366 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op Lizzy1706

Ja klopt zwangerschapsdiabetes… suikerwaarden altijd goed onder controle ge ...
Ze kunnen er wel wat naast zitten qua gewicht. Heb ook diabetes en maak me ook wel zorgen 😔

6 maanden geleden

Reactie op claartje96

Hoe weet je of dit bij de termijn teveel is? Volgens de laatste schatting o ...
Normaal gezien geven ze een ‘P’ waarde mee, dat wil zeggen, op 100 kindjes, hoeveel zijn er zwaarder of lichter op dezelfde termijn? Bij mij dus P97, wat wil zeggen 97/100 kindjes zijn lichter, 3/100 zijn zwaarder op dezelfde termijn.

6 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Ze kunnen er wel wat naast zitten qua gewicht. Heb ook diabetes en maak me ...
Ja, bij mijn zoon hadden ze gezegd 3,5kg en hebben ze mij zelfs over tijd laten gaan… met alle gevolgen van dien. dus van mij mogen ze nu gerust wat te ruim schatten.

6 maanden geleden

Reactie op Lizzy1706

P97 dus randje. En idd, goeie vooruitzichten maandag 🤗
Aha, maar omdat je zwangerschapsdiabetes hebt komen ze rapper bij dan gemiddeld? Hier ook een zwaar kindje wrs, zat bij de laatste 2 controles op P99,9 🤭 Op 33 weken werd ze al 2,6kg geschat. Maar gynaecoloog maakt zich geen zorgen. Aftellen naar maandag dan voor jou 🙌🏻 Ik wens je een goed herstel alvast 😊

6 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Aha, maar omdat je zwangerschapsdiabetes hebt komen ze rapper bij dan gemid ...
Hier ging hij ook niet onderdoen voor zijn zus zegt gynaecoloog. Zij woog 3kg770 🫣🫣

6 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Hier ging hij ook niet onderdoen voor zijn zus zegt gynaecoloog. Zij woog ...
Ik was zelf een zware baby: 4kg350. En heb al veel gelezen dat de kans dan groot is dat je zelf ook zwaardere baby's maakt. Dat blijkt hier dus alvast te kloppen 😅 Maandag heb ik de volgende echo, ben benieuwd hoe zwaar ze dan geschat wordt. Dan ben ik 36w+3

6 maanden geleden

Iemand van jullie idee of ze bij de 37 weken echo al wat 'toucheren' of voelen?

6 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Ik was zelf een zware baby: 4kg350. En heb al veel gelezen dat de kans dan ...
Oh ik ook maandag! 36w dan. En dan weet ik wanneer geplande keizersnede is 🫠🫠 hou me maar op de hoogte! 😊🥰

6 maanden geleden

Reactie op claartje96

Iemand van jullie idee of ze bij de 37 weken echo al wat 'toucheren' of voe ...
Voor opening? Zou dat niet wat afhangen per gynaecoloog? De mijne voelt eigenlijk alleen maar aan mijn buik om te zien of de baarmoeder goed groeit en stelte vragen. En doet een echo natuurlijk 😅

6 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Oh ik ook maandag! 36w dan. En dan weet ik wanneer geplande keizersnede is ...
Spannend! Heb je zelf gevraagd voor een keizersnede? Of is er een andere reden? Ik post sowieso hier een update van het gewicht 😁

6 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Voor opening? Zou dat niet wat afhangen per gynaecoloog? De mijne voelt eig ...
Ja dat zou wel kunnen. Vraag mij alleen af hoe ze anders kunnen nakijken of je baarmoederhals lang genoeg nog is?

6 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Spannend! Heb je zelf gevraagd voor een keizersnede? Of is er een andere re ...
Meneer ligt in stuit 😆 en ook door die zwangerschapsdiabetes, komt hij wat vroeger. Begin al wat zenuwen te krijgen 🙃

6 maanden geleden

Reactie op claartje96

Ja dat zou wel kunnen. Vraag mij alleen af hoe ze anders kunnen nakijken of ...
Via echo was dat hier enkele weken geleden

6 maanden geleden

Reactie op Laurax

Via echo was dat hier enkele weken geleden
Oh oke goed om te weten. Ik zal het wel zien dan. Merci! :)

6 maanden geleden

Reactie op claartje96

Ja dat zou wel kunnen. Vraag mij alleen af hoe ze anders kunnen nakijken of ...
Is bij mij nog nooit gecheckt, maar dus ook omdat er tot nu toe geen aanleiding voor is geweest denk ik? Ik heb nog geen harde buiken of pijn of vochtverlies gehad...

6 maanden geleden

Reactie op claartje96

Oh oke goed om te weten. Ik zal het wel zien dan. Merci! :)
Ale vaginale echo he

6 maanden geleden

Reactie op ShannaE

Meneer ligt in stuit 😆 en ook door die zwangerschapsdiabetes, komt hij wa ...
Aaah, ja, dan zijn de opties beperkt natuurlijk 😅 Spannend, gaat het nog een mei-baby worden dan denk je?

6 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Is bij mij nog nooit gecheckt, maar dus ook omdat er tot nu toe geen aanlei ...
Bij mij ook niet, nu 38w. Er is geen aanleiding voor zei de gynae dus laten ze de natuur zijn werk doen. Toucheren kan soms dingen opwekken ;)

6 maanden geleden

Reactie op Margogo94

Aaah, ja, dan zijn de opties beperkt natuurlijk 😅 Spannend, gaat het nog e ...
Ik weet het niet.. haar geplande keizersnedes zijn steeds op een vrijdag, dus ofwel op 31/5 (maar lijkt me wel vroeg dag want dat is volgende week vrijdag al) ofwel de week erop 🫠

6 maanden geleden

Vanochtend gynaecoloog geweest mijn kleine meid op 36w 46cm en 2.650kg, ga wel vroeger bevallen … hij gaat het proberen rekken tot 39w maar kan vroeger komen owv veel te hoge bloeddrukken, 18/11 mmhg daarstraks…