15 Reacties

één maand geleden

Hoeveel weken is hij? Kan slaapregressie zijn waardoor het nu ´nog´ moeilijker gaat.. nadien zouden ze veel beter slapen. Je mannetje heeft veel affectie nodig denk ik 🥰 maar het is idd heel vermoeiend.

één maand geleden

Hier ook een tijdje slechter gegaan en nu weer wat beter. Je hebt er op dit moment niet veel aan, maar het gaat wel weer over. 🫣

één maand geleden

Hoi, onze dochter slaapt overdag ook enkel in de draagzak. 'S nachts slaapt ze wel in haar eigen bedje, al wordt ze de laatste dagen ook vaker wakker. Bij ons helpt het om haar een tutje te geven als ze wakker wordt bij het verleggen(soms valt ze dan zo terug in slaap, soms neem ik haar even 5min uit de co-sleeper). Hoe slaapt je kleintje bij jullie in bed? Misschien heeft hij echt nog nood aan geborgenheid? Bij ons ligt ze op een zijligkussen en ingebakerd. Lange tijd lag ze zelfs in een doomoo nestje in haar co sleeper. Heb al proberen uit te bakeren maar dan wordt ze ook elke keer wakker bij het verleggen. Succes, mij helpt het mezelf eraan te herinneren dat ze maar eventjes zo klein zijn & ons gewoon echt nodig hebben nu :)

één maand geleden

Onze zoon slaapt al van dag 1 bij ons in bed. Het is wel het tweede kindje, bij de eerst ook zo gedaan, dus die angst voor op de baby te rollen heb ik niet meer. Het went wel. Tip die ik je kan geven is leg je baby zo hoog mogelijk of ga zelf op hoogte van je baby liggen. Dus met je hoofd op dezelfde hoogte als het lichaam van je baby. Zonder kussen wel natuurlijk mbt stikkingsgevaar.

één maand geleden

Reactie op Sikka

Onze zoon slaapt al van dag 1 bij ons in bed. Het is wel het tweede kindje, ...
Onze dochter van 11 slaapt soms nog steeds bij ons 🥰

één maand geleden

Reactie op ShannaE

Onze dochter van 11 slaapt soms nog steeds bij ons 🥰
Heeeeerlijk! Hier helaas niet meer sinds de baby er is maar de papa gaat regelmatig bij haar liggen. Vroeger was ik dat die dat deed maar ja baby dutiess en durf het ook niet met baby én 3 jarige samen. 🥲

één maand geleden

Nee snap ik. Stiekem is dat toch genieten he, dat ze zo kort bij je liggen. Zeker als ze goed gezind zijn bij het wakker worden. Soms direct sirene hier 😆

één maand geleden

Reactie op ShannaE

Nee snap ik. Stiekem is dat toch genieten he, dat ze zo kort bij je liggen ...
Jaa echt ik vind dat je niet beter kan wakker worden! Ik ben regelmatig al beneden voor de dochter wakker is en dan als zij wakker wordt zie ik haar op de babyfoon knuffelen met haar papa. 🥹 Die baby is een ander verhaal dat is idd of een sirene die af gaat of wel de grootste smile die je maar kan hebben. 🥰

één maand geleden

Reactie op Sikka

Jaa echt ik vind dat je niet beter kan wakker worden! Ik ben regelmatig al ...
Oooooh zo lief!!

één maand geleden

Reactie op ShannaE

Hoeveel weken is hij? Kan slaapregressie zijn waardoor het nu ´nog´ moeilij ...
Hij is 16 weken intussen. Ik vind het ook gezellig om hem bij ons te hebben, maar heb vooral schrik naar veiligheid toe. Ik ben nogal angstig op dat vlak en voel me dan schuldig dat ik me niet altijd wakker kan houden tot ik hem ‘succesvol’ heb weggelegd 😓

één maand geleden

Heel herkenbaar! Onze dochter is 16 weken en hier verlopen de nachten hetzelfde. Ze valt in slaap aan de borst en ik val meestal ook in slaap tot ik wakker schrik om te checken of ze wel ok is. Dan probeer ik haar in de cosleeper te leggen, maar ze begint onmiddellijk met haar armen en beentjes te zwieren en te zeuren. Ik ga dan snel naar het toilet of drink wat en neem haar terug bij mij. We slapen ook al 4 maanden met een bureau lamp aan want als ik ze niet goed kan zien, ben ik bang. Heel soms blijft ze rustig in de cosleeper. Dan doe ik het licht uit en kruip in bed. Meestal duurt dit maar één half uurtje, maar wie weet worden deze periodes uiteindelijk wel langer en langer? Elke morgen denk ik, oef, ze leeft nog. Maar als ze niet mee in bed ligt, heb ik helemaal geen slaap. Geen tips dus helaas, maar wel herkenning.

één maand geleden

Hey allemaal! Even delen wat ik in het boek Zachte Nachten heb gelezen over veilig samen slapen wat jullie misschien kan helpen: Er bestaat zoiets als de 'maternale houding' (Google even een afbeelding), wanneer je op je zij ligt om borstvoeding te geven. Dit zou de veilige houding zijn om samen te slapen omdat je dan niet op je baby kan rollen en je met je arm het hoofdje beschermt en met je geplooide knieën zorgt dat baby niet naar onder schuift. Wel niet zo comfortabel om een hele nacht zo te liggen maar ok.. Verder raden ze aan om je matras op de grond te leggen zodat baby niet uit bed kan vallen, geen donsdeken te gebruiken tegen oververhitting/verstikking en gewoon zo'n leeg mogelijk bed te hebben eigenlijk

één maand geleden

Mama's!!! Check op Instagram @cosleepy. Ze heeft net haar gids om veilig samen te slapen gratis gemaakt 💃

één maand geleden

Reactie op Laetitia_V

Hey allemaal! Even delen wat ik in het boek Zachte Nachten heb gelezen over ...
Bedankt voor de info! Ik paste al een aantal zaken toe! Ik denk dat de angst vooral in mijn hoofd zit!

één maand geleden

Reactie op ShannaE

Hoeveel weken is hij? Kan slaapregressie zijn waardoor het nu ´nog´ moeilij ...
Ik denk dat de slaapregressie hier inderdaad mee te maken heeft. Gisterennacht elke 30 min wakker en een ramp om terug in slaap te krijgen 🫣 Hij flappert ook wel veel met zijn handen dan en is erg onrustig, draait dan ook met zijn hoofd alsof hij eten zoekt, maar als ik het dan aanbied, wil hij vaak niet eten terwijl hij voordien altijd veel honger had als hij ‘S nachts wakker werd. Is dat bij jullie ook zo? Hoe pakken jullie dat aan?