8 Reacties

2 maanden geleden

Klinkt als mastitis. Had dit 1 week voor de bevalling. Moest antibiotica nemen… best naar huisarts gaan dus!

2 maanden geleden

Als ik het zo lees, lijkt het mij een stuwing maar ik ben geen deskundige en dus weet ik niet of ik goede raad hieromtrent geef. Heb je een kolf bij de hand dan kan je de druk (de harde dikke schijf) er vanaf kolven. Maar dit vooral als het nog niet zo ver in dit stadium is, zoniet kan je ook handmatig u borst uitknijpen. Ik heb dit best vaak voor, maak veel melk en dus moet ik zeker zien dat ik het eraf kolf. Nam ook anders ibuprofen ertegen, ik denk zelfs dat je warmte kunt leggen en achteraf weer koude. Dat is toch wat mijn vroedvrouw me zei. Had dit na men bevalling koud zweten dat ik deed, amaai. Hopelijk ben je er snel vanaf, geen pretje!

2 maanden geleden

Oh kan echt pijnlijk zijn.. Ik heb aan beide borsten een ontsteking gehad, ook begonnen met een harde schijf en pijnlijk bij aanraken, ik voelde mij ook grieperig. Vroedvrouw zei om de plek goed te masseren en 3x per dag ibuprofen te nemen, omdat dit het begin kon zijn van een borstontsteking en moest nog regelmatiger kolven (ik kolfde fulltime en gaf enkel flesjes). Ondanks dat ik dit deed, voelde ik mij alleen maar slechter, kreeg ook koorts en harde schijf werd ook een rode plek. Uiteindelijk bij huisarts geweest, wel degelijk borstontsteking, heb toen ibuprofen + antibiotica moeten nemen. Was na 3 dagen antibiotica al veel beter 😌

2 maanden geleden

Ik heb tijdens het wachten op reactie er warmte op gelegd en gemasseerd (stzvig maar prettig) en ook nog eens mijn dochter aangehangen. Hierdoor nam de schijf drukte wat af. Ik vertelde dit tegen mijn vroedvrouw en die zei dak geen warmte mocht leggen, enkel koude… we zullen zien wat morgen zegt en anders ga ik dinsdag naar de huisdokter.

2 maanden geleden

Ik heb dit ook gehad. Voor een voeding proberen warmte te leggen. I know dat is niet altijd simpel om te time. Ik deed gewoon als hij honger had kersenpit opwarmen en op mijn borst leggen. Dan baby verschonen en na het verschonen aanleggen. Na het aanleggen een koudekompres leggen. Masseren is een oude richtlijn die nog vaak geadviseerd wordt.

2 maanden geleden

Reactie op Thatiana

Ik heb tijdens het wachten op reactie er warmte op gelegd en gemasseerd (st ...
Miin vroedvrouw zei warmte voor de voeding en koude erna

2 maanden geleden

Reactie op ems1996

Als ik het zo lees, lijkt het mij een stuwing maar ik ben geen deskundige e ...
Het is idd geen pretje… ik ben er vanmorgen mee opgestaan, volgens mij gekomzn door hele nacht oo buik te liggen (ik ben best voorzien vanvoor van mezelf en nu extra) normaal ben ik een rugslaper. Ik heb vanmorgen dan men borst leeg gekolfd maar helaas bleef de pijn… heb men dochter door de dag ook nog aangehangen en ja ze dronk goed maar de pijn bleef echt. Dak gwn paracetamol nam, maar helaas hielp dat niet. Hele dag oké gevoeld, gene koud. Nadat bezoek weg was, heb ik de klop gekregen. Ben in men onesie moeten kruipen en nog bibberen van de kou (binnen 24 graden en geen ramen open) nirt veel gegeten… na ibuprofen stuk beter

2 maanden geleden

Bij mij hielp *rusten* het beste. Ik nam ook een warme douche, liet ze geregeld leeg drinken en masseerde de pijnlijke plek (las pas achteraf dat dat niet meer werd aangeraden). Op zich was het na 1 dag wel over. Succes, het is inderdaad geen pretje. Hopelijk snel beter. 🍀