23 Reacties
één jaar geleden
Reactie op El_Rem
Heel veel sterkte! Vreselijk nieuws. Zeker na zo een traject...
Is het pu ...
Mijn chromosomen zijn getest en alles oke. Bij mijn partner zijn er geen tests gedaan. Dus het kan zijn dat het brute pech is of dat hij wel een chromosoonafwijking heeft. Maar die kans is heel klein zei de gynaecoloog. Al willen we dit nu wel graag laten nakijken.
één jaar geleden
Wat ontzettend erg 😪
Wij hebben ook een slechte niptest. Dus ik voel met je mee. We zouden alleen met icsi zwanger kunnen raken. Dat heb ik niet aangedurfd en ook vanwege mijn leeftijd (42) uiteindelijk besloten geen traject in te gaan. Toch na 2 jaar spontaan zwanger geraakt. Dus het voelt als een extra wondertje, maar wat je dan toch niet gegunt is.
Heel veel sterkte voor jullie ❤
één jaar geleden
Reactie op Lemmy1981
Wat ontzettend erg 😪
Wij hebben ook een slechte niptest. Dus ik voel met ...
Oooh wat erg voor jullie 😥
Wat zegt jullie niptest en gaan jullie dit verder laten onderzoeken?
Wij zijn gisteren naar UZA geweest voor vruchtwaterpunctie (die helaas mislukt is), maar ook bij een geneticus deze heeft ons redelijk gerustgesteld omwille we
goede echo's hebben en gezegt dat de kans groot is dat de chromosoonafwijking enkel in de placenta zit en niet bij de baby. Volgende week woensdag hebben we nog eens een vruchtwaterpunctie en hopelijk krijgen we dan nog eens deze bevestiging.
Ik wil je alvast heel erg veel moed en sterkte wensen in deze onzekere en bange tijden want het is echt verschrikkelijk!! ❤️❤️
10 maanden geleden
Reactie op Xaicodina
Oooh wat erg voor jullie 😥
Wat zegt jullie niptest en gaan jullie dit ve ...
Lees het nu pas! Sorry, niet opgemerkt. Was benieuwt hoe het nu met je gaat. Daarom lees ik het nu pas. Ging het goed woensdag? Hopelijk is het nu wel gelukt. 🙏
Het wachten is verschrikkelijk. Wij hebben als uitslag Down. Maar ze kunnen niet zeggen hoe ernstig. Dat maakt de keuze zo moeilijk om af te breken of niet.
Een 'milde' Down wil ik niet afbreken, maar heftige vorm trek ik niet. Dat lijden en moet ook aan mijn dochter van 10 jaar denken. Ik ben 42 en mijn vriend 52. Mijn vriend wil het sowieso niet. Hij heeft teveel in zijn omgeving meegemaakt wat hem te heftig is, de zorgen die je erom gaat hebben.
Na de uitslag dacht ik niet aan de zwangerschap afbreken, maar meer aan hoe we er mee om moeten gaan. Na alle info en gesprekken weet ik nu wat het echt inhoudt en dat het er slecht inziet.
3 januari de uitslag van de punctie. We weten beter, maar toch hoop je ergens op een wonder ❤
10 maanden geleden
Reactie op Lemmy1981
Lees het nu pas! Sorry, niet opgemerkt. Was benieuwt hoe het nu met je gaat ...
Wauw niet makkelijk wat jullie nu doormaken... 🙏 ik wil je nog even mijn eigen ervaring meegeven. Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking waarbij er sommigen ook het syndroom van Down hebben. Hier zijn inderdaad heel wat gradaties in, van personen die zeer goed functioneren op verschillende gebieden als enkelen die het moeilijker hebben. Alleszins zijn het mensen met het hart op de juiste plaats en hoe moeilijk het soms ook is om contact met hun te maken, dat lukt ookal is het op de kleinste manieren. Wijzelf merken op dat de cliënten met Down die bij ons komen en thuis van kleins af aan gestimuleerd worden om een zo gewoon mogelijk leven te hebben, dat dit ook zichtbaar is naarmate hun ontwikkeling.
Veel moed🍀🍀
10 maanden geleden
Oh, wat fijn te horen. Gelukkig kunnen jullie verder genieten van je zwangerschap 😊 Het is vreselijk, die onzekerheid. Heel veel 🍀🍀🍀gewenst.
Bij mij slecht. De zwangerschap wordt op 18 weken a.s. zondag afgebroken. Helaas is het niet anders voor ons. We krijgen de kans om op een mooie en respectvolle manier afscheid te nemen en dat zal zeker helpen bij de verwerking. Hoe verdrietig ook.
We komen er wel doorheen. ❤