16 Reacties
2 maanden geleden
Ons zoontje had ook veel last van krampjes/pijn en was ook heel onrustig. Vermoeden van verborgen reflux. Sinds 3 dagen krijgt hij nieuwe voeding: Novalac AR digest+, op aanraden van de kinderarts. Voorlopig is hij veel rustiger en slaapt hij beter. Dikkere voeding waardoor het minder naar boven komt.
2 maanden geleden
Hier ook dochtertje van net 3 maand! Ook omeprazole, iets dikkere voeding maar nu weent ze constant als ze kaka moet doen dus we proberen nu minder dik terug.. Ook veel ongemakjes, veel de hik, slikken, smakken enz 😟 zielig he! Ze zeggen dat het eruit moet groeien maar voor nu heel zielig 😢
2 maanden geleden
Het is misschien al vaker gezegd maar al eens bij de osteopaat geweest? Sommige ongemakken kunnen zij snel verhelpen ook IBM (verborgen) reflux. Veel moed gewenst en ik hoop dat het snel beter gaat met jullie kleintje.
2 maanden geleden
Hier een gelijkaardig verhaal met ons zoontje. Ik heb het er soms ook heel moeilijk mee. Als het geen krampjes zijn, is het reflux en als het dat niet is, dan is het een sprongetje. Het lijkt altijd iets waardoor hij inderdaad meer slechte dagen heeft dan goede. Ik heb er zo mee te doen. Ik weet dat ze hieruit groeien maar voor nu vind ik het als nieuwe mama toch enorm afzien.
2 maanden geleden
Reactie op delphine1234
Hier ook dochtertje van net 3 maand! Ook omeprazole, iets dikkere voeding m ...
Ja, het is vaak zo een vicieuze cirkel precies, doe je het ene dan heeft het op andere vlakken weer nadelen. En zo blijven we bezig he 😅😂 ik duim heel hard mee dat de ongemakken snel passeren! 🤞🏼
2 maanden geleden
Ik leef volledig met je mee .. hier een gelijkaardig verhaal met ons meisje van 10 weken. Eerst dachten ze verborgen reflux, weken gekrijs en weinig goede dagen verder gingen we naar gaviscon, daar werd ze van geconstipeerd, overgestapt op omeprazol maar nog altijd enorm veel krampen en ongemak, nu hebben ze koemelkeiwit allergie vastgesteld (getest met andere melk Novalac allernova ar+) van die melk kan ze weer niet goed stoelgang maken, veel buikpijn en nog een huilend kindje.. ze moet uren duwen om er een klein bolletje stoelgang uit te krijgen.. we blijven precies bezig en ik ben er enorm moe van. Je wil gewoon van je baby'tje kunnen genieten want de tijd gaat al zo snel, en dan is het heel jammer dat de eerste weken zo een strijd zijn.. vandaag gaan we nogmaals op controle bij de kinderarts om weer verder te kijken. Ik zou zeggen probeer elke dag als een nieuw begin te zien, ik denk elke keer "morgen een betere dag" en wij schakelen hier ook veel hulp in van de grootouders om even op adem te komen.
2 maanden geleden
Reactie op vickydm94
Ik leef volledig met je mee .. hier een gelijkaardig verhaal met ons meisje ...
Oh ocharme! Hier ook altijd superveel moeite om stoelgang te maken. Soms is hij hele dagen aan het persen. Dan loopt hij rood aan en schreeuwt hij van de pijn. Ik vind het verschrikkelijk om te zien. Wij geven lactulose en dat helpt wel een beetje, maar de dokter en vroedvrouw zegt altijd dat we moeten afbouwen, maar als we dat doen, ziet hij nog harder af. 🫤
2 maanden geleden
Reactie op EDEP
Oh ocharme! Hier ook altijd superveel moeite om stoelgang te maken. Soms is ...
Ja dokters hebben vaak makkelijk zeggen, zij zitten niet met een schreeuwend ongelukkig kindje thuis.. probeer te doen wat jij denkt dat het beste is. Ik ga straks ook gewoon vertellen dat ze op een andere melk moet in de plaats van het af te wachten. Ze kan niet slapen van de buikpijn waardoor ze weer oververmoeid wordt en zo blijven we bezig. Lactulose ken ik niet maar wij zijn begonnen met protectie druppeltjes in de hoop dat dat wat helpt.. is bij jullie een andere voeding misschien een oplossing ?
2 maanden geleden
Reactie op vickydm94
Ja dokters hebben vaak makkelijk zeggen, zij zitten niet met een schreeuwen ...
