23 Reacties
9 maanden geleden
Ik voel mijn baby ook nog niet en ik ben momenteel 20 weken zwanger, mijn placenta ligt ook van voor en ik ben wat mollig dus gaat wel wat langer duren. Had gelezen dat je het pas na 28 weken echt zou voelen dus ik denk dat wij echt geduld moeten hebben. Het is soms wel frustrerend omdat iedereen het al precies kan voelen
9 maanden geleden
20+2 hier, ook nog niets te voelen. Geen idee waar de placenta ligt bij mij, ging het eens vragen op de uitgebreide echo volgende week. Ik merk ook dat voor de vrouwen van wie 't niet het eerste kindje is vlotter lukt om te voelen, omdat ze al beter weten waar ze op kunnen letten. Hier is 't eerste en ik heb geen idee wat ik kan doen om hem te voelen. 😅 Als ik voel, dan voel ik vooral mijn eigen hartslag bonken in mijn buik, geen voetjes of armpjes.
ik heb wel al eens iets voelen "bubbelen" op een avond, naar 't schijnt is dat het "intern voelen" van je baby... maar da's niet elke dag.
Maar dus no worries, ieder en alles op zijn tijd. We komen er wel. ♥️
9 maanden geleden
Ik heb gisteren (21 weken) voor de eerste keer duidelijk de eerste schopjes gevoeld! Ik heb ook een voorliggende placenta. Daarvoor was ik nooit zeker of ik nu iets voelde.
Maar begin deze week de 20 weken echo gehad en daar was te zien dat de baby met zijn rug naar de placenta lag en ik voelde dus niet echt iets terwijl we wel beweging zagen. Waarschijnlijk gisteren dus gedraaid. Nu voelde ik het duidelijk én zelfs mijn man langs de buitenkant.
9 maanden geleden
Vandaag 22+6 en mijn vriend kan de mini ook eindelijk voelen. Ik heb ook een voorliggende placenta en voelde de mini heel sporadisch sinds 20w. Laatste dagen voel ik het wel dagelijks (de boyfriend niet). Zie het positief, zolang je niet een hele nacht door wakker wordt gestampt, kun je nog fijn slapen!🤫
9 maanden geleden
Ik ben nu 22+4 en voel de baby ook nog niet zo lang. Ik dacht hem gevoeld te hebben op 16w, daarna heb ik hem bijna 4 weken niet gevoeld en nu weer wel. Sinds afgelopen maandag is hij, heel soms, ook voelbaar voor anderen "langs de buitenkant". Mijn placenta ligt ook vooraan en ik voel hem alleen als zijn voetjes net op het "open" stuk komen. Ik voel hem nu zelf wel dagelijks, soms fel en soms heel zachtjes.
9 maanden geleden
19 weken en voel ook nog niet. Mijn zus voelde pas iets rond 25 weken. Ik kijk er ook naar uit om hem te kunnen voelen
9 maanden geleden
Hier ook wel wat frustratie/ongerustheid omdat ik nog niets voel. Vandaag 20+6. Vorige week bij de vroedvrouw geweest, waar we een sterke hartslag en véél beweging konden horen. Maar ik voelde niets. De vroedvrouw gokt dus ook op een voorliggende placenta. Ik kijk ontzettend hard uit naar de grote echo over 9 dagen. De bevestiging dat het goed gaat... Die heb ik toch wel nodig!
9 maanden geleden
In de loop van week 20 was het hier ook zover. Nu (21+1) gaat er geen dag voorbij dat ik 'm voel, als ik goed oplet ook extern, en vandaag heeft voor 't eerst mijn echtgenoot hem gevoeld. Zachtjes, maar 't klopte wel (hij toonde waar hij hem voelde, en dat was inderdaad de plaats waar ik hem intern ook gevoeld had).
Die bubbeltjes vind ik best grappig. soms eens een harder bubbeltje, maar voorlopig vind ik het handige geruststellingen.
8 maanden geleden
Aan degenen met een placenta die ook vooraan ligt: voelen jullie de baby 'fel'? Op de 22w echo lag hij in stuit waardoor ik hem duidelijk voelde aangezien zijn voetjes onderaan lagen (op het 'open' stuk waar de placenta niet voor komt). Sinds ik ziek geweest ben, heb ik het vermoeden dat hij gedraaid is. Ik voel de baby nog wel, maar niet meer zo intens als ervoor. Ik weet dus ook niet goed of ik voetjes voel, of een hoofdje of handjes... Ik ben nu 26 weken ver. .
8 maanden geleden
Reactie op Tinee
Aan degenen met een placenta die ook vooraan ligt: voelen jullie de baby 'f ...
Mijn placenta ligt ook vooraan. Ik voel haar gedurende de hele dag regelmatig en mijn buik beweegt ook zichtbaar. Maar wat ik exact voel… geen idee. Ik kan ook niet op mijn buik drukken en weten of het haar hoofdje ed is terwijl vriendinnen dat wel kunnen/konden. Ik voel zelfs niets van baby als ik duw. Ik vrees dat de placenta dat verhindert.
8 maanden geleden
Reactie op Amaryllisbloem88
Mijn placenta ligt ook vooraan. Ik voel haar gedurende de hele dag regelmat ...
Ik ben trouwens 27w1