11 Reacties

4 maanden geleden

Zoontje is vrijdag 3 weken en hier nog steeds bloedverlies. Komt omdat de baarmoeder aan het zakken is volgens m'n vroedvrouw. Zolang het er niet constant ´uitloopt´ was het oké zei ze.

4 maanden geleden

@maantje, bij mij in zkh zeiden ze best kraamvrrbanden gebruiken, geen always ofzo omdat er teveel plastic in zit waardoor je ontsteking krijgt bij langdurig gebruik

4 maanden geleden

Katoenen maandverband gebruiken en witch Hazel spray gebruiken. Kan je ofwel op maandverband sprayen of rechtstreeks. Na elke wc beurt goed spoelen met water en eventueel kamille laten trekken in water en daarmee spoelen.

4 maanden geleden

Reactie op Vdp4

@maantje, bij mij in zkh zeiden ze best kraamvrrbanden gebruiken, geen alwa ...
De maandverbanden van huismerk Kruidvat zijn van katoen, en vond ik best goed!

4 maanden geleden

Morgen 3 weken bevallen en een heel parcours. Ik had na een week vermindering bloed en overgang naar lichtroze bloed. Switchen vn kraamverband naar nachtverband. Dan had ik weer meer rood bloed gecombineerd met beige, meer pijn en bleek ik ontsteking te hebben. Antibiotica kuur gekregen en nu heb ik terug minder bloedverlies maar terug lichte pijn en branderigheid. Blijkt dat ik door antibiotica minder weerstand heb en nu een schimmelinfectie heb. En zo blijft het een straatje precies zonder eind. Vroedvrouwen aan huis keken alleen nr de externe draadjes en die zijn goed genezen.. nu nog de rest. Ik trek mij op aan de 6 weken timing dat we daar door moeten

MOD

4 maanden geleden

Reactie op prien

Morgen 3 weken bevallen en een heel parcours. Ik had na een week verminder ...
Ik ben nu 10d verder en neem sinds gisteren ook yenlip (weet niet of jij hetzelfde moest nemen) en ik heb zooo een jeuk sinds het opsteken 😅 ik hoop zo er ook geen gistinfectie bovenop te doen

4 maanden geleden

Reactie op NDL

Ik ben nu 10d verder en neem sinds gisteren ook yenlip (weet niet of jij he ...
Ik moest antigen of zoiets nemen voor een week, elke dag 3 dikke pillen. Ontsteking was er door wel weg maar ja dan die schimmelinfectie... Heb nu daarnet vroedvrouw gezien en ze zei ook wel dat eens mag stoppen 😅 gelukkig doet de baby het wel super ❤️

MOD

4 maanden geleden

Reactie op prien

Ik moest antigen of zoiets nemen voor een week, elke dag 3 dikke pillen. On ...
Ahnee dan is het iets anders, hier zijn het vaginale capsules. Gelukkig maar 1x/dag 😅

4 maanden geleden

Reactie op prien

Morgen 3 weken bevallen en een heel parcours. Ik had na een week verminder ...
Hier exact hetzelfde scenario! Hardnekkige schimmelinfectie door antibiotica nu en die lijkt precies nog niet weg te gaan met medicatie (had pilletjes voorgeschreven gekregen). @prien hoe pak jij die infectie aan?

4 maanden geleden

Reactie op Isabelle1989000

Hier exact hetzelfde scenario! Hardnekkige schimmelinfectie door antibiotic ...
Ik heb 1 pil flucanazol moeten nemen en daktarin zalf kuur. Zit aan dag 3 dus is nog niet weg maar moet week zalf doen. Wel iets verbetert al 🙏

4 maanden geleden

Ik kan als tip menstruatieondergoed geven. Ik heb ook snel lastig van irritatie door maandverband en dat is fijn ter afwisseling.