29 Reacties
2 maanden geleden
Hier ook vaak. Reflux (verborgen) is wel op 5w vastgesteld bij hem. Voor we het wisten bleven we dus eten geven, omdat we dachten "honger" en daarom is onze zoon een dik patatje, hehe, maar we hebben dan geleerd dat hij wat last heeft en een sterke zuigreflex heeft. Tutje helpt om de zuigreflex op te vangen én biedt hem troost bij de last. Vaak doet een boer ook deugd, dus daar maken we zeker tijd voor, met verschillende technieken.
Als hij binnen het kwartier echt geen rust vindt, hebben we eens gehad, dan bieden we wel nog eens 30 aan, maar nog nauwelijks nodig gehad. Ik denk vooral: als hij niet echt genoeg heeft met 150 zal hij eerder eten vragen dan de standaard "3 uur", ipv nu echt lastig doen. Da's zoals wij een een boterham te weinig eten 's moegens. Dat is vooral lastig omdat je de lunch niet haalt, niet op het moment zelf. Zo troost ik mezelf in het niet nog extra voorzien.
Wij zijn ooit naast borstvoeding Nutrilon omneo beginnen geven zodat hij geen krampjes meer zou hebben, en die is ook iets dikker dan gewone Nutrilon dus die werkte toevallig ook best goed bij zijn nier-al-te-ernstige verborgen reflux. Hij krijgt ook 150+5, ik ben er zeker van dat als ik meer geef hij het allemaal zou opdrinken (drinken doet kortstondig deugd voor een refluxer, maar op iets langere termijn zorgt het voor meer last als teveel. Maar een baby denkt enkel aan kortetermijn). Maar hij heeft in principe genoeg, heeft ook nog eens wat reserves en zo gaat het nu goed bij ons. Ja hij weent vaak na de fles, maar is ook troostbaar met tut of na boer. Ik neem het erbij.
Maar zoals bij alles: elk kind is anders, elke ouder is anders. Dus zoek gerust je eigen weg, praat met een kinderarts als je twijfelt of een opinie wil, en wat je ook kiest, extra melk bij of niet, andere melk of niet... Er bestaat geen goed of fout, probeer het lang genoeg uit en evalueer dan. Stel bij of doe verder, afhankelijk van wat je merkt. En wat je aan kan als ouder.
2 maanden geleden
Reactie op hou42
Ze krijgt om 7uur papfles 12 uur groentenpap om 16uur Fruitpap om 19 uur ee ...
Melk blijft de hoofdvoeding tot 1 jaar.
Een baby van 4-6 maanden zou nog zo’n 600 a 900ml (verspreid over 5-7 flessen) per dag binnen moeten krijgen, naast vaste voeding.
Met maar 3 melkvoedingen per dag zitten jullie op 500ml voor een baby van 3 maanden.
Er zit 5u!!!! tussen de eerste fles en de groentenpap. Zelfs ik als volwassenen heb het lastig om 5u lang niet te eten. Laat staan een baby van begot 3 maanden.
Met al deze info zou ik zeggen ja jouw baby heeft nog honger!
2 maanden geleden
Reactie op Sikka
Melk blijft de hoofdvoeding tot 1 jaar.
Een baby van 4-6 maanden zou nog zo ...
Ik had idd niet goed gelezen....mijn dochtertje van 14wkn eet ook groentenpap ma krijgt na de patatjes wel nog 150cc melk erna.ze drinkt nog dagelijks 6 flessen melk.ja idd 3 flessen melk is idd veel te weinig voor u baby.
2 maanden geleden
Ik volg helemaal Sikka. Ik denk persoonlijk dat je te weinig melk geeft, dat er veel te veel tijd tussenzit en je kindje continue honger heeft. Bij papjes moet je eigenlijk ook melk geven.
De totale hoeveelheid melk die je geeft nu moet dezelfde zijn als voor je begon met de groente- en fruitpapjes. De papjes komen er gewoon extra bij.
Maar sowieso is 5 uur tussen overdag echt verschrikkelijk lang voor zo een kleintje.
2 maanden geleden
Dat is al een goed begin, ik zou toch ook echt aanraden om extra flessen te geven want 3 is nog steeds weinig.
Tussen die fles van 7u en de groentenpap van 12u kan zeker nog een voeding gegeven worden.
Evt rond 9u vlak voor ze een dutje doet? Dat hoeft geen 180+6 te zijn, kan ook een kleinere fles zijn. Beetje uittesten.
2 maanden geleden
Had inderdaad niet gezien dat er maar 3 flesjes gegeven werden (ik lees niet alle reacties even aandachtig) dus niet teveel kijken naar mijn vorige reactie. Meer voedingen geven klinkt inderdaad de oplossing.(Mijn patatje van bijna 7kg en bijna 3m krijgt per dag in totaal tussen 950 en 1000 ml, dus andere situatie...)