat je goed afbouwt zodat je nog 2x kan geven, dat je productie niet volledig stilvalt.

3 maanden geleden

Ik heb 2 maand fulltime gekolfd in combinatie met flesje. Ik had te weinig productie. Ik werd er niet meer gelukkig van, integendeel. Het woog enorm zwaar en ging er mentaal onder door. Heb dan begonnen met geleidelijk aan 1 kolfsessie weg te laten. Je voelt zelf wel aan wanneer je dit kan opdrijven.

3 maanden geleden

Hetzelfde dilemma hier. Ik vind kolven echt niet fijn en zie dit niet zitten om tijdens het werk te doen. Ik denk nu vanaf 12 weken te beginnen afbouwen door 1 flesje in de namiddag te geven. Anderzijds huil ik tranen met tuiten als ik er aan denk de borstvoeding te stoppen. Ik wil ze de troost die dit geeft niet ontzeggen en vrees voor maag en darmproblemen met kunstvoeding. Maar het moet combineerbaar blijven met werk en gezin...Ik denk dat ik vooral moet uitzoeken hoe je op andere manieren dezelfde troost en geborgenheid kan bieden en dat ik er dan wel ok mee zal zijn

3 maanden geleden

Ik geef ze altijd 1 borst tegelijk en heb sinds deze week mijn handsfree kolf in huis. Dus ze drinkt uit 1 borst en de andere borst kolf ik tegelijk (de duur die ze aan de borst drinkt ong. 10min) ik ben van zin, als het gaat, bv te geven tot ze 1jaar is. Maar we zien wel hoe het gaat. Vooral doen waar jij je goed bij voelt

3 maanden geleden

Je moet vooral doen wat je goed bij voelt! Ik heb volgehouden tot 7 weken enkel kolven… omdat bv echt niet lukte en ik per se mama melk wou geven. Ik heb echt veel te veel van mezelf geforceerd waardoor dat ik me echt niet meer zo goed voelde en daardoor echt onderdoor ging.. elke dag huilen en niet meer zo goed voelen.. ik ben stilletjesaan dan vermoeid geraakt en heb toch besloten om te verminderen met kolven zo begon ik mezelf beter te voelen omdat ik mezelf niet meer zo forceerde en minder strestte. Bv en kolven is echt een fulltime job en je moet vooral doen wat je goed bij voelt. Kv is zeker goed en niets is belangrijker dan jouw eigen gezondheid als moeder. Als moeder gelukkig is, is de baby ook gelukkig denk ik altijd!

3 maanden geleden

Reactie op MarieT

Hoi, ik kan nog geen antwoord geven op je vraag, maar wil even zeggen dat i ...
Hey, ja dit lijkt me ideaal zo toch nog minstens een momentje aan de borst. Ik ga me hier eens over informeren!