35 Reacties
2 maanden geleden
Bexcesore hebben ze mij verteld een zware spuit is en dat er 2 weken moet tussen zitten voor nieuwe vaccin bij kind en gezin
2 maanden geleden
De kinderarts zei tegen mij dat er zeker 14d tussen de vorige en volgende vaccinatie moest zitten omdat dit een zware spuit is. Ik zou er geen 2 geven.
2 maanden geleden
Mijn oorspronkelijke afspraak voor Bexsero was ook ingepland 2 dagen voor/na het vaccin van K&G en ik heb deze afspraak moeten verzetten omdat ze daar nogal fel op kunnen reageren... Het zal misschien niet zoveel kwaad kunnen qua combinatie, maar je baby zal er mss wel heel erg veel last van kunnen hebben...
2 maanden geleden
Ik heb ons dochtertje de eerste keer laten vaccineren bij K&G ( 2 spuitjes 1 siroop)
2 weken erna de eerste bexsero bij mijn huisarts.
2 weken erna nieuw afspraak K&G volgende vaccins
(1 spuitje en siroop)
Ondertussen 2de bexsero laten zetten op 18 weken.
Bexsero laat je best zetten op 10 weken, 18 weken en na 1 jaar.
Ons dochter heeft nooit gereageerd op de bexsero.
Alleen op die van K&G lichte verhoging.
Voor de rest nergens last van ☺️
2 maanden geleden
Reactie op Eline156
Oh heftig 😕 wat doe je dan bij koortsstuipen? Hier donderdag de eerste bex ...
Rustig blijven, zorgen dat ze afkoelen, dit mag een half uurtje duren. Kan zelden kwaad maar wel eng, zowel voor hun als voor mama en papa. Ik heb ook direct een suppo gestoken.
2 maanden geleden
Reactie op Eline156
Afkoeling in de vorm van een lauw badje? Of eerder een uitgewrongen tetrado ...
Ja, maar perdolan kan je mooi afmeten naargelang hun gewicht. Maar ik kon best een suppo geven. Ik heb eerst een nat washandje op z'n hoofdje gelegd en nadien een badje gegeven. Hij ligt nu te knorren in z'n parkje met een tetradoek over hem 🙃
2 maanden geleden
Reactie op Margogo94
En met welk ander vaccin zou je dat dan nog kunnen combineren? Schiet er no ...
Bexsero en RSV. Zal bij mijn dochtertje normaal gezien ook tegelijkertijd gegeven worden door de pediater in oktober.
2 maanden geleden
Reactie op Amaryllisbloem88
Bexsero en RSV. Zal bij mijn dochtertje normaal gezien ook tegelijkertijd g ...
Dit kan geen kwaad want RSV is niet echt een vaccin, bij een vaccin spuiten ze ziektekiemen in, bij die van RSV spuiten ze 'soldaatjes' in als ze het dan krijgen, vallen die soldaatjes direct aan en hebben ze er veel minder last of is het niet zo erg. 😊 dus bexsero + RSV kan geen kwaad. Mijn huisarts heeft dit met mij allemaal samen bekeken en zelf inde gebruiksaanwijzing van het rsv vaccin staat er dat het samen met andere vaccins mag.
MOD
2 maanden geleden
Reactie op Amaryllisbloem88
Bexsero en RSV. Zal bij mijn dochtertje normaal gezien ook tegelijkertijd g ...
Is dat niet laat voor Bexsero ? Ik dacht dat je die met 10 weken moest zetten. Of heb je het dan over de 2e dosis?
Wij gaan vrijdag voor de 1e dosis naar de pediater in het ziekenhuis, ik ga dan eens vragen naar het vaccin voor RSV want ik heb daar nog niets van gehoord/gezien.