366 Reacties

8 maanden geleden

27w 4 d en 908 gram, zit op laagste curve

8 maanden geleden

Reactie op ems1996

28w 6d, ons meisje zat al op 1,4 kg… dikkere baby. Ik kan het maar niet uit ...
Niet te snel paniekeren, het is een schatting. Ik mag binnen 4 weken eindelijk gaan, dan zit er 7 weken tussen. Benieuwd hoeveel hij weegt, want met die diabetes.. 😒

8 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Niet te snel paniekeren, het is een schatting. Ik mag binnen 4 weken eindel ...
Ja klopt heb ook al veel verschillende verhalen gehoord waarbij het bij de geboorte iets totaal anders is :p

8 maanden geleden

Reactie op ems1996

Ik ben blij dat hij wat boven de curve zit. dan hebben ze een beetje reserve. Mijn dochter is een klein fijne en op 3.5j al 4 keer opgenomen geweest voor uitdroging omdat ze niks van overschot heeft. En het is niet omdat ze nu boven de curve zitten dat het voor altijd zo zal blijven he

8 maanden geleden

28w+3d en 1,1kg

8 maanden geleden

Reactie op Laurax

Ik ben blij dat hij wat boven de curve zit. dan hebben ze een beetje reserv ...
Nee daar heb je inderdaad gelijk in. Misschien maar beter zo, want ondergewicht is nog erger!

8 maanden geleden

Vandaag 28w + 2d en 1,120kg 🥰 heel actieve meisje 🥰

8 maanden geleden

28w5d 1689gr 🧡

8 maanden geleden

25+4, 910 grammetjes. Geen idee waar op de curve, ik vermoed redelijk gemiddeld. Zou eens moeten opzoeken 😅

8 maanden geleden

26 weken 890 gram 💙

8 maanden geleden

27weken 6 dagen 1kg 4 gram wat aan de kleine kant zei de gynaecoloog

8 maanden geleden

26w3d en 995 gram, onze jongen is momenteel dus heel gemiddeld maar vind het allemaal relatief die schattingen want op 21w 6d echo was hij percentiel 83 qua gewicht met zijn geschatte 521g toen 😁

8 maanden geleden

Reactie op ems1996

Mijn baby woog rond deze termijn bijna 1,7 kg 😂 ik denk dan maar beter een grotere (want hoeft niet perse ‘dik’ te zijn ) baby, of een baby met wat reserve ipv een klein percentile baby die toch fragieler ‘kan’ zijn x

8 maanden geleden

Het gewicht van onze kindjes is geen wedstrijd en het ene is niet beter/slechter dan het andere. Zolang ze maar gezond zijn, dat is het enige wat telt. We hoeven daarvoor niet andere kindjes als beter/slechter te bestempelen om ouders beter te laten voelen.

8 maanden geleden

Reactie op ems1996

Wie heeft je gezegd dat het een dikke baby is? Bij mij op 29w1 op 1,430 kg en zit exact op p55 dus gemiddeld. Lijkt mij dat je baby wat rond hetzelfde gewicht zit?

8 maanden geleden

28w2d en 1346g, geschat geboortegewicht 3700g. Lengte meten ze niet hierzo 🙈

8 maanden geleden

Reactie op Justine Dec2

28w2d en 1346g, geschat geboortegewicht 3700g. Lengte meten ze niet hierzo ...
Oh kunnen ze op deze termijn al een schatting maken naar het geboortegewicht?

8 maanden geleden

Reactie op claartje96

Oh kunnen ze op deze termijn al een schatting maken naar het geboortegewich ...
Ja, precies wel 😂 Heb zwangerschapsdiabetes dus dan houden ze dat sowiso goed bij. Weet niet of het altijd zo is?

8 maanden geleden

24 weken 3 dagen 805 gram

8 maanden geleden

27+5 , 1500g