17 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb 8 weken na mijn bevalling een hormoon spiraal laten plaatsen

3 maanden geleden

Hangt ervanaf of je borstvoeding geeft ofniet. Hier is het de minipil (lueva)

3 maanden geleden

Ik ben begonnen met borstvoeding en de dag na de bevalling kwam de gynaecoloog al langs voor anticonceptie. Doordat ik voor borstvoeding had gekozen, kon ik kiezen tussen de minipil en de spiraal. Ik ben voor de minipil gegaan aangezien het bij ons een tijdje heeft geduurd eer het gelukt is, en niet voor de spiraal omdat we misschien nog een wens hebben voor een tweede (nog geen zekerheid, maar moest ik dan voor een spiraal gaan, zou dat sowieso niet voor de volledige duurtijd zijn). Uiteindelijk na 2 dagen overgegaan op kunstvoeding, maar toch de minipil beginnen te nemen (na 2 weken) omdat als ik er dan mee stop, dat ik niet eerst terug echt moet ‘ontpillen’. Enige nadeel is dat ik deze elke dag op hetzelfde tijdstip moet nemen, maar door een alarm op mijn telefoon te zitten, loopt dit ondertussen al een dikke 7w goed!

MOD

3 maanden geleden

Wij gaan een condoom gebruiken

3 maanden geleden

Hier de pil opnieuw gestart.

3 maanden geleden

Wij gaan terug condooms gebruiken. Dat hebben we de laatste 9 maanden voor de zwangerschap ook gedaan en dat ging wel goed. Ik was na 9 jaar implanon bewust gestopt met hormonale anticonceptie (op dat moment nog niet per se in het kader van kinderwens), en ik ben voorlopig niet van plan om terug te starten ermee.

3 maanden geleden

Ik had voor de zwangerschap een koperspiraaltje. Heel tevreden van! Eerste keer regels na plaatsing spiraal was heel veel bloedverlies, maar na 3 maand stabiliseerde zich dat naar mijn gewone vloed zoals zonder spiraaltje: Nu gaan wij zonder anticonceptie verder. Geraken we toch natuurlijk zwanger, zoveelste beter. Anders starten wij in januari terug op met IUI voor een broertje of zusje van Line.

3 maanden geleden

Ik heb de minipil voorgeschreven gekregen. Maar kga die niet nemen. Wij gaan verder met condoom…

3 maanden geleden

Ik heb wel gemerkt dat ik terug in de "onpersoonlijke benadering" van de gynaecologen ben beland. Waar je eerst nog alle aandacht krijgt bij echos en maandelijkse checks als zwangere, was de 6 weken catch up bedroevend en kort( 10 minuten om een echo te maken/ je bevallingsverhaal proberen te doen en vragen te stellen en alsook het bespreken van anticonceptie. Ik heb nu zelf de keuze gemaakt om terug de pil te nemen (ondanks dat ik twijfel zeker dat we op korte termijn voor een tweede zouden gaan omwille van mijn leeftijd)maar vond dat ze ook niet echt adviserend was. "Ontpillen is een fabeltje"(terwijl ik dit voor onze zoon ook 6maanden heb gedaan). "We zullen nu nog een uitstrijkje nemen en dan zie ik u terug in 2026..." En het voelde als een gesloten hoofdstuk.

3 maanden geleden

Ik ga ook starten met de minipil en evalueren want hiervoor nam ik ongeveer 3jaar geen pil en gebruikten we enkel een condoom dus de kans is groot dat we dit ook opnieuw gaan doen..

3 maanden geleden

Iemand ervaring met het plaatsen van een koperspiraal? Is dit pijnlijk?

3 maanden geleden

Reactie op charlzie

Ik! Mijn baarmoedermond ligt een beetje naar achteren gedraaid, dus dat deed wel een beetje pijn toen ze hem terugkantelde. Maar voor de rest was het wel OK. We zijn bevallen he 😏😁 Ik nam wel een Dafalganneke een uurtje voor mijn afspraak!

3 maanden geleden

Minipil hier op 5 weken genomen met keizersnee

3 maanden geleden

Reactie op prien

Ik heb wel gemerkt dat ik terug in de "onpersoonlijke benadering" van de gy ...
Hier hetzelfde. 10min klinkt zelfs al lang 🙈

3 maanden geleden

Reactie op charlzie

Ik vond dit wel nog pijnlijk alsoo´ het weghalen vandaar ik nu voor een condoom ga 🙈

3 maanden geleden

Reactie op prien

Ik heb wel gemerkt dat ik terug in de "onpersoonlijke benadering" van de gy ...
Ik heb ook dit gevoel gehad😅 Wij gaan condoom gebruiken aangezien ik ook geen pil meer wil nemen. Ik ben moeilijk zwanger geraakt , uiteindelijk met ivf, dus we zullen niet heel lang wachten voor een tweedje kindje.

3 maanden geleden

Wij gaan terug voor condoom, ik neem al jaren geen andere anticonceptie meer omdat ik me mentaal en fysiek beter voel zonder