7 Reacties

één jaar geleden

Heel herkenbaar.. heb een week na de eerste bloedname nog eens hcg laten prikken om te kijken of dit mooi gestegen was. Nu vrijdag de eerste echo.. kijk er zo hard naar uit om eindelijk te weten of alles oké is, maar ergens ook enorme schrik om dan te horen dat het niet oké is. Heb nog altijd symptomen, daar sus ik mezelf mee. En zolang er geen rood bloedverlies is, hoop ik op het beste 🤞🏻 Heb jij al een eerste echo gehad?

één jaar geleden

Reactie op Neleee

Heel herkenbaar.. heb een week na de eerste bloedname nog eens hcg laten pr ...
Mijn eerste echo is binnen 2 weken!

één jaar geleden

Ik ben ook soms blij met kwaaltjes, omdat ik hoop dat het een teken is dat alles nog ok loopt. Met PCOS heb ik grotere kans op miskraam (aldus het internet) dus ik maak me veel zorgen, wat ervoor zorgt dat ik niet zo happy roze wolk rondloop. Vrijdag eerste echo, ik hoop dat dat me wat geruststelt. Maar zolang de kaap van 3 maanden en alle testen niet zijn gepasseerd vrees ik ook dat ik 't ga blijven moeilijk vinden. Ik ga vrijdag wel eens vragen aan de gynaecoloog hoe ermee om te gaan, als ze goeie tips heeft, laat ik het weten!

één jaar geleden

Ik herken het ook. Op 6w kreeg ik een bloeding (fel rood bloedverlies) maar alles was in orde en het hartje klopte toen ook al. Toch blijf ik wel bang. We hebben dit ook gemeld bij de gynaecoloog en ik mag nu wat vaker langsgaan. Ik ging al op 6w2d (bloeding), 7w3d (normale afspraak eerste echo) en mag binnenkort gaan op 10w (extra echo) en daarna op 12w (NIP-test). Vanaf 10w zou de zelfstandige vroedvrouw ook een hartje kunnen horen kloppen en ze zei mij al dat ik daar dan gerust eens mocht langsgaan als ik ongerust was. Ik probeer het nu zoveel mogelijk los te laten (makkelijker gezegd dan gedaan).

één jaar geleden

Ik herken dit ook. Ik ben zelf arts en had nooit gedacht dat ik mij zo ongerust ging maken. Het is moeilijk om te geloven in je eigen lichaam.

één jaar geleden

Ik ga hiervoor hulp inschakelen via psycholoog

één jaar geleden

Ik heb een miskraam gehad in augustus was toen mijn 1e zwangerschap, was 5 weken ver. Ik ben nu ook erg angstig om dit opnieuw mee te maken. Il ben nu bijna 7 weken. Ik ga volgende week op eigen initiatief terug naar de huisarts om een tweede bloedafname te laten doen, om hcg te bepalen. Nagaan of het stijgt. Ik kan pas op 9 weken en 2 dagen voor het eerst bij de gynaecoloog. Dus ik vind het zenuwslopend. Probeer vooral afleiding te zoeken, lief te zijn voor jezelf. ❤️