Wij gebruiken nu Nan Expert Pro maar twijfelen om over te schakelen op Nutrilon Omneo. De kinderarts zei dat dat een oplossing zou kunnen zijn maar ze is niet zeker. Daardoor twijfel ik zelf ook want het veranderen van voeding maakt het eerst altijd even erger en ik heb daar op dit moment eerlijk gezegd even de energie niet voor. 🫤
2 maanden geleden
Reactie op EDEP
Wij gebruiken nu Nan Expert Pro maar twijfelen om over te schakelen op Nutr ...
Ik kom van volledige borstvoeding dus ik heb nog niet veel ervaring van voeding wisselen. Van borst naar deze voeding is geen pretje geweest dus kan me er wel iets bij voorstellen.. en dat je daar de energie niet voor hebt begrijp ik zeker. Ik hou mijn hart ook vast voor te wisselen, liefst wil ik terug de borst aangezien ze dat nog het beste verteert maar het zal er van af hangen of ze nog gaat reageren. Ik volg nu een streng dieet voor haar allergie en wil nog 1 keer proberen .. maar als dat niet lukt moeten we toch echt een goede kunstvoeding vinden ... Ik wens jou ik elk geval toe dat jullie snel de rust terug kunnen vinden en echt kunnen genieten van elkaar. Het zijn zware weken op deze manier.
2 maanden geleden
Reactie op vickydm94
Ik leef volledig met je mee .. hier een gelijkaardig verhaal met ons meisje ...
Oh, wat erg! Zo zielig he! 🥺 hopelijk ben je goed verder geholpen bij de kinderarts? Wij hebben inderdaad ook momenten dat we even op adem komen door hem naar grootouders te brengen, enkel overdag. Hem daar laten slapen zie ik precies nog niet zitten, zeker ni in deze situatie, als hij soms urenlang wakker is door ongemak..😅
2 maanden geleden
Reactie op vickydm94
Ik kom van volledige borstvoeding dus ik heb nog niet veel ervaring van voe ...
Hopelijk lukt het bij jullie dankzij het dieet! Het vraagt emotioneel en fysiek veel van je als mama.
Ik hoorde dat nutamigen bij veel kindjes wel aanslaat dus ik ga morgen naar de kinderarts bellen om te vragen of we dat mogen proberen. Warre heeft gisteren tijdens en na elke voeding opnieuw gehuild en 's avonds enorm veel last gehad van reflux waardoor hij 1,5 uur ontroostbaar was. 🫤
2 maanden geleden
Hier similair verhaal bij 6-8 weken oud. Nu is ze bijna 12 weken en we zitten weer op Nan Evolia.
6 weken, sprong 1, dan 9 weken en sprong 2, die 4u sessies: we kennen het ook allemaal. Op 6 weken zijn we overgestapt op de flinterdunne Nutramigen + koemelkdieet voor mij want we doen combofeeding. Het ging van dag 1 op 2 al veel beter, maar de onrust bleef. Oplossing voor de onrust (aangeraden door pediater): meer voeding per sessie gegeven, daar werd ze rustiger van, maar die verborgen reflux bleef en dat was volgens de pediater ook te wijten aan de flinterdunne melk. Na 2 potten overgestapt naar Novalac Allernova AR+, ze was echt rustig want die melk is dikker. Bij elke overstap van melk die verschilt in consistentie (dun vs dik), is er een aanpassingsperiode (1week) nodig volgens onze pediater.
Wij zaten met de handen in het haar want we wisten ook niet: is dit nu een sprong? Een allergie? Een moeilijk momentje na de vaccins? Na 2 weken hadden wij zoiets van: laten we toch nog eens koemelk proberen en sindsdien geen probleem meer. We hebben wel een huiluurtje om de 2 avonden, maar da’s dus enkel s’avonds.💆🏼♀️
2 maanden geleden
Reactie op Tatijana C
Hier similair verhaal bij 6-8 weken oud. Nu is ze bijna 12 weken en we zitt ...
Inderdaad ook een hene weg afgelegd. Ik ben blij voot jullie dat het nu beter gaat. Welke voeding gebruiken jullie nu dan?
Wij zijn sinds gisteren op aanraden van pediater begonnen met Nutrilon Omneo maar ik vknd het voorlopig verschrikkelijk. Schreeuwen, huilen, overstrekken, zure melk teruggeven ... 🫤 ik vraag me af of dit wel bij die overgangsperiode hoort want vind het nogal extreem. Maar als ik hiermee naar de dokter ga, zal die toch gewoon zeggen om twee weken te wachten. Ik hoop echt dat het betert want twee weken op deze manier voeden, lijkt me echt weer een hel.