28 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op EliseMartha1993

Leggen jullie je kindje dan rond hun bedtijd in het wiegje terwijl jullie n ...
Yes, eens ze slaapt ga ik terug naar beneden en de babyfoon staat dan aan inderdaad. Vond ik de eerste dagen super spannend. 🫢

3 maanden geleden

Slaapt jullie kindje dan ook al op de eigen kamer?

3 maanden geleden

Reactie op Eline156

Slaapt jullie kindje dan ook al op de eigen kamer?
Bij ons in een cosleeper. We kregen het advies van gynaecoloog en vroedvrouw om hem de eerste 6 maanden in onze kamer te laten slapen ter preventie van wiegedood. Ik zou hem soms liever apart leggen, die kreuntjes tijdens zijn slaap houden mij wakker 🫣

3 maanden geleden

Reactie op EliseMartha1993

Bij ons in een cosleeper. We kregen het advies van gynaecoloog en vroedvrou ...
Wij denken er ook aan om hem mss toch al op zijn eigen kamer te leggen omwille van de geluidjes die hij begint te maken 🙈 we hebben een monitor voor hem en babyfoon met camera, maar ik vind het ook best spannend en heb soms wel schrik op hem op zijn eigen kamer te leggen 😬

3 maanden geleden

Hier net 12weken, doordat ze te veel lawaai maakte hebben we haar vanaf 4 weken in haar eigen kamer laten slapen. Nu gaat ze om 19u haar bed in, om 1u krijgt ze een voeding en dan slaapt ze door tot 7u. Onze vroedvrouw raadt aan om maar max 6u tussen de voedingen te laten tot ze 3 maand is, dit is ivm glucosegehalte en ontwikkeling van de hersenen

3 maanden geleden

Ons zoontje is momenteel 11weken en gaat te bed rond 19u30-20u30 voorlopig nog wel in de co-sleeper bij ons op de kamer. Wij zeggen eigenlijk ook al weken dat we hem op zijn eigen kamer gaan leggen. Maar ons gevoel zegt momenteel iets anders

3 maanden geleden

Sinds ons kleintje 8 weken is proberen wij te starten zan ons ritureel tussen 19u30 en 20u we merken dat hij rond deze tijd moe is.ik maak hem klaar voor de nacht, ga in een donkere kamer zitten met een klein lampje, moonie op en geef hem borstvoeding (meestal een vrij lange voeding). Valt dan in slaap aan de borst en leg hem in zijn bedje bij ons op de kamer. Wij gaan dan nog een hele tijd naar beneden met de babyfoon. Voor ons werkt dit wel heel goed. Veel succes nog!

3 maanden geleden

12 weken en sinds 3 dagen slaapt hij tussen 18:30 en 19:30, afhankelijk hoelaat zijn laatste dutje was. Ik voed hem dan liggend in bed en zo valt hij in slaap. Dan kan ik weg sneaken en genieten van de avond. Hij wordt nog wel regelmatig wakker voor een voeding.