24 Reacties
één maand geleden
Hier rond 19u.. als we eens door omstandigheden later beginnen aan zijn bedrijdroutine is hij superlastig en heel huilerig. Maar ik denk dat dit bij veel jonge baby’s nog lang geen routine heeft. Wij kennen zelf iemand met een baby van 6maanden en diz blijft gewoon beneden in de box slapen tot ouders gaan slapen.. dat lukt hier absoluut niet😬
één maand geleden
Ons Mirthe drinkt haar laatste flesje rond 19u30-19u45 en nadien gaat ze slapen 🙂
één maand geleden
Om 18u15 een badje/wassen en pyjama aan. Rond 19u vraagt ze een laatste flesje, sommige dagen een half uurtje vroeger en sommige dagen een half uur later. Die krijgt ze boven op bed en dan valt ze meteen in slaap en gaat ze in haar bedje.
één maand geleden
Hier 16+4 weken, zo vanaf 17u is het moeilijk hem nog een dutje te laten doen, dan wil hij enkel entertainment en clustert hij. Sinds een week ongeveer wordt hij tegen 21u moetjes, dan gaan we samen naar boven, pyjama aan, borstvoeding op bed in het donker en tegen 21u30 start hij zijn nacht. Voorheen startte hij zijn nacht tussen 20-23u ongeveer.
één maand geleden
Wij starten tussen 19u en 19u30 aan ons avondritueel. Doen dit al vrij lang en is nu 17 weken
één maand geleden
Denk rond 12 weken (midden september) was dit tussen 20u- 21uur omdat het toen ongeveer donker was. Ik merkte toen dat hij gelijk met de schemering moe werd. Maar nu is het vroeger donker…🤔ben aan het overwegen om zijn slaapuur te vervroegen nr tussen 19u- 20uur. Mijn partner doet nachtwerk met gevolg eten wij normaal vrij laat 21 u. Laatste twee dagen maak ik eten tegen 17-18u en zet ik dat op een bordje in de frigo daarna begin ik aan het avond ritueel voor de kleine. Avond Toiletje, pamper, pyjama, neusje reinigen nachtlichtje aan muziekje op achtergrond zetten dan avond voeding in het donker bij mama op bed met nachtlampje. Daarna in de slaapzak en zet ik nog 1 keer muziekje van de mobiel op. Meestal tegen dat de mobiel uitvalt ligt hij te slapen.
één maand geleden
Hier 15w en al heeeel wat weken ligt de bedtijd ten laatste om 19u,ze is tegen dan ook wel stikkapot
één maand geleden
Omdat ons meisje overdag altijd erg moeilijk heeft geslapen (dutjes van max 45 minuten en nu zelfs maar 25 a 30 minuten) hebben we snel gekozen voor een vaste slaaptijd savonds. Badje om 18u15 ongeveer, insmeren, knuffelen en flesje. Om 18u45 ten laatste 19u ligt ze in bed en valt ze ook meteen in slaap en slaapt ze ook behalve een voeding om 12 u, de nachts door tot 7u .
één maand geleden
Reactie op Sikka
Begint die dan om 19u al aan zijn nacht denk je?
Yep, want denk dat ik hem dan beter al boven zou leggen maar m'n mamahart heeft het daar moeilijk mee 😔 moet nu wel zeggen dat z'n ritme door die slaapregressie wel wat verstoord is nu. Het ging heel goed maar is voorlopig naar de knoppen. 🙃