10 Reacties
MOD
4 maanden geleden
Volgens mij raden ze aan om 6 weken te wachten omdat je placenta een grote wonde achterlaat in je baarmoeder en dat zorgt ervoor dat je gevoelig bent voor infecties. Ik wacht dus ook zeker op de controle bij de gynaecoloog 🙈
Wij gaan gewoon terug condooms gebruiken, dat deden we hiervoor ook (wel 9 jaar een implanon gehad eerst, maar ik wil geen hormonale anticonceptie meer)
4 maanden geleden
De gynaecologe geeft inderdaad groen licht als het weer mag ;) ze gaf ook de raad om te werken met glijmiddel, dat zou helpen om eventuele pijnen wat te verzachten.
Ik mag gewoon dezelfde anticonceptie opstarten als voor de zwangerschap (pil), ik denk (ben dit dus niet zeker) dat je de pil een week moet nemen voor zekerheid tot bescherming
4 maanden geleden
Hier aan 3 weken half na de bevalling toch al 🩷 gehad. Was ook bang voor infectie maar voorlopig alles goed !
4 maanden geleden
Bij borstvoeding is de minipil en een hormonenspiraal zoals mirena veilig. Bij mij is de spiraal na 5 weken geplaatst. De combinatiespel kan niet bij borstvoeding. Volgens mij moet je een pil een maand nemen voordat je volledig beschermd bent tegen zwangerschap. De gynaecoloog kan je hierin adviseren bij de nacontrole
4 maanden geleden
Hey mama’s, wij een ‘poging’ gedaan tot maar ik vond het toch maar pijnlijk hoor.. het voelde net alsof het de eerste keer was en het niet paste, dus ook gestopt 😅 nog iemand die dit ervaarde?