14 Reacties

4 maanden geleden

Dat is waarschijnlijk stuwing, dan is het geen melk maar vocht. IJs leggen en brufen nemen helpt

4 maanden geleden

Indien het om stuwingen gaat kan je tijdens de borstvoeding of wanneer je afkolft die borst lichtjes uit masseren en dit enkele keren herhalen … zo krijg je de stuwingen los, is wel even doorbijten want dat doet ook pijn natuurlijk maar helpt. Tijdens het douche kan je je borst ook masseren. Als uw borst rood of plekken vertoond dan kan dat die borst ontstoken is. Best dan overleggen met gynaecoloog/vroedvrouw of arts.

4 maanden geleden

Voor het kolven warmte leggen en erna een ijscompres leggen.

4 maanden geleden

De pijn is al wat gaan liggen 🥵 kreeg de avond van men topic 38.9 koorts.. Maar eindelijk beter Als je het krijgt (borstonsteking) snel handelen 🥵

4 maanden geleden

Reactie op Miss Kitty

De pijn is al wat gaan liggen 🥵 kreeg de avond van men topic 38.9 koorts.. ...
Ik moest van de vroedvrouw preventief 3x per dag Ibuprofen nemen en ijs leggen na de voeding zodat ik geen borstontsteking zou ontwikkelen. Het is gelukkig niet zo ver gekomen, maar aangenaam was het zeker niet...

4 maanden geleden

Idd hier ook, is niet om te lachen 🥵 ijs leggen en gember in 1l kokend water - laten afkoelen en na de voeding washand op de pijnlijke borst leggen werkt ook ontstekingsremmend 🥹

4 maanden geleden

Iedem hier ma ben nog ma 2 weken ver. Aanleggen is moeilijker aan linker kant, omdat deze vaak gespannen staat. Kan hij aan deze kant moeilijk aanhappen. Kan het dat rechts aanleggen gemakkelijker is voor mij omdat ik rechtshandig ben ?Ik probeer hem goed te laten drinken aan links en de druk kolf ik soms manueel af. Sinds gisteren gebruik ik ook de elvie curve deze helpt ook om de druk af te laten. ik kan 20 tot 40 ml verzamelen na een voedbeurt aan beide kanten. Verder masseer ik de borst voor of na het aanleggen. Maar altijd interessant om nieuwe tips te leren.

4 maanden geleden

Hoeveel denken jullie dat een normale hoeveelheid is om nog te kunnen kolven na voeding? Ik geraak met moeite aan 30ml beide kanten samen... Zou mijn productie aan het afnemen zijn?

4 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Hoeveel denken jullie dat een normale hoeveelheid is om nog te kunnen kolve ...
Bij mij varieerde het heb soms ma 10 ml in mijn elvie curve en heb ook al 40 ml gehad ma meestal tot nu zit ik rond de 20 ml. Ik ben morgen 3 weken na zwangerschap. Ik vraag me ook vaak af of ik genoeg melk aanmaak ma gezien mijn zoon goed is bijgekomen zit ik voorlopig goed. Heb wel nog steeds vrees om het te verknoeien in de toekomst. Links aanhappen is nog steeds een uitdaging.

4 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Hoeveel denken jullie dat een normale hoeveelheid is om nog te kunnen kolve ...
Ik kolf nog niet, dus geen idee, maar wil dat niet gewoon zeggen dat je kindje de borst goed leeg drinkt?

4 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Ik kolf nog niet, dus geen idee, maar wil dat niet gewoon zeggen dat je kin ...
Of dat mijn productie nie zo goed is 🥲

4 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Denk zolang je kindje aankomt in gewicht, dat men goed zit nee ?

4 maanden geleden

Reactie op Tanya1998

Als je kindje goed bijkomt en voldaan is na de voeding, zou ik niet meteen van het ergste uitgaan 😊 Je kan het anders altijd eens bespreken met kind&gezin of de vroedvrouw als je twijfelt.

4 maanden geleden

Reactie op Biatha

Denk zolang je kindje aankomt in gewicht, dat men goed zit nee ?
Hij is nu 1 week stabiel gebleven... vroudvrouw zei wel dat het kon zijn door zijn pittige periode. Krampjes, veel huilen, weinig slapen= meer verbruiken. Zit er wel wat mee in 😬 probeer nu dagelijks te kolven tot ik 1 flesje kan geven/dag zodat de productie terug goed op gang kan komen want eerste 2 weken kwam hij supergoed bij