11 Reacties
茅茅n jaar geleden
Ik had in mei ook een miskraam op 5 weken en ben nu 7+5 dagen zwanger. Ik mocht op 6 weken voor het eerst naar de gynaecoloog nadat ik aan het secretariaat meldde dat ik een eerdere miskraam had meegemaakt, nu maandag op 8 weken al een tweede echo, de derde staat op 12 weken gepland. Misschien mag je ook wat eerder gaan als je jouw bezorgdheid uit? Veel moed, en heb vertrouwen in je lichaam, het weet wat het moet doen 馃槉
茅茅n jaar geleden
Ik heb ook een miskraam gehad in augustus op 9 weken.
Nu opnieuw zwanger en uitgerekend voor 19 juni 2024. Mij eerste echo heb ik gehad op 6w2d. Mijn gynaecoloog had dit zelf aangeraden na mijn miskraam. Nu maandag heb ik mijn 2de echo op 8w5d en 7 december mijn 3de echo en niptest.
Mijn eerste echo was heel goed en heb dan ook de harttonen gehoord waarna ik meer gerustgesteld was.
Misschien kan je inderdaad even vontact nemen en je ongerustheid duidelijk maken, misschien kan je dan wel vroeger gaan.
Alvast veel succes!
茅茅n jaar geleden
Ik heb 4 miskramen gehad en nu totaal onverwacht al 17 weken zwanger ondanks dat ik 2 maanden geleden 4 weken een bloeding had.
Het zou een tweeling geweest zijn. Maar er is 1tje afgestorven. 馃槩
De angst blijft ondanks ik 17 weken ben. Leeft het nog? Ga ik toch geen bloeding krijgen? Soms ben ik echt wel bang. Misschien had ik het liever niet geweten. Het ging nu toch ook goed ondanks ik het niet wist. 馃槉
茅茅n jaar geleden
Reactie op Starah
Oh wat erg om te horen van je vorige zwangerschap! Had je bij je vorige nog ...
Jawel op 8 weken een echo gehad, toen was er twijfel : ofwel was ik nog niet zover als we dachten of een beginnende miskraam. Ben toen op 9 weken terug gegaan voor echo na een week een aantal bloedonderzoek te hebben gehad. Toen hebben ze gezien dat het een miskraam was doordat hcg gedaald was en vrucht niet gegroeid was.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Starah
Oh wat erg om te horen van je vorige zwangerschap! Had je bij je vorige nog ...
Jawel. Maar dan op 12 weken verloren.
茅茅n jaar geleden
Reactie op Casa Feliz
Jawel. Maar dan op 12 weken verloren.
Oeps sorry. Verkeerd beantwoordt. 馃檲
茅茅n jaar geleden
Ik heb in augustus ook een miskraam gehad, ik kom ook pas laat naar de gynaecoloog met 9+4. (3/11) Ik heb echt weken lang in angst geleefd, zo veel schrik dat het weer mis ging.
Maar ergens ook wel blij, want ALS het wel goed zou zijn, is de kans op een miskraam na die echo al weer kleiner.
Ik was heel zenuwachtig maar uiteindelijk was de echo super! Het hartje horen kloppen, het kleine prutske zag er echt al als een meisje uit dat aan het dansen was.
Het duurde daarna ook minder lang tot de 12 weken echo, 22/11 mag ik al weer terug. Dat vind ik dan ook wel weer fijn.
Mijn advies, gewoon afwachten. Leuk is het niet, het loopt hoe het loopt en daar hebben we helaas geen inspraak in. Veel praten met evt ons hier op het forum of familie/vrienden kan wel helpen om je door deze periode te slepen. Succes! 馃馃徎馃
茅茅n jaar geleden
Hier in mei een miskraam gehad op 7 weken nu 11 weken zwanger. De eerste weken had ik een soort van ontkenningsfase ik zei voor de eerste echo als ik zwanger ben dan .... terwijl ik goed wist dat ik zwanger was en de bloedtesten stegen ook goed.
Maar toch dat miskraam blijft ergens hangen. Ik ging de eerste keer naar de gynaecoloog met het gevoel dat het weer niet goed zat weinig kwaaltjes. Maar toen we ons kindje zagen was er een enorme blok dan van onze schouders viel we waren zo onze kluts kwijt dat we een heleboel vragen niet hebben gesteld. Ergens blijft het miskraam hangen elke dag is een nieuwe overwinning en de kans op een miskraam iets kleiner. Probeer het dag per dag te bekijken.