10 Reacties

vor 3 Monaten

Ons zoontje huilde ook heel veel en sliep overdag amper. 2 a 3 weken geleden is hij overgestapt op een koemelkeiwit- en lactosevrije melk EN kregen we de tip van kind & gezin om rekening te houden met zijn wakkertijden en prikkelarme te laten slapen. Wij proberen er nu over te waken dat hij maximum 1 uur wakker is en nadien gaat hij verplicht boven slapen (donker en enig geluid is de witte ruismachine). Nu is het huilen spectaculair verbeterd. Geen idee wat er nu precies voor beterschap heeft gezorgd. Maar nu merk ik wel dat ik regelmatig een vrolijk, uitgeslapen kind heb ipv een kind dat continu vecht tegen zijn slaap en in overdrive gaat...

vor 3 Monaten

Reactie op Tinee

Ons zoontje huilde ook heel veel en sliep overdag amper. 2 a 3 weken gele ...
Hier inderdaad ook zo dat als ik de wakkertijden aanhou en prikkelarm maak en dan in draagzak doe dat hij goed slaapt en veel minder huilt. Vanaf ik er 1x van afwijk bv door een afspraak, is het de rest van de dag weer moeilijker en huilt hij elke volgende keer meer. Ik heb ook zijn eigen bedje overdag al geprobeerd, maar enkel wandelen in draagzak lukt. Bedje lukt dan wel weer heel goed vanaf +/- 22u. Ook wegleggen als hij in slaap valt in draagzak of aan de borst lukt overdag niet en ‘S avonds en ‘S nachts wel. Hoe heb jij overdag bedje geïntroduceerd? Gebruiken jullie een bepaald ritueel/ routine? Heb je vaak moeten proberen voor dit lukte?

vor 3 Monaten

Hier ook herkenbaar van haar 1e sprong ook de draagzak gevonden en het enigste wat helpt overdag snachts gaat het iets of wat vlot. Nu is ze bijna 9 weken en denk in haar 2e sprong al heel de namiddag hangerig en slaapt alleen lang in de doek. Ze ligt nu er in met haar inbakerslaapzak en hoop met het overleggen in de cosleeper dat ze blijft slapen. Zeker de wakkertijden in het oog houden die helpen echt maar ook niet altijd en is ze helemaal overprikkeld en gaat het over in huilbuien Witte ruis helpt hier ook Het buiten komen heb /had ik ook moeite mee k voelde me echt aanzien als een slechte moeder. Daarom ga in het park wandelen daar voelde ik me geruster dan in een shoppingcenter waar iedereen je aanstaart . Ik heb me de eerste maand geïsoleerd omdat ze alleen maar huilde en niet buiten durfde komen. Nu sinds een week naar het park en dat geeft je echt meer ademruimte. Zitten meestal ook moeders met kinderen die de 'miserie' echt wel snappen 🥰 Routine is hier ook heel belangrijk, zo dat ik en mijn partner in huilbuien alleen wij ze troosten want natuurlijk staat de oma al klaar om te troosten en te pakken.. Nee zei ik en de oma zei jawel bij de oma mag dat... Hallo seg wij kenne onze baby en elke vreemde aanraking is een prikkel te veel. Of inderdaad dan stopt ze met huilen bij haar denkt ze dat het gelukt is maar voor hoelang? Ze zien ook maar fractie dan wat er in de hele dag gebeurt. Daarom sta een beetje op je strepen want routine is inderdaad heel belangrijk.

vor 3 Monaten

Reactie op CVO97

Hier inderdaad ook zo dat als ik de wakkertijden aanhou en prikkelarm maak ...
We hebben dit niet specifiek geïntroduceerd, want het hielp ook al van de eerste keren dat we dit deden. Eerst deden we 1 moment per dag, nu leg ik hem soms meermaals per dag boven in bed. Het gaat iets makkelijker als ik signalen van vermoeidheid zie. Ik pak hel op, ga naar boven, vertel dat we een dutje gaan doen ... Op zijn kamer zet ik de witte ruis aan en baker in hem in zoals 's Nachts. We doen de rolluiken naar beneden en zolang ik in de kamer heb, laten we een klein nachtlampje branden. Ik geef zijn tutje en leg zijn knuffel bij hem en meestal is dat al voldoende. Wij hebben het geluk dat hij al goed zelfstandig in slaap kan vallen.

vor 3 Monaten

Exact hetzelfde hier. 🥲

vor 3 Monaten

Reactie op Tinee

We hebben dit niet specifiek geïntroduceerd, want het hielp ook al van de e ...
Oeps, mijn excuses voor alle typfouten. Het was duidelijk nog vroeg deze ochtend 😂

vor 3 Monaten

Is bij jullie de maxi-Cosi en draagmand van de kinderwagen ook een probleem? Hier zet hij het eens hij moe wordt telkens op krijsen. In de maxi-Cosi in de auto kan dat nog wel eens overgaan naar slapen, maar wandelen lukt enkel in de draagzak soms.

vor 3 Monaten

Reactie op CVO97

Is bij jullie de maxi-Cosi en draagmand van de kinderwagen ook een probleem ...
Jep, wakker geen probleem maar als hij moe wordt wil die alleen dicht bij mij zijn.

vor 3 Monaten

Reactie op Sikka

Jep, wakker geen probleem maar als hij moe wordt wil die alleen dicht bij m ...
Oh fijn om te horen dat het niet alleen hier zo is! Vind het wel zwaar, kan eigenlijk niet buitenkomen want dan gaat het snel mis. Draagzak enkel een succes als hij nog niet te moe is, anders is ook dat een gevecht. Hopelijk snel beter, ook voor jou!