33 Reacties

2 maanden geleden

Lyna is vandaag 16 weken, ook een echt lachebekje, eet goed en slaapt goed 🤗 ikzelf begin mij ook beter te voelen, nog 2 kg te gaan vooraleer terug op mijn startgewicht. Lyna gaat fulltime bij mij blijven tot ze naar school gaat, omdat ik zelfstandig ben kan ik dit met wat hulp van de grootouders en de papa combineren.

2 maanden geleden

Yuna Mae wordt vrijdag 12 weken hier ook een echte lachenbek die heel veel van muziek houd en van de week zelf toetsen indrukte van het keyboard slapen gebeurd nog lekker bij mama in bed (veilige afstand)

2 maanden geleden

Ons dochtertje Mia is geboren op 28 mei, dus ondertussen morgen al 16 weken! 🤍 De tijd vlieeegt voorbij! Ze is op 3 september gestart op de opvang, en ook daar doet ze het heel erg goed!

2 maanden geleden

Líon is nu 16 weken, en is ondertussen ook al gestart in de creche (gaat super goed). We moeten wel intensief kine doen met hem omdat hij een voorkeurshouding heeft (nek zat volledig vast..) en hierdoor een afgeplat hoofdje heeft aan 1 kant

2 maanden geleden

Lexi is ondertussen 12w+4 Dutten overdag blijft moeilijk. Alleen contactdutjes (na veel moeite om in slaap te geraken wel) gaan goed. Gelukkig duren haar nachten wel lang - ze slaapt het liefst tot 10 à 11h uit 😬 Verder snapt ze ook niet goed wat ze met een fles moet aanvangen dus hopelijk brengt preverbale logopedie de oplossing. Indien niet zal ik nog wat langer verlof nemen want dan durf ik het niet aan om haar op 8 oktober naar de crèche te sturen 🙈

MOD

2 maanden geleden

Reactie op AischaV

Líon is nu 16 weken, en is ondertussen ook al gestart in de creche (gaat su ...
Oh valt de kine wat mee? Kon je dat afgeplat hoofdje zelf zien? Wij gaan volgende week voor het eerst naar de osteopaat/kine voor dezelfde reden!

2 maanden geleden

Elora word woensdag 14 weken. Ze doet het super goed. Ze heeft een verstopt neusje, maar lijkt er geen last van te hebben. Ze start 21/10 op de creche en is er helemaal klaar voor. Drinkt goed borstmelk uit een flesje, kan zelfstandig “spelen” en in slaap vallen. Of ik er klaar voor ben, dat weet ik nog niet🥹. Verder is Elora een echte babbelkous en weet ze goed haar stem te gebruiken voor aandacht🙈 i love it. De tijd vliegt echt zo voorbij en heb soms te weinig aan de 24u in een dag😂 Met mij gaat het ook super goed. Ik kijk uit om in december terug te gaan werken, maar niet om vroeg op te staan🙈😂 Ik heb nog altijd 4,5 kg ‘extra’ dan voor de zwangerschap, maar dat zullen de boobies zijn om mijn kind te voorzien van eten ect. Voor de rest voel ik me best eenzaam, mijn partner gaat werken en heb niet zoveel vrienden.

2 maanden geleden

Lyo, 3 maanden, rolt af en toe van buik naar rug, is een echte babbelkous, Tummytime blijft moeilijk maar hij doet z'n best. Slaapt ´s nachts blokjes van 6u. 18 november start hij in de crèche 🥹

2 maanden geleden

Reactie op NDL

Oh valt de kine wat mee? Kon je dat afgeplat hoofdje zelf zien? Wij gaan vo ...
Wij zagen het zelf wel 'goed', vroedvrouw en kind & gezin raadde osteopaat aan en daar 4x naartoe geweest maar z'n nek bleef volledig vastzitten dus zij & kinderarts raadde kine aan. Nu al 6x geweest (2x per week) en toch echt al een wereld van verschil, ook heel veel tips gekregen qua houdingen enzo want mag eigenlijk niet meer op z'n rug liggen voor z'n hoofdje.. 😅

MOD

2 maanden geleden

Reactie op AischaV

Wij zagen het zelf wel 'goed', vroedvrouw en kind & gezin raadde osteop ...
Niet meer op zijn rug liggen, hoe doe je dat? 😅 tummy time duurt hier meestal niet meer dan 2 minuten 😂

2 maanden geleden

Reactie op NDL

Niet meer op zijn rug liggen, hoe doe je dat? 😅 tummy time duurt hier mees ...
Haha hier ook hoor, maar met kine veel tips gekregen om tummy time langer vol te kunnen houden, en vooral op z'n zij (in buggy, in park, als we hem vasthouden, ...) enkel slapen & in maxci cosi nog op z'n rug met een tetradoek tegen z'n hoofd zodat hij niet naar zn voorkeurskant kan liggen

2 maanden geleden

Reactie op AischaV

Haha hier ook hoor, maar met kine veel tips gekregen om tummy time langer v ...
Pfoe, da's wel vervelend dat je er dan constant op moet letten. Gelukkig zijn die schedels nog zacht en wordt dat hoofdje wel weer mooi rond 😁

2 maanden geleden

Mila is morgen 14 weken. Een echt zonnetje die veel haar mooie glimlach laat zien. Rolt van buik naar rug en begint dingen vast te grijpen . Nachten worden steeds beter maar overdag slapen is een ramp 🙈. Mama voelt zich steeds beter maar moet nog steeds wennen aan het leven met twee kindjes. De me-time is zeer schaars geworden. 🙈😅.

2 maanden geleden

Jef is al bijna 4 maanden oud (morgen 17 weken) 😱 Ondertussen een vrolijk mannetje die meestal enkel weent als hij iets aan de hand heeft. Sinds 1,5 week gaan de nachten wat moeilijker (4-maanden slaapregressie?). Hij gaat al 2 weekjes naar de crèche en doet het daar als kleinste van de hoop erg goed ☺️ Ik begin volgende week weer te werken 🙈

2 maanden geleden

Noa is net 11 weken. Sinds vorige week zijn de dutjes overdag niet langer dan een half uurtje, maar kan ze ‘s nachts al eens een voeding overslaan en slaapt dus al eens door. Wij blij! Ze is echt een heel content kind en weent enkel bij honger of als ze extreem moe is. Lachen en praten doet ze heel graag. Ze valt wel zelden vanzelf in slaap. Rechtstaan en de beentjes al eens plooien en doen alsof ze stapt kan ze al, maar rollen lijkt ze niet te willen. Alles gaat eigenlijk goed met ons. Ik probeer als eens te gaan sporten af en toe. Alleen de papa vind het wat moeilijk om ‘alleen’ op haar te passen dan. 😝 Ze start pas in januari bij de onthaalmoeder dus we hebben nog veel tijd samen. 💚

2 maanden geleden

Emieltje ondertussen al 3 maandjes oud. Doet het heel goed, slaapt al even door ook. Maar overdag duren dutjes niet superlang 🙊.

2 maanden geleden

Ons klein patatje Dieuwke is morgen 13 weekjes. Maar wat heeft ze al een eigen willeke voor zo’n klein ding 😅. Dutjes overdag is een gevecht dat we ondertussen opgegeven hebben. ‘S nacht is het een droommieke, soms nog eens wakker voor 1 flesje maar dat is het dan ook. Het liefste wilt ze communiceren met ons en als mama of papa zot doen, is ze helemaal in haar nopjes. In de buitenlucht is ze het rustigste, het is zeker geen huismus 😝.Vanaf november gaat ze naar de creche dat gaat nog een belevenis worden waar we ons hartje al voor vast houden 😅. Maar kan enkel zeggen dat we best wel een vrolijke mie hebben, die het enkel moeilijk heeft wanneer ze moe is. En laat ons hopen dat het zo blijft 🫣😂.

2 maanden geleden

Louay is nu 15 weken en doet niets spectaculair. Ik vind het leven met 2 kinderen toch wel een grote verandering en ben nog een beetje zoekende naar een ritme. Zelfs eten op tijd op tafel krijgen is een opgave met een kindje dat alleen contact naps doet. Draagzak tijdens koken is geen optie. Het leven met 1 kindje was toch echt een zaligheid. Ik hoop dat er snel een beetje verandering in komt en ik meer van alles en iedereen kan genieten.

2 maanden geleden

Reactie op Sikka

Louay is nu 15 weken en doet niets spectaculair. Ik vind het leven met 2 k ...
Hou vol mama, dat komt! Ik ben ook blij dat ik eens vers eten kan maken voor de dochter.

2 maanden geleden

Livia is bijna 15 weken oud en start morgen om te wennen bij de crèche. De emoties gieren door mijn lijf, 23/09 start ze effectief. Ze is heel goedlachs, kan moeilijker op zichzelf spelen want wordt graag geëntertaind… ze houdt van zitten en kijken naar anderen. Dutjes overdag gaan beter als de nachten maar ook zo hard klagen over de nachten mogen we niet! Ze staat op de meeste dingen voor wat het soms lastig maakt om te weten in welke sprong ze nu zit. 😅 Met mij als mama gaat het nog steeds wat minder, mijn schaambot is beschadigd geraakt bij de bevalling en ben nog steeds in behandeling bij de kinésist. Normaal posten we onze baby niet zonder hartje op het gezicht, maar aangezien mijn partner niet op dit platform zit doe ik het stiekem hier wel. 😝😅