12 Reacties
3 maanden geleden
Exact hetzelfde hier 🤭 draagdoek voor the win en geeft je de mogelijkheid om nog iets gedaan te krijgen..
Verwennen kan je niet ontwennen wel ☺️ geniet ervan dat hij dicht bij je wil zijn er is niets verwennen aan
3 maanden geleden
Mijn dochtertje is ook bijna 8 weken en doet de laatste dagen ook veel minder kaka, ik geef borstvoeding. Dus ik volg even 😅
Zelfde met het slapen, ze slaapt veeeel minder, enkel op mij komt ze echt tot rust. Mijn vriend maakte zich ook druk dat dit een gewente wordt maar de vroedvrouw zei dat ze pas vanaf 6 maanden zulke dingen echt doorkrijgen 🤷♀️
3 maanden geleden
Mijn dochter 7 weken is ook ook 3/4 dagen geen kaka en dan ineens alles onder. 🙂 Geen tips want ik geef borstvoeding. Ken geen kunstvoedingen. Over dat verwennen dat kan je nog niet baby's onder de 6 maand hebben het besef daarvan nog niet. Dus neem je kindje bij je. In de draagzak. Mijn zoontje nu 19 maand maar hij heeft tot 2 maand dag en nacht liggen krijsen. Op 1 maand zijn er niet problemen ondekt daarmee het gekrijs op 2 maand sloeg de medicatie aan. Maar. Ik liep continu rond met hem. Kon ook amper iets doen. En ben zo'n pietje presies. En mijn huis was een puinhoop. Probeer en leer het los te laten. Jou kindje wil bij jou zijn. Geniet daarvan. Mijn dochter van 7 weken slaapt wel weer heerlijk en kan nu heel mijn huishouden doen met mijn kids dus das wel weer fijn.
Ik leg mijn kindje gewoon met haar kleertjes die ze aan heeft gewoon zo in het parkje. Savonds voor de nacht slaapt ze wel in een romper en slaapzakje. Mijn zoontje heeft ook met zijn kleedjes in een nestje geslapen wij hebben gewoon toen het nestje weg gedaan en hem gewoon zo in het parkje gelegd van wanneer hij wat draaien. Nestje voor de nacht vond ik hek gevaarlijk omdat het neusje in de rand kon zitten voor verstikking. Dus heb ik nooit niet gedaan zou gewoon weg laten en inbakeren. Als het niet goed lukt kan je een tetra doek waar jij hebt mee geslapen of bij jou heeft gelegen. Strak vast leggen op de matras en je kindje er opleggen zodat hij je geur hebt. Dat kan je misschien ook proberen overdag in het parkje iets met geur van jou bij hem leggen zodat je kindje misschien wel kan liggen in het parkje en jij toch zo iets kunt doen in huis. Het is het proberen waard. Xx
3 maanden geleden
Ik volg ook even voor het slapen. Hier slaapt ze het best en langst in haar wipper. Ze slaapt dan 2-4uur aan 1 stuk. Helaas is die houding niet altijd even goed, zo veel en lang. De draagdoek of zak is ook iets da altijd werkt. Of de mama.
Ze weigert vaak de papa, haar park is een absolute moord en brand situatie. (Vandaag wel ontdekt dat ze in park op een klein reiskussetje wat omhoog, graag “speelt”) wandelen en let de auto rijden doet wel heel graag en valt dan ook binnen 5min in slaap. Wij laten ze even haar “plan” trekken, in plaats van drekt tot haar te sprinten en op te pakken. Dan ga ik kijken en sus haar even “mama is hier” en leg men hand op haar buikje. Als dat niet werkt pakken we haar op. Haar maximum wakkertijd is 1h30. Als ze erover gaat moeten we haar in slaap helpen. ‘S avond heeft ze ook haar huilpiek. (Maar das normaal voor de leeftijd) ze is nu 7 weken (bijna 8) en krijgt fulltime bv op vraag (min. 2h30 laten we tussen)
3 maanden geleden
Reactie op laura vanderloock
Mijn dochter 7 weken is ook ook 3/4 dagen geen kaka en dan ineens alles on ...
Ja heb deze nacht het nestje weggelaten. Heeft wat langer geduurd om hem in slaap te krijgen maar is wel gelukt, zo is er zeker al eentje weg. Ja het is eentje van Doomoo dus ademend. Zou ik anders ook niet doen
MOD
3 maanden geleden
Reactie op febe1994
Ja heb deze nacht het nestje weggelaten. Heeft wat langer geduurd om hem in ...
Hier dezelfde situatie. In de co-sleeper wilde ze niet slapen zo, dus op aanraden van de vroedvrouw hebben we haar nestje toen erin gelegd en daarin sliep ze wel gewoon. Ze is nu 6w+4 en is wel echt te groot aan het worden voor het nestje (volgens Doomoo nochtans geschikt tot 3 à 6 maanden 🫠🤔) en wil het dus ook gaan weghalen. We hadden dit al 2x eerder geprobeerd maar toen sliep ze heel onrustig en maar kort...
MOD
3 maanden geleden
Reactie op febe1994
Bij ons kwam hij er al met zijn benen over omdat hij de hele nacht wriemeld ...
Ja, hier vliegen ook wel eens ledematen over de rand 😅
Nog niet geprobeerd om in te bakeren eigenlijk. Ze ligt wel altijd met haar arm(en) omhoog naast haar hoofd, dus ik denk dat ze dat niet zo heel leuk zal vinden...