29 Reacties

7 maanden geleden

Gewoon puur uit interesse en geen judgement want iedereen zijn gezondheid/zwangerschap is anders. Als je nu 10 of minder weken voor zwangerschap thuis zit, krijg je dan volledig uw loon of is dit dan volledig ziekenkas? Want met zwangerschaps/ouderschapsverlof ga je toch sowieso naar minder loon na bepaalde periode? (Iets van 82%). Zolang alles mentaal en fysiek goed gaat, probeer ik de 39 weken te doen.

7 maanden geleden

Reactie op prien

Gewoon puur uit interesse en geen judgement want iedereen zijn gezondheid/z ...
De eerste 30 dagen zijn gewaarborgd loon (als bediende) nadien is het ziekte uitkering. Indien het moederschapsrust is dan is dit 82% en bij ziekteverlof is dit 60%

7 maanden geleden

Reactie op MrsVanderhaegen

De eerste 30 dagen zijn gewaarborgd loon (als bediende) nadien is het ziekt ...
Dus ze nemen dan voor de bevalling 60% en na bevalling de moederschapsrust

7 maanden geleden

Ik werk ondertussen nog maar 50% omdat het me anders te zwaar is. Hoop het zo te doen tot 39 weken 馃槉

7 maanden geleden

Reactie op prien

Dus ze nemen dan voor de bevalling 60% en na bevalling de moederschapsrust
Vanaf 1 week voor de bevalling al moederschapsrust omdat die week verplicht is. Stel dat je blijft werken tot de bevalling ben je die week kwijt.

7 maanden geleden

Reactie op prien

Gewoon puur uit interesse en geen judgement want iedereen zijn gezondheid/z ...
Geen idee hoe het is in andere sectoren, maar ik werk in het onderwijs en volgens mij heb ik zowel nu (ziekteverlof met nog voldoende ziektedagen) als tijdens mijn moederschapsrust mijn volledig loon...

7 maanden geleden

Reactie op xrhv

Is dit gewoon bij de huisdokter dan? Ik merk dat de gynaecoloog namelijk ni ...
Inderdaad, ik heb dit aan de huisdokter gevraagd.

7 maanden geleden

Reactie op Tinee

Geen idee hoe het is in andere sectoren, maar ik werk in het onderwijs en v ...
Ik werk ook voor een federale instelling en bij ons is dezelfde regeling.

7 maanden geleden

Ik werk in een kinderdagverblijf en werd verplicht thuis gezet door de werkgever. Ik zit sinds oktober 2023 thuis. Ik krijg een uitkering via de ziekekas.