12 Reacties
3 maanden geleden
Ons zoontje(9weken3d) heeft een dutje tussen 19u-20u. En krijgt zijn laatste voeding tussen 22u-23u. Ons ritueel is badje, flesjes in een verdonkerde kamer met een flauw sfeerlichtje, verhaaltje lezen en bedje in + mooie knuffel met White noise (soms is zelfs de knuffel niet nodig)
3 maanden geleden
9w hier
Gaat tussen 22/23 uur in bed. Vanaf volgende week gaan we proberen vervroegen met een uur.
Wij geven ook steeds flesje BV melk (dit omdat ik dan weet hoeveel ze binnen heeft) in een donkere kamer. Het geruis staat aan en direct na haar fles krijgt ze haar tutje. Meestal duurt het 5 minuten en ze ligt in slaap. Ze wordt wel nog 2 keren ‘s nachts wakker. Zo erg vind ik het niet, ze valt meestal snel weer in slaap. 🙏
3 maanden geleden
Ik zou gewoon haar ritme volgen. Ons dochtertje (9 weken) slaapt van 20 tot 8u ongeveer dus ze gaat rond 20u naar bed. Maar sommige avonden heeft ze pas haar laatste flesje om 21 (we geven op vraag dus er is geen ritme) dus gaat ze later naar bed.
Ik vind het zelf nog veel te vroeg om ritme te creëren.
3 maanden geleden
Sprong 2: heeft hier een weekje geduurd. Je kan er weinig aan veranderen. Je ziet wel heel veel vooruitgang nadien qua concentratie en spelen. 😊
3 maanden geleden
Reactie op Amaryllisbloem88
Ik zou gewoon haar ritme volgen. Ons dochtertje (9 weken) slaapt van 20 tot ...
Wauw wat slaapt ze mooi klokje rond… hoe doe je dit? Doe je iets speciaal?
Mijn dochter gaat met ons mee slapen tussen 22-23 en krijgt in bed haar laatste bv in den donker en slaapt dan tot 4-5u. Wordt half wakker om te eten en slaapt dan nog een blok van 2-3u. Er zijn ook dagen dat ze al van 20-21 aan de nacht begint. Daarom dak dacht mss moet ik ze dan ook effectief al in haar bed leggen rond 20-21uur in plek van in park of zetel bij ons. En dan een droomvoeding geven rond 23u.
3 maanden geleden
Reactie op Thatiana
Wauw wat slaapt ze mooi klokje rond… hoe doe je dit? Doe je iets speciaal? ...
Als ze soms ook al om 20u slaapt, zou ik misschien toch inderdaad proberen haar eens in haar bedje te leggen dan? Je kan afwachten of ze een droomvoeding vraagt.
Bij ons sliep ze van in het begin eigenlijk door (5 a 6 uurtjes) en dat heeft zich opgebouwd. Niets speciaals voor gedaan, t is gewoon duidelijk de dochter van haar moeder. 😂😂
3 maanden geleden
Wij kijken nog steeds naar het ritme dat ons zoontje aangeeft. Liefst ligt hij tussen 18 en 20 uur in bed, dat is het meest ideaal qua aanmaak melatonine, na 20h beginnen ze meer stress hormonen aan te maken en gaat inslapen en beter doorslapen alleen maar moeilijker. Ik zou dit proberen te hanteren, zeker bij een baby'tje van 8 weken. Maar op tijd starten met een bed routine is nooit verkeerd. Wij doen altijd flesje geven, nieuw pampertje, in slaapzak, nog even knuffelen of wiegen en dan in bedje. Voorlezen heb ik geprobeerd maar daar werd hij precies onrustig of weer terug alert van dus daarmee zijn we (even) gestopt.
3 maanden geleden
Reactie op LiesbethV90
Wij kijken nog steeds naar het ritme dat ons zoontje aangeeft. Liefst ligt ...
Gelukkig hebben wij nooit problemen gehad met in slaap geraken of grotere blokken slapen, dit deed ze eigenlijk al vanaf de geboorte. Het is alleen dat ik merk dat ze soms haar nacht al begint tussen 20 en 21. Daarom dat ik dus dacht om er een vroeger bed routine van te maken