22 Reacties
4 maanden geleden
Ik ben toen gestart met een draagzak en vanaf dat hij diep in slaap was kon ik hem eindelijk wegleggen nu is hij 6 weken en nu gaat het al weer beter 😍
4 maanden geleden
Hier ook zo geweest... het helpt om hem ong 20tal minuutjes in de houding te houden waarin hij slaapt en dan diezelfde houding geven in het park.. wel niet altijd even veilig dus regelmatig controleren. Hij lah daarnet in foetushouding tegen mijn borst en ligt er nu zo bij in het park. Het probleem verlegt zich ook 's nachts dus daarin ben ik nog zoekende... 2e deel van de nacht slaapt hij dus voorlopig nog bij mij op de borst waardoor ik nu slaap tekort ervaar 🥹 iemand tips? 😅
4 maanden geleden
Heeyy, hier slaapt mijn ventje snachts nog steeds bij me op de borst. Voor mij geen probleem want dit werkt het beste voor ons nu: ik slaap goed, de papa slaapt goed en de baby ook. Plus ik moet niet veel handelingen uitvoeren om borstvoeding te geven 's nachts. Overdag wilt hij ook niet weggelegd worden waardoor ik dus super blij ben met mijn draagdoek: baby happy en mama kan iets doen 😊
Over slapen zou ik dit boek aanraden: zachte nachten - Anouk Van Nuffel en Hanne Wils.
Hier staan ook heel handige tips in en voor mij was het heel erg: "oooh whooow mijn moedergevoel heeft het goed".
Succes nog! ❤️
4 maanden geleden
Reactie op Sikka
Slapen jullie baby’s in hun park???? 😂
Draagdoek is hier ook lifesaver, z ...
Mijn baby slaapt overdag ook in het park. We leggen er wel het babynestje in omdat park te groot nog is. Hier slaapt hij echt goed in. Het wordt wel afgeraden om in babybed te gebruiken maar op het park hebben we zicht en zijn we constant in de buurt
4 maanden geleden
Reactie op prien
Mijn baby slaapt overdag ook in het park. We leggen er wel het babynestje i ...
Ben jaloers hoor! Hier begint hij te wenen van zodra je hem er in legt. Gisteren is hij voor het eerst in het park in slaap gevallen. Wel op zijn buik wat ook niet wordt aangeraden maar ja whatever works he.
4 maanden geleden
Proberen op de zij te leggen met achter de rug een rolletje voor steun zodat ze niet op de rug omrollen. Een tuutje en beer erbij zodat ze weet als ze moet slapen dat ze haar tuut en beer krijgt als ritueel. En dan een dekentje erover, wij doen de bovenste arm eronder zodat die niet overal beweegt en ze er onrustig van kan worden. Dat helpt wel bij ons. En erbij blijven tot ze vertrokken zijn, zo leren ze zelf inslapen. Soms nog wat ruis muziek op de achtergrond.
4 maanden geleden
Babynestje is hier een topper ! Daarbij een opgerolde tetradoek die je achter haar hoofje legt en tussen de beentjes zodat ze mooi op hun zei liggen en er nog een dekentje over. Zeker het proberen waard !
4 maanden geleden
Reactie op Sikka
Ben jaloers hoor! Hier begint hij te wenen van zodra je hem er in legt. Gis ...
Ik moet zeggen ik heb dit vandaag ook uitgeprobeerd. Hij wou niet plat op zijn rug liggen, fussen, Wenen beentjes optrekken. Heb hem nu eens op zijn buik gelegd en hij is stil gevallen, hij ligt te slapen nu. Wel met wakend oog en heb een Ademhalings monitor onder zijn matrasje steken. Ik ga regelmatig kijken. Heb vandaag contact gehad met Vroedvrouw ging morgen komen kijken. als ik een goede tip meekrijg laat ik het hier ook weten.
4 maanden geleden
Mijn ventje slaapt niet op de rug. Enkel op de zij, dus heb een zijligkussen gekocht en het werkt om zowel snachts als overdag zijn slaapjes te doen.. het word nu afgeraden maar bij mijn dochter (12j) was het toen aangeraden.. beetje aanvoelen wat er graag hebben. Overdag slaapt baby in park. Snachts in kabouter bedje bij ons.
MOD
4 maanden geleden
Heb je nog iets gevonden dat werkt? Ik merk dat onze dochter (ook 4 weken) sinds een dag of 2 hetzelfde probleem heeft. Ze is overduidelijk moe, maar wil/kan niet slapen. Ze valt dan wel kort in slaap als ze op mij ligt, maar zodra ik haar wil wegleggen begint ze te wenen.
4 maanden geleden
Wij hadden dit met ons eerste zoontje. Dit bleek door reflux te zijn. Zijn zure maaginhoud stroomde terug in zijn ontstoken slokdarm waardoor hij weende van de pijn. We konden hem toen ook niet of niet lang op het verzorgkusden leggen. Veel succes in ieder geval!
4 maanden geleden
Reactie op Thatiana
Toevallig goede tips meegekregen van
Je vroedvrouw?
Er werdt aangehaald dat hij misschien toch meer bijkomt in gewicht dan nodig is. En omdat hij ook de borst gebruikt als tut. Werd er nu toch een tut aangeraden om hem te troosten (een soothie speen) kind en gezin denk dat omdat hij steeds binnen de twee uur vraagt zijn maagje geen rust krijgt en dit de reflux in stand houd. Verder leken de symptomen Idd op verborgen reflux ma hij is te jong om dit al vast te stellen. Heb op aanraden nu ook infacol druppels voor voor de maaltijd dit zou helpen met de boertjes en scheetjes. Omdat hij veel vraagt werdt er om de voeding aangeraden om dit te gebruiken. En gebruik een gel voor op de tut da een beschermend laagje legt op deslokdarm 3/dag. Als het niet betert werd er aangeraden om sneller bezoek bij de pediater te regelen heb eind deze maand afspraak.