12 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op MarieT
Hier bijna 12 weken en drinkt ook vaak nog om de 2u. Is helemaal normaal. V ...
Ooh heel lief!
Ik maak hem enkel wakker omdat mijn borsten keihard zitten omdat ze vol zitten met melk na 7/8uren niet te drinken. Dus best wel wakkermaken zeker of hoe zou jij dit doen? Afkolven snachts is ook zo ambetant… zou dan bijvoorbeeld net afgekolfd hebben en dat hij daar dan plots toch is om te drinken 😬
2 maanden geleden
Reactie op Jelle.98
Dag lieve mama,
Hier helemaal hetzelfde. Ons dochtertje is bijna 11 weken ...
Bedankt voor je antwoord! Had wel een vraagje zitten je borsten dan niet vol en hard bij doorslapen? Vanmij kan ik 8uur al doorslapen maar dan moet hij toch echt wel drinken om mijn borsten te ledigen 😬
2 maanden geleden
Reactie op Lievemama⭐️
Ooh heel lief!
Ik maak hem enkel wakker omdat mijn borsten keihard zitten ...
Dat gebeurt eigenlijk zelden hier, meestal vraagt hij om de 3-4u tijdens de nacht, heel af en toe eens wat langer, dan zijn mijn borsten ook gespannen en lekken ze, maar heb daar niet veel last van dus ik laat het dan gewoon zo, maar als het echt lastig zou zijn na zo'n lange nacht zou ik hem mss ook wel wakker maken. Mijn vroedvrouw zei trouwens ook dat borstvoeding niet enkel op vraag van de baby is, maar ook van de mama ☺️
2 maanden geleden
Reactie op MarieT
Dat gebeurt eigenlijk zelden hier, meestal vraagt hij om de 3-4u tijdens de ...
Idd zoals Marie zegt voeden op verzoek is niet alleen op verzoek van de baby maar ook van de mama. Als je borsten gespannen zijn/lekken kan dat een indicatie zijn dat het tijd is voor een voeding.
Bepaalde zaken zorgen er voor dat je hongersignalen tijdens het slapen kan missen: inbakeren, tutje, niet op dezelfde kamer slapen,… dan is luisteren naar je lichaam en je eigen moedergevoel wel een goed idee.
2 maanden geleden
Reactie op Sikka
Idd zoals Marie zegt voeden op verzoek is niet alleen op verzoek van de bab ...
Waaw leuke nieuwe inzichten gekregen door jullie twee!
Dus toch beter wakkermaken als ik zelf ongemakken begin te krijgen.
Stel ik laat hem slapen en ik lek en heb harde borsten, zou dit voor een borstontsteking kunnen zorgen hier ben ik bang voor. Enigste reden waarom ik hem eigenlijk wakkermaak. Die harde borsten kunnen wel wat wachten maar wil geen borstontsteking creëren.
2 maanden geleden
Reactie op Lievemama⭐️
Waaw leuke nieuwe inzichten gekregen door jullie twee!
Dus toch beter wak ...
Het kan, maar zou daar niet gelijk van uitgaan dat het gebeurt. Volle borsten zorgen er eigenlijk voor dat je borsten minder melk gaan aanmaken waardoor je uiteindelijk ‘s nachts ook minder ongemak gaat ervaren.
Je kan evt 2 minuutjes kolven als je wakker wordt van de druk tot je het een hele nacht volhoudt/volhoudt tot hij wakker wordt? Hopelijk wennen je borsten dan zo ook.
2 maanden geleden
Reactie op Sikka
Het kan, maar zou daar niet gelijk van uitgaan dat het gebeurt. Volle borst ...
Bedankt voor de hulp!
2 maanden geleden
Reactie op Jelle.98
Dat valt heel goed mee eigenlijk, ik denk dat dat door steeds langer en lan ...
Bedankt! 🙏🏼