5 Reacties
8 maanden geleden
Ik heb dat al heel in begin al gekregen van mijn zwangerschap en echt veel. Dit is normaal u lichaam is aan het voorbereiden moest je baby borstmelk geven. Alleen bij mij is dat al heel vroeg begonnen ik weet niet precies welk week ik toen was. Wel 1 tip niet duwen of knijpen of nu al afgolven want dat wekt wel weeien op
8 maanden geleden
Het stimuleren van je melkproductie/duwen op je borsten an sich wekt geen vroeggeboorte op.
Bij het opwekken van een toeschietreflex (wanneer de melk rijkelijk stroomt) komt er een bepaald hormoon vrij, dat hormoon kán vroeggeboorte opwekken.
Ditzelfde hormoon komt ook vrij tijdens de seks dus zolang jij van je gynaecoloog geen seksverbod hebt, hoef je echt geen schrik te hebben om eens een keer op je borsten te duwen.
Ik zou als je kan de melk opvangen dmv lekschalen. Deze invriezen met kleine ml spuitjes. Die kan je dan evt mee naar het ziekenhuis nemen en de eerst week/weken (bij)voeden hiermee.
8 maanden geleden
Op zicht heeft Sikka gelijk… ik heb bij mijn vorige zwangerschap af en toe ook geduwd op mijn borsten en mijn zoontje is pas na 39w geboren. Als moeder moogt je ook verder borstvoeding geven aan je ander kindje indien je dat nog doet en opnieuw zwanger zijn zonder dat schadelijk is. Als dat zou zorgen voor vroegtijdige geboortes zouden we dat ook niet meer mogen doen. Moedernatuur heeft ons eenmaal zo gemaakt dat dat allemaal kan